Lite frågor om Suzuki GSX 400E

Köpte min i maj och fick börja med att renovera gafflarna. För ca 2 veckor sedan gick hela fästet till växelföraren åt helvete. Fick tag på en NY, kostade fan över 700 kr med frakt. =(

Men det är en rätt ok hoj att övningsköra på. Funkar några veckor efter kortet också men nu är det så jävla tråkigt att harva runt på den. Toppfarten ligger väl på ca 150 men då får du räkna med att ditt huvud håller på att flyga av. 90-100 är dock helt ok. 0-100 är den väl inte heller direkt snabb men så länge du drar den till rödstrecket så går det att kräma ur en del. Största nackdelen är nog dock vibrationerna som den lilla motorn genererar. 6 mil på motorväg i ca 110 km/h gör att mina fötter och händer domnar.

Men, köp den som övningshoj och njut av att ligga och köra 70 och 90-vägar. Då duger den utmärkt. Köp min vetja. =)

Utmärkt övningshoj, precis lagom lättkörd för konbanorna. Inte som en offroad men mycket smidigare än de större gathojarna. Att lägga den kostar flera hundralappar om man köper de bitar som brukar gå sönder nya. :tummenupp

Som sagts så är de svaga punkterna laddsystemet och vinkelväxeln i framhjulet som driver hastighetsmätaren. I övrigt solida hojar, GS-rovorna går och går och går.

Har faktiskt kvar min, även om den är utlokaliserad för övningskörning.

Köpte min i maj och fick börja med att renovera gafflarna. För ca 2 veckor sedan gick hela fästet till växelföraren åt helvete. Fick tag på en NY, kostade fan över 700 kr med frakt. =(

Men det är en rätt ok hoj att övningsköra på. Funkar några veckor efter kortet också men nu är det så jävla tråkigt att harva runt på den. Toppfarten ligger väl på ca 150 men då får du räkna med att ditt huvud håller på att flyga av. 90-100 är dock helt ok. 0-100 är den väl inte heller direkt snabb men så länge du drar den till rödstrecket så går det att kräma ur en del. Största nackdelen är nog dock vibrationerna som den lilla motorn genererar. 6 mil på motorväg i ca 110 km/h gör att mina fötter och händer domnar.

Men, köp den som övningshoj och njut av att ligga och köra 70 och 90-vägar. Då duger den utmärkt. Köp min vetja. =)

Ah okej! :tummenupp

Varför ska du sälja den redan om du köpte den i maj?

Vart bor du och vad ska du ha för den? 25kw?
Bilder? :)

Ah okej! :tummenupp

Varför ska du sälja den redan om du köpte den i maj?

Vart bor du och vad ska du ha för den? 25kw?
Bilder? :)

Jag drog ett PM till dig innan.
Som sagt så är det en bra övningshoj men när man fått kortet så märker man rätt snabbt hur trött den är. Den är reggad som tung med 31 kw tror jag.
Går ju att strypa så klart...

Vi kan ta resten på PM! =)

gsx 400f med radfyra borde gå ännu mjukare o finare och öva med.

Tack för all info!

Så om jag har lite mer att lägga ut så borde ja ta en Suzuki 400fws istället? Är inte den mkt tyngre och mera bökig på banorna?

Tack för all info!

Så om jag har lite mer att lägga ut så borde ja ta en Suzuki 400fws istället? Är inte den mkt tyngre och mera bökig på banorna?

Nej, den är inte speciellt mycket tyngre. Alla 400-hojar brukar ligga ungefär samma i vikt. Går det att köra konbanor med 1100cc hojar (typ min) så går det definitivt med en 400cc.

Tack för all info!

Om du bara ska ha hojen till att övningsköra och träna övningsbana med, kör på en GSX400 då. Ska du däremot ha hojen även efter du tagit körkort till pendling och allmän vardagshoj, ta en Suzuki GSX400FWS.

FWS-modellen har halvkåpa och allmänt mera plast plus att den är lite ovanligare = knepigare att hitta plastdetaljerna om man vurpar plus att dom bör vara något dyrare.

*/ ?>
Back