Lite däcktips till en Duke

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Ska byta fram och bak.
Visst är det 120/70 och 160/60 som gäller?

Metzeler ME-Z1 kan det vara något?

Jag vill ha däck med lång livslängd och ett billigt pris.
Inte ute efter däck med supergrepp som inte håller så länge.
Det får bli nästa däcks byte.

Det mesta åkandet blir på kurviga vägar med dålig asfalt 95% och 5% testa på bana.

DTM skrev:
Ska byta fram och bak.
Visst är det 120/70 och 160/60 som gäller?

Metzeler ME-Z1 kan det vara något?

Jag vill ha däck med lång livslängd och ett billigt pris.
Inte ute efter däck med supergrepp som inte håller så länge.
Det får bli nästa däcks byte.

Det mesta åkandet blir på kurviga vägar med dålig asfalt 95% och 5% testa på bana.

Jag gillade orginaldäcken för vanlig åkning de funkade finfint på rörken oxå, bak höll för mig runt 500mil å ifram byttes vid 800....... det e någe hr däck tror jag.

Annars är det väl de vanliga. Pilot sport, Diablo, Sportech, .......... typ så....... Pilot road håller nog ännu längre men.... vet inte hur de är att göra stoppis med eller åka bana. Men det går nog oxå ifall du inte ska vinna VM :tummenupp

Metzeler Sportec M1 håller bättre än originalsulorna från Pirelli och har likvärdigt grepp i torrt väglag, men bättre i blött. Framdäcket håller normalt bra mycket längre, så man kan ju satsa på ett med bra grepp, men lägga på touringdäck bak.

TomK skrev:
Metzeler Sportec M1 håller bättre än originalsulorna från Pirelli och har likvärdigt grepp i torrt väglag, men bättre i blött. Framdäcket håller normalt bra mycket längre, så man kan ju satsa på ett med bra grepp, men lägga på touringdäck bak.

Sportec M1 är ett mkt bra däck enl. min erfarenhet. Funkar mkt. bra på bana oxo. Men jag kommer inte längre än 300 mil. Lite mindre t.o.m.

420 skrev:
Sportec M1 är ett mkt bra däck enl. min erfarenhet. Funkar mkt. bra på bana oxo. Men jag kommer inte längre än 300 mil. Lite mindre t.o.m.

Runt 300 är vad baksulan håller för mig med på gata innan mönstret är helt borta. Lite banåkning, så kan man få ur 400 genom att slita mer på sidorna :)

TomK skrev:
Runt 300 är vad baksulan håller för mig med på gata innan mönstret är helt borta. Lite banåkning, så kan man få ur 400 genom att slita mer på sidorna :)

Jag har dragit 300prick på mitt pilot sport...... det är nästan nere på slitagevarnarna på mitten och högersidan, någon halvmillimeter mera på vänstersidan......

*spammar lite*

WestW skrev:
Finns det inget billigt bra däck som håller lite längre?

Pilot road, men ..... ett oprovat kort på en motard.

BT-020 håller nog länge, men inte om du ska åka bana, då blir de skithala

Tom Byron skrev:
Pilot road, men ..... ett oprovat kort på en motard.

BT-020 håller nog länge, men inte om du ska åka bana, då blir de skithala

Pratar vi Bridgestone BT-020?

Hur stor prisskillnad är det mot Metzler?
Ska inte åka så mkt bana så jag vill ha något som håller

Last edited:
TomK skrev:

Om jag satsar på Metzeler Sportec M1 fram och ett billigt däck bak vad ska jag välja då?

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!