Tvungen att skriva av mig lite, ty ingen i min närhet vill lyssna på mitt hojsnack längre...
Tog min första körlektion idag...
Och blev grymt nöjd. Körde på Tullinge och "läraren" (som jag tyvärr glömt namnet på) var hur bra som helst.
Var en hel del som man inte hade lärt sig själv annars, eller för den delen vågat försöka på sin egna halvförsäkrade kuse. Lyckan blev total när han frågade hur jag kände det med växlingen... Njo, sitter ju i ryggmärgen sen moppetiden tycker jag... Då visade han mig ett alternativ, som ni vana sporthojskillar säkert tycker är självklart. Lite tryck på växelpedalen/spaken, och när man fått motorn att vråla fint, toucha till på kopplingen och så iväg...
Wooaaa!!! Kärleken för hojåkandet växer sig fan bara starkare och starkare.
Sen kom man hem och svärfar ringer...
S: Ska vi ta en runda?
J: Ja gärna...
Och helt plötsligt vågade jag lägga ner mer i kurvorna och hålla jämn bra fart..
Nervositeten var knappt märkbar längre. Allting bara flöt...
Visst, det går ju inte i 170 men det känns bara så jävla bra nu...
Kan bara tänka mig när man fått mera vana och mil innanför västen...
Tog min första körlektion idag...
Var en hel del som man inte hade lärt sig själv annars, eller för den delen vågat försöka på sin egna halvförsäkrade kuse. Lyckan blev total när han frågade hur jag kände det med växlingen... Njo, sitter ju i ryggmärgen sen moppetiden tycker jag... Då visade han mig ett alternativ, som ni vana sporthojskillar säkert tycker är självklart. Lite tryck på växelpedalen/spaken, och när man fått motorn att vråla fint, toucha till på kopplingen och så iväg...
Wooaaa!!! Kärleken för hojåkandet växer sig fan bara starkare och starkare.
Sen kom man hem och svärfar ringer...
S: Ska vi ta en runda?
J: Ja gärna...
Och helt plötsligt vågade jag lägga ner mer i kurvorna och hålla jämn bra fart..
Nervositeten var knappt märkbar längre. Allting bara flöt...
Visst, det går ju inte i 170 men det känns bara så jävla bra nu...
Kan bara tänka mig när man fått mera vana och mil innanför västen...