Lite frågor om WR426

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Tja! Nybliven motard ägare här...eller ja hade den förra i 3 veckor innan den blev stulen. Nu har jag skaffat ännu en Wr426 och märkte lite skillnader mot den jag hade innan som försvann...Antar att den är rejält omdrevad för den känns inte lika "kort och rapp" i accelarationen, tex om man ska dra upp den på bakhjulet på 2:an alt 3:an går det inte fullt så lätt som förut. Kollade dreven lite snabbt och bak sitter ett " 41 " drev och fram kanske 15-16. Vad brukar man ha eller av är orginal och va rekommenderar ni? Gillar ju bakhjulsbus och vill att den ska komma lätt och fint :) Sen känns framgaffeln väldigt mjuk, skulle vilja ha den lite mer stum, är det då man ska skruva på skruvarna uppe på styrkronan liksom och mot "Hard" eller? Sen en sista ROOKIE fråga, hur mycke olja när man byter med respektive utan att byta oljefilter? Tacksam för alla svar och övriga tips om ni vet nåt kul man kan göra med denna hoj :tummenupp

Kör på den drevningen som sitter på, är ju perfekt för gata. Orkar den inte upp på bakan så är det ju bara att växla ner en växel. :tummenupp Framgaffeln kommer kännas mjuk hur du än gör, även fast du stoppar i hårdare fjädrar och grejar. Omshimsning är det enda rätta. När jag hade en WR så brukade jag fylla 1,2 l.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt