lite fel kanske men en crossfråga

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
efter kolv o ventilbyte så startar ej min kära lilla CRF450.
stiftet blir surt o jävligt! bytte stift o då fick vi igång den en gång o sen inte mer... kammen står rätt med ok ventilspel!
vad kan va fel? hur funkar detdär med accpump? ska iaf testa med nytt stift på måndag o sen rengöra förgasarn men jag hoppas på lite mer förslag på vad som kan va fel...
är en bit till garaget o det skulle va trevligt med lite tips på vad det kan va innan man åker ut..

ozto skrev:
stiftet blir surt o jävligt! bytte stift o då fick vi igång den en gång o sen inte mer... kammen står rätt med ok ventilspel!
vad kan va fel? hur funkar detdär med accpump? ska iaf testa med nytt stift på måndag o sen rengöra förgasarn men jag hoppas på lite mer förslag på vad som kan va fel...
är en bit till garaget o det skulle va trevligt med lite tips på vad det kan va innan man åker ut..
Låter som flotörnålen/flotören hängt sig! = flödar över= sur! Däng till fuggen ordentligt , lufta ur motorn , testa igen.....

Sätt i ett nytt stift, och ge fullgas utan att gasa någon gång där emellan. (Varje gång du vrider på gasen, oavsett om motorn går eller inte så skätter det in en slatt med soppa i insuget.)
Kicka, kicka, kicka.
Är det svindyrt stift i den så kan du köpa ett billigt start tändstift att ha i när du "jävlas" med den. Så sätter du i ett riktigt när du ska ut och åka igen.
Start stiftet kan vara betydligt varmare också, för lättare start.

ozto skrev:

När jag bytt kolv eller nåt annat jox som kräver att man skruvar isär lite så brukar jag göra ren förgasaren av bara farten. Väldigt lätt hänt att det samlas skit där faktiskt, särskilt när man bänder å fixar lite. Har iofs bara erfarenhet från 2-takt :rolleyes:

Prova att göra ren förgasaren och blåsa ur den ordentligt. Kolla på enduromx annars. Finns ungefär 1 av 1000 där som kan bidra med ett vettigt "ofinnigt" svar....

tack för svaren.. jag har testat med nytt stift men det hjälpte inte provade med startgas oxå då tände den lite men startade inte..
plockade bort förgasarn men orkade inte göra mer sist jag va ute vid hojen men ska åka ut i morgon o fortsätta... är det ngn som vet vad varmstartshandtaget gör? vajern går ju ner till förgasarn!

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...