Lite frågor till er #nyfiken#

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Detta gäller ju moppar men ni var ju nyss där så att säga:)

1. Vad gör att en moppe kallas "hyper" egentligen? Är det en trimmad moppe med trasiga / borttagna kåpor eller är det mer därtill?

2. Vad menas med ordet "intressekoll" som är vanligt på blocket? Aldrig någon med motorcykel som skriver det. Jag tolkar det som att någon tror de ska få ut "top dollar" för sin påkostade och sönderstylade moppe.

3. Varför står det så ofta "obs, smutsig på bilderna"?? Aldrig någon med motorcykel som skriver så..Varför tvättar de inte moppen?

Så, kan ni hjälpa mig:) Jag är verkligen nyfiken på dessa fenomen...

2 har jag sett på hojar, 3 också tror jag.

Men jag undrar också lite vad som menas med intressekoll och varför man skriver ut att den är skitig, spelar väl ingen jävla roll och om man tycker att det gör det så lär man väl tvätta :va

1. Gå in på moppenet.com och sen på forumet. Där har jag för mig att det finns nåt om hyper, midrace och sånt :)

1. Finns lika cylindrar m.m som räknas som hyper/midrace/sport o hyper är den värsta.Det går inte heller alltid efter kubik utan finns 50cc hyper o.s.v beror på effekt m.m

2. Dom kollar om det är nån som är intresserad av moppen , så har jag tolkat det iaf.

3.Finns många fuckos som inte orkar tvätta o.s.v

t.ex.

Airsal 70cc Sport: Funkar utmärkt med orginal avgassystem. Aningen klenare kräm än Airsal Racing 70cc. Klassas som 70cc sport.

Hebo 70cc Manston Replica: En High-End racing cylinder. Denna cylinder har också ett mycket fint register. Klassas som Midrace.

Hebo MANSTON 70cc: En mycket bra cylinder, med ett mycket brett register.
Bör kombineras med ett High-End racing rör, av hög klass. Klassas som Hyper.

Last edited:
En intressekoll gör man väl för att se vad folk kan tänkas ge för vad de än är vad man har... Tex om någon bjuder vad man gett i inköpspris på alla delar + hoj/bil/moped(osannolikt ja vet) så att man får allt betalt å kan häva ner pengarna i något annat...

Som exter säger, om man gör en intressekoll så lägger man ut moppen/mcn/saken på blocket för att se om någon är intresserad och vad dem vill ge. Får man ett bra bud så säljer man det annars kan man lika väl behålla det. Så det brukar inte vara lönt att lägga skammbud på annonser där det står intressekoll.

skönt att folk är seriösa för en gång skull:) till skillnad mot trådskaparen...

Last edited:
intressekoll skrev jag på min 125a när jag kollade läget för jag ville bara byta till sportmodel och orkade inga sista priset kompisar eller skambud eller bytten med datorer och skit .. :P

skönt att folk är seriösa för en gång skull:) till skillnad mot trådskaparen...

Hur är jag oseriös menar du?

intressekoll skrev jag på min 125a när jag kollade läget för jag ville bara byta till sportmodel och orkade inga sista priset kompisar eller skambud eller bytten med datorer och skit .. :P

Så du slipper erbjudanden om datorer & skit? Bara för du skriver intressekoll..

Som exter säger, om man gör en intressekoll så lägger man ut moppen/mcn/saken på blocket för att se om någon är intresserad och vad dem vill ge. Får man ett bra bud så säljer man det annars kan man lika väl behålla det. Så det brukar inte vara lönt att lägga skammbud på annonser där det står intressekoll.

Men en annons är inte bindande, du behöver inte sälja om du inte vill..

Men ok, jag har väl fått svar antar jag...även om jag inte fattar ändå.
Man borde få färre svar om man skriver intressekoll, så varför inte bara göra en vanlig annons och "pejla läget" med?

Speciellt som att de som skriver "intressekoll" verkar vara de som lagt ut 30.000,- på en moppe värd 10.000,-:va

Last edited:
Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back