Knappast en nyhet att försäkringar är lika dynamiska som gummisnoddar, svaren man får beror helt på vem man snackar med för tillfället.
I tillägg skrivs villkoren så luddiga att det alltid finns utrymme för diskussioner om dessa.
"Motorcykel ska låsas med två skilda lås som är godkända av oss."
- Vilka lås godkänner dem, är det en typ av lås eller vissa tillverkare/modeller?
"Nyckeln får inte lämnas kvar i motorcykeln eller i närheten av den och ska i övrigt förvaras på ett säkert sätt."
- Närheten? Hur långt ifrån är det? Är det avstånd i meter, annat rum eller rent av annan lokal/fastighet?
- Säkert sätt? Räcker det om jag lägger nyckeln i bokhyllan i sovrummet eller måste jag ha ett låst nyckelskåp? Kanske rent av ett värde- eller vapenskåp?
"Motorcykeln ska nattetid på hemortsadressen förvaras i låst utrymme till exempel garage, källare eller förråd"
- Med andra ord kan jag parkera den hur jag vill, var jag vill, så länge jag inte parkerar den på hemortsadressen, då den måste förvaras i ett låst utrymme. Jag kan alltså låta den stå låst på gatan i city om nätterna medan jag sover hemma i förorten...