Lite bus...

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Jag vet att det inte är riktigt rätt, men...

Var ute och rastade banräsern idag, en liten tur med kompisen för att liksom "värma däcken" eller nåt... Buskörning! Vi körde på rätt bra men var noga med att hålla hastigheten på 30 och 50-vägarna. I sakta mak gled vi slutligen mellan husen i Björketorp när bröderna Grip närmar sig i motsatt riktning.

Först blinkade dom med helljuset för att jag skulle slå på mitt halvljus, men sedan inser dom att det bara finns en nummerplats där fram på hojen. Jag har aldrig sett sådana ansiktsuttryck! Fy f-n vad kul det såg ut när hakorna ramlade ner!

Nåväl, håller hastigheten genom samhället och kollar bakåt för att se vad som händer. Snuten pallrar sig runt på vägen och börjar åka åt vårt håll, men jag har ju nu en 70 och senare en 90-sträcka så det blir trottlarna i topp och jag pinar iväg 600:an för allt vad jag är värd, har liksom ingen lust att snacka med dom.

Fullt spätt, och så plötsligt lägger skiten av! F-n, jag kör ju på 5:an tänker jag och försöker lägga i 6:an. Men det går ju inte! Testar igen... 6:an är redan i! Kollar då på hastighetsmätaren (som i sig inte är ett under av precision...) och den visar på 1 cm över 285 som är max, alltså ungefär 295 km/h! Det är övervarvningsskyddet som har slagit in på fullgas!

Jag vet att det inte är rätt sätt att köra på, så moraltanterna behöver inte banna mig... Nån annan som vill dela med sig av nån liten story?

:corn
Jag tycker att...***************************************************
Censur, bortredigerat annars får jag spö av alla som hatar andras åsikter

Tja, man kan ju inte direkt säga att du var jagad av snuten, så det är väl lite förmildrande antar jag. Förståeligt att du inte ville snacka med dom i det läget.

Själv var jag ute en sväng med Kinamoton idag, med full mundering eftersom jag precis hade vart ute med storhojen. Ingen polis som jagade mig iofs, men lite busig var jag allt. :rolleyes:

Jag körsurfade idag...

OuTlAw!!1!111!

Stod i en lång jävla kö pga vägarbete och väntade... Precis när jag surnat ihop fullständigt, så drar en Duke (Samma färg som Långa Farbrorns, fö) förbi hela kön motsatt körfält och jag hänger på. Glider in med millimeterprecision mella en Caddy och en Skoda i slutet av kön i en korsning..

OOTLAV 4 LAJF!

Jag har garage precis bredvid polishuset. Och så en dag så kom det in en polis i garaget och frågade om vi kunde hjälpa honom få igång hans moppe som pajjat. Jag och farsan gav honom lite tipps och han trippade nöjt iväg för att kolla. Det gäller att ställa in sig hos dom små liven.
Såg även en Polis köra in en GSXR1000 -05 med ett ljudligt Arrow-system i polisgaraget. Det visar att även dem är mänskliga. :Bugar

Inget busigt med det, kanske. Men jag ville berätta det iaf. :pannkyss

Last edited:
Valentinic skrev:
Jag har garage precis bredvid polishuset. Och så en dag så kom det in en polis i garaget och frågade om vi kunde hjälpa honom få igång hans moppe som pajjat. Jag och farsan gav honom lite tipps och han trippade nöjt iväg för att kolla. Det gäller att ställa in sig hos dom små liven.
Såg även en Polis köra in en GSXR1000 -05 med ett ljudligt Arrow-system i polisgaraget. Det visar att även dem är mänskliga. :Bugar
Ropa inte hej....

Han kanske hade beslagtagit den från ngn som gjort elakheter?

UrbanTiger skrev:
Det mest spännande idag var väl att soppan i bilen var nästan slut. Nervigt var det.
Är det någon annan som har en spännande berättelse :va

nu jävlar ska ni få höra på en som haft tur

började för någon vecka sen en måndag..

cykeln hade plockats i hop från ramen skulle ha städat ett företag under kvällen men eftersom jag plockat med cykeln så han klockan bli 01:00 innan jag var färdig med den:(

Åker in emot stan [nobel plan] går in på shell å tar å köper mig lite mat, ser en polisbil svänga in på parkeringen jävlar nu kommer allt gå åt helvete säger jag högt:huvet hade inte hunnit montera blinkers eller dyliky skylten satt där den brukar långt in under skärmen exeon ljus framåt å ner bränt bakdäck neon ljus å inga blinkers alls:(

En snubbe där inne som är lite på lyran säger men du jag har varit med förr jag kan intyga på att du kom hit på släp med pappa din, a varför inte, polisen står utanför och tittar på den a men jag får väll gå ut, nej gör för fan inte det säger han.

Tar några minuter så stövlar dom in å säger du det där ser inte bra ut, han skrattar å säger du han kom hit på släp å kör inte med den så haha a nej jag har inte åkt på den... massa babbel å skit så säger dom a vi kommer ingen stans med det här så vi åker nu och har inte sett dig få "Tack gud"

Dagen därpå hade jag monterat på sidokåpor med blinkers men bak finns inga å annars ser den lika dan ut, kommer ut på raksträckan strax innan norrköping nästan framme hos tjejen vet att det finns en kontrollstation i slutet av rakan så jag kör å tänker mig för, kommer en polis bil emot mig och håller nog fan på att vrida nacken av sig vänder å kör efter :huvet tänkte ne nu vill inte "jag" prata med dom så jag drar på med min lilla fjant cykel å kör om en del bilar kommer ner i rundsvängen innan motorvägen ser dom där upp i rundsvängen å slår av igen blåljus va de:( ligger i röven på mig hela vägen till åby om någon vet vart det är ca 1 mil längre bort å ligger efter å antagligen tittar så jag inte gör något galet farten rör sig mellan 85 å 105 så smidig man är :huvet svänger ned mot åby å polisen åker :tummenupp

Skylten syns inte alls bakåt möjligtvis lite i ovankant, blinerserna gick av påväg till lelles träffen det finns saker dom skulle kunna ta mig för ljud antal hästar m.m.

Finns nog snälla poliser å dumma som vilka som helst

har haft för mycket tur undra om det var därför den skar längre söder ut :3freak

Nu ska jag sälja den i alla fall :)

edit sorry om det är svårt att läsa inte så duktig på att skriva :död

unlock26 skrev:
nej nej...inte finns det väll poliser som är det
:confused: :va
Allt är möjligt, och med tanke på alla andra fördomar ni (Vi) har mot poliser, så varför inte?

sismo skrev:
Allt är möjligt, och med tanke på alla andra fördomar ni (Vi) har mot poliser, så varför inte?
hehe...var lite ironi bakom det också :)

Svängde in på en mack igår för att tanka hojen på väg hem från jobbet. Fyllde upp och gick sedan in i butiken för att ta en dricka och betala. Då kom det fram en dansk gubbe och rabblade något totalt obegripligt. "VA?" sa jag till honom då. Och så sa han något om att jag körde. Fattade noll. "Ja, jag kör hoj ja.." sa jag. Då skrek han typ; "köerär såmm IDIOT". Då sa jag "Äh, english eller svenska!"

Sen betalade jag.

Precis när jag svängde ut från macken och drog på så mötte jag en polisbil och en polis-mc. Bilen blinkade med helljusen och gubben på hojen satte upp vänsterhanden som poliserna brukar göra när de vill att man ska stanna. Jag hejade tillbaka med handen, och drog 1an, 2an, 3an på bakhjulet.

Edit:
Och som trådskaparen skrev. Jag vet att det inte är riktigt rätt.. :rolleyes:

Last edited:
KarateKid skrev:
Svängde in på en mack igår för att tanka hojen på väg hem från jobbet. Fyllde upp och gick sedan in i butiken för att ta en dricka och betala. Då kom det fram en dansk gubbe och rabblade något totalt obegripligt. "VA?" sa jag till honom då. Och så sa han något om att jag körde. Fattade noll. "Ja, jag kör hoj ja.." sa jag. Då skrek han typ; "köerär såmm IDIOT". Då sa jag "Äh, english eller svenska!"

Sen betalade jag.

Precis när jag svängde ut från macken och drog på så mötte jag en polisbil och en polis-mc. Bilen blinkade med helljusen och gubben på hojen satte upp vänsterhanden som poliserna brukar göra när de vill att man ska stanna. Jag hejade tillbaka med handen, och drog 1an, 2an, 3an på bakhjulet.

Edit:
Och som trådskaparen skrev. Jag vet att det inte är riktigt rätt.. :rolleyes:

ja fii fan det skulle jag velat sätt på en film :hihi
undrar vad mc-polisen tänkte :rofl

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN