Lite GP-bilder ...

Mmmmmmm, Katja.
Snabb o snygg...
Katja%20_40401.jpg

I can be your Dark Dog aaaaaaanny day....

Katja Pönsgen har blivit mamma,
undrar om det blir någon comeback?

baby5.jpg

baby4.jpg

Nyteknik skrev:
Snabb? Åtta sekunder efter pole på Suzuka 2001 och ständigt i sista kvalled. Men GP-mått var hon inte snabb. En bra bit efter Stigefelt till exempel.
Allt är relativt. I absoluta tal var hon aldrig vad jag heller skulle kalla snabb, men med tanke på att hon gick från en ren gathoj (Superstock Suzuki GSXR750) och direkt till en GP-racer tycker jag att hon gjorde en helt ok prestation. Kvinnor blir lätt maskotar och omtalas i superlativ i mansdominerade sporter, speciellt om de har ett attraktivt utseende. Om Katja haft ett oattraktivt utseende hade hon dömts mycket hårdare.

Teddy skrev:
Allt är relativt. I absoluta tal var hon aldrig vad jag heller skulle kalla snabb, men med tanke på att hon gick från en ren gathoj (Superstock Suzuki GSXR750) och direkt till en GP-racer tycker jag att hon gjorde en helt ok prestation. Kvinnor blir lätt maskotar och omtalas i superlativ i mansdominerade sporter, speciellt om de har ett attraktivt utseende. Om Katja haft ett oattraktivt utseende hade hon dömts mycket hårdare.
Skulle man bedöma Poesengren efter samma måttstock som man bedömer dig och mig vore hon förstås obegripligt snabb. Men det är ju inte rättvist. Vi skulle framstå som lika obegripligt snabba om man jämförde oss med fullständiga nybörjare som aldrig satt sin fot i närheten av en bana. Med GP som norm är Poesengren inte snabb. Angeånde hennes utseende är det rätt intressant hur ovanliga kvinnliga idrottproffs med ett klart ofördelaktigt utseende är.

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Ja, titta på det pågående vinter-OS. De med mindre fördelaktigt utseende verkar vanligare i mindre publik-populära grenar som curling. De flesta som står på pallen i utförsåkning är "attraktiva" enligt gängse normer. Gener eller marknadskrafter?

CorbenDallas skrev:
Dessutom är hon snabb.
Men vilken norm är Poesengren snabb? Den genomsnittliga varvtiden under en tisdagskväll på Sviestad? SM-toppen? EM? GP?

Nyteknik skrev:
Ja, titta på det pågående vinter-OS. De med mindre fördelaktigt utseende verkar vanligare i mindre publik-populära grenar som curling. De flesta som står på pallen i utförsåkning är "attraktiva" enligt gängse normer. Gener eller marknadskrafter?
Nu får du kamma dig! Anna Svärd och Eva Lund i curlinglaget. :kär

Anja? Janica? Fredrik Nyberg? Tomba? Stenmark? :zpy :tungan

Nyteknik skrev:

Men vilken norm är Poesengren snabb? Den genomsnittliga varvtiden under en tisdagskväll på Sviestad? SM-toppen? EM? GP?

Det finns attraktiva tjejer i många sporter som inte har så stor publik också minsann. Amerikanska curlinglaget tex. Finns en del snygga skridskobrudar också.

I mina ögon är du snabb om du kör på den nivån även om du startar sist.

men för tusan,
tjejer/kvinnor som har ett alldagligt utseende
men som gör saker utöver det vanliga och dessutom
har en cool attityd väcker intresse hos oss karlar.

Precis samma sak, och nog i än högre grad gäller
andra vägen också.

Katja hade väl bland det sämsta i material i fältet när hon körde 250cc-VM. Att jämföra henne med dom som tog pole gjorde inte ens dom i GP. Teamen tog henne för att dom fick pengar från DORNA. Hade hon fått bättre material och möjlighet att få köra in sig på den typen av hoj hade det nog kunnat gått lite bättre. I vissa race matchade hon förare som idag räknas som rätt bra. Jay Vincent Brittisk 2:a i SS600 '05, Max Neirkirchner, David daGea Spansk Formula Extreme mästare '05, Jarno Jansen, David Checa osv.

Fler filmer:

Rain

Onboard special celebrations

Onboard special craches

MotoGP ouch

MotoGP superheros

gthyni skrev:
väcker intresse hos oss karlar.
Gör de? Även om de är lesbiska? Ursäkra provokationen men jag vill bara påpeka att bakom detta finns alltid ett inslag av sexism. Kvinnor väcker alltid intresse hos karlar om de är sexuellt attraktiva. Ju mer sexuellt attraktiva destå större intresse. Katja är ett aktuellt skolboksexempel på detta, liksom Anna Kournikova. Utseende är den största attraktionskraften i sexualitet, förutsatt fertilitet givetvis. En riktig rugguggla hade inte ens fått en tiondel av den uppmärksamhet som Katja fått och inte heller hade de automatisk blivit förknippade med positiva egenskaper som "snabb", de hade fått förtjäna uppmärksamheten och andras uppfattning om dem genom sina prestationer och resultat.

Teddy skrev:
de hade fått förtjäna uppmärksamheten och andras uppfattning om dem genom sina prestationer och resultat.

Och det menar du att Katja inte gjort?

Jag menar inte att hon är snabb för hon är snygg, för då skulle vi ha en jäkla massa snabba tjejer i landet. Nä, hon är snabb OCH snygg. En skön kombination...

Men jag menar inte att hon är snygg om jag säger att hon är snabb. I mina ögon är hon snabb. Inte snabbast, inte i närheten, men snabb.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!