Lite cool hoj (CB900F)

Det där är rock'n'roll :Bugar
Ett lägre caféstyre (clipons), andra intrument och lite småfix så är den grymmast i stan. Hade jag haft plats (garage) hade jag köpt!

Wiseguy skrev:
2221595 Såg denna annons nyss (jag har ingenting med annonsören att göra, så det är ingen reklam)
http://www.blocket.se/vi/8468873.htm?ca=11_s

Jag tyckte den var lite fräck och man skulle med ganska enkla medel förfina den till perfektion.

Ska faktiskt åka o titta på en CB900 idag... Visserligen för dubbla priset. Men då ingår moto-martin ram oxå.... :banana

finns ett visst prutläge på den....denhar ambition att bli lika fin då det e samma utgångsläge..glädjen ligger väl ändå i att bygga ngt själv o inte bara köpa färdiga produkter...

Ingen som vill köpa min gamla häck :rolleyes: En äkta CB750K från -79 :yoparty

Bifogat

• Honda3.jpg
    Honda3.jpg
    140.3 KB · Visningar: 216
Det är ju öhlinare på för fanken. haha!

Wiseguy skrev:
2237532 En 1000-lapp bjudet..... :)

1001:- bjudet :hihi

:hej

Maax skrev:
2237428 Ingen som vill köpa min gamla häck :rolleyes: En äkta CB750K från -79 :yoparty

Jag hade mycket framstående planer på att köpa en CB från mitten av 70 talet.
Men, så fick jag reparera bilen för 5000 + att min dator havererade fatalt (surfar numera på en PIII 450 från 1900 talet... :rolleyes:) så där försvann mina 15.000 för hojköp... :huvet

Hittar jag något för 10k så köper jag, men det låter ju troligt... :lol

Köpte en Suzuki 1100e -80 igår som ska bli något liknade en cafe a la raceiro moderno åka forto..... typ

FreddaAbborre skrev:
2221822 Ska faktiskt åka o titta på en CB900 idag... Visserligen för dubbla priset. Men då ingår moto-martin ram oxå.... :banana

Köp den oavsett, MM är fränt..Hade själv en förra året, Peter R här på sh har en Blackbirdmotor i sin.. :yoparty

Ahhh såg att du redan köpte den....BILDER.. :tummenupp

Gabor skrev:
2240338 Köp den oavsett, MM är fränt..Hade själv en förra året, Peter R här på sh har en Blackbirdmotor i sin.. :yoparty

Ahhh såg att du redan köpte den....BILDER.. :tummenupp

Kommer nog inom kort slänga upp en egen tråd i Byggen-delen på forumet. Mycket som är tänkt att göras med den (under LÅNG tid dock)
La upp ett par bilder precis när jag köpt den.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123625&highlight=bl%E5tt
Mycket man vill göra... Byta bak (klassisk MM, men inte nån skönhet...), sporthojsfälgar, USD gaffel och annat lyse är väl det som "planeras" men först ska den bli besiktad och klar innan jag gör nå mer.

PutteLiten skrev:
2238552 1001:- bjudet :hihi

Jag dubblar!!

PutteLiten skrev:
2238552 Jag hade mycket framstående planer på att köpa en CB från mitten av 70 talet.
Men, så fick jag reparera bilen för 5000 + att min dator havererade fatalt (surfar numera på en PIII 450 från 1900 talet... :rolleyes:) så där försvann mina 15.000 för hojköp... :huvet

Hittar jag något för 10k så köper jag, men det låter ju troligt... :lol

Tja,

Jag funderar lite på att köpa en CB också för att ha något skoj att fixa med. Vilken modell är det man ska välja? Jag är helt vilse när det gäller hojar från 70-talet. Fräckast tycker jag lätt att de med fyra pipor är men det verkar vara mest 500:or. Ska man satsa på en 750 eller en 900 istället?

Jag funderade lite på att byta häck på den och sätta dit clip-ons så det blir lite café-stuk på den och använda den för att åka och köpa mjukglass så effekten spelar egentligen ingen roll.

Edit: Jag blev riktigt sugen på den här hojen också: http://www.blocket.se/vi/8468886.htm?ca=2_s
Jag tror man kan bygga ett fräckt Zero-inspirerat bygge på den med ganska enkla medel. Fetare framdäck, linda avgasrören och lacka om den. Måste man verkligen göra en ny registreringsbesiktning (eller vad nu en SFRO-besiktning är) bara för att man bygger om den till stelbenare?

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...