Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
elwe skrev:
Snabb? Åtta sekunder efter pole på Suzuka 2001 och ständigt i sista kvalled. Men GP-mått var hon inte snabb. En bra bit efter Stigefelt till exempel.CorbenDallas skrev:Mmmmmmm, Katja.
Snabb o snygg...
Allt är relativt. I absoluta tal var hon aldrig vad jag heller skulle kalla snabb, men med tanke på att hon gick från en ren gathoj (Superstock Suzuki GSXR750) och direkt till en GP-racer tycker jag att hon gjorde en helt ok prestation. Kvinnor blir lätt maskotar och omtalas i superlativ i mansdominerade sporter, speciellt om de har ett attraktivt utseende. Om Katja haft ett oattraktivt utseende hade hon dömts mycket hårdare.Nyteknik skrev:Snabb? Åtta sekunder efter pole på Suzuka 2001 och ständigt i sista kvalled. Men GP-mått var hon inte snabb. En bra bit efter Stigefelt till exempel.
Skulle man bedöma Poesengren efter samma måttstock som man bedömer dig och mig vore hon förstås obegripligt snabb. Men det är ju inte rättvist. Vi skulle framstå som lika obegripligt snabba om man jämförde oss med fullständiga nybörjare som aldrig satt sin fot i närheten av en bana. Med GP som norm är Poesengren inte snabb. Angeånde hennes utseende är det rätt intressant hur ovanliga kvinnliga idrottproffs med ett klart ofördelaktigt utseende är.Teddy skrev:Allt är relativt. I absoluta tal var hon aldrig vad jag heller skulle kalla snabb, men med tanke på att hon gick från en ren gathoj (Superstock Suzuki GSXR750) och direkt till en GP-racer tycker jag att hon gjorde en helt ok prestation. Kvinnor blir lätt maskotar och omtalas i superlativ i mansdominerade sporter, speciellt om de har ett attraktivt utseende. Om Katja haft ett oattraktivt utseende hade hon dömts mycket hårdare.
Nyteknik skrev:Angeånde hennes utseende är det rätt intressant hur ovanliga kvinnliga idrottproffs med ett klart ofördelaktigt utseende är.
Ja, titta på det pågående vinter-OS. De med mindre fördelaktigt utseende verkar vanligare i mindre publik-populära grenar som curling. De flesta som står på pallen i utförsåkning är "attraktiva" enligt gängse normer. Gener eller marknadskrafter?CorbenDallas skrev:Är det?
Men vilken norm är Poesengren snabb? Den genomsnittliga varvtiden under en tisdagskväll på Sviestad? SM-toppen? EM? GP?CorbenDallas skrev:Dessutom är hon snabb.
Nu får du kamma dig! Anna Svärd och Eva Lund i curlinglaget.Nyteknik skrev:Ja, titta på det pågående vinter-OS. De med mindre fördelaktigt utseende verkar vanligare i mindre publik-populära grenar som curling. De flesta som står på pallen i utförsåkning är "attraktiva" enligt gängse normer. Gener eller marknadskrafter?

Nyteknik skrev:Ja, titta på det pågående vinter-OS. De med mindre fördelaktigt utseende verkar vanligare i mindre publik-populära grenar som curling. De flesta som står på pallen i utförsåkning är "attraktiva" enligt gängse normer. Gener eller marknadskrafter?
Men vilken norm är Poesengren snabb? Den genomsnittliga varvtiden under en tisdagskväll på Sviestad? SM-toppen? EM? GP?
Just det: i dina ögon och med din måttstock är hon förstås snabb. Men som GP-förare är hon inte det, då skulle hon ju inte starta sist.CorbenDallas skrev:I mina ögon är du snabb om du kör på den nivån även om du startar sist.
Gör de? Även om de är lesbiska? Ursäkra provokationen men jag vill bara påpeka att bakom detta finns alltid ett inslag av sexism. Kvinnor väcker alltid intresse hos karlar om de är sexuellt attraktiva. Ju mer sexuellt attraktiva destå större intresse. Katja är ett aktuellt skolboksexempel på detta, liksom Anna Kournikova. Utseende är den största attraktionskraften i sexualitet, förutsatt fertilitet givetvis. En riktig rugguggla hade inte ens fått en tiondel av den uppmärksamhet som Katja fått och inte heller hade de automatisk blivit förknippade med positiva egenskaper som "snabb", de hade fått förtjäna uppmärksamheten och andras uppfattning om dem genom sina prestationer och resultat.gthyni skrev:väcker intresse hos oss karlar.
hållundan skrev:Nu får du kamma dig! Anna Svärd och Eva Lund i curlinglaget.
Anja? Janica? Fredrik Nyberg? Tomba? Stenmark?![]()
![]()
Teddy skrev:de hade fått förtjäna uppmärksamheten och andras uppfattning om dem genom sina prestationer och resultat.
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife