Lite bilder på min nya hoj!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Körde tidigare en XR600 som Vxl-lådan rasade på, inte kul alls då det skulle kosta 11Kakor att laga!.. Smart som jag var så bytte jag in den mot en R1-98 helt orginal förutom V&H o lite anant godis Motormässigt, Enligt pappret från bänkningen så skall det husera 141HK på hjulet, kul tyckte jag vid köpet!. Problemet var bara att den förra ägaren ( En bonde? ) hade smörjt kedjan med ngt lustigt fett som man använder till typ traktorer o likn, jag har spenderat ett par veckor nu med putsning o nu står den äntligen klar, i alla fall putsmässigt. Skulle vilje beskriva skicket som Extremt fin.

Sedan var det ju det här med orginal bakljus osv, det såg helt enkelt brutalus fult ut då förre ägaren garanterat inte jobbar inom Såg o puts ( Han hade kapat av stänkskärmen så snett så jag trodde inte det var sant. Ett annat problem var att fälgarna såg sunkiga ut i sin taniga orginalfärg. beslutade mig för att dessa skulle bli vita med en blå rand runt ( Har dålig erfarenhet av dom klistergrejorna man köper )..

Tänkte bara dela med mig av lite bilder på skapelsen, i Hope you like!..

O fan glömde nästan att bifoga lite bilder från garaget!

Hmm nu längtar jag till sommaren , jag har ju fan inte ens kört hojen på 3ans vxl ännu!...

Bifogat

• 100_5765.JPG
    100_5765.JPG
    62 KB · Visningar: 264
  • 100_5766.JPG
    100_5766.JPG
    52.2 KB · Visningar: 166
  • 100_5767.JPG
    100_5767.JPG
    51 KB · Visningar: 150
  • 100_5768.JPG
    100_5768.JPG
    17.5 KB · Visningar: 146
  • 100_5763.JPG
    100_5763.JPG
    39.2 KB · Visningar: 173
  • bak1.jpg
    bak1.jpg
    33.1 KB · Visningar: 138
Lite garage bilder

Bifogat

• garage3.jpg
    garage3.jpg
    35 KB · Visningar: 105
  • garage2.jpg
    garage2.jpg
    6.3 KB · Visningar: 661
  • garage1.jpg
    garage1.jpg
    31.2 KB · Visningar: 74
  • garage4.jpg
    garage4.jpg
    37.1 KB · Visningar: 85
Lite bilder på baken!

Bifogat

• bak1.jpg
    bak1.jpg
    33.1 KB · Visningar: 37
  • bak2.jpg
    bak2.jpg
    30.6 KB · Visningar: 36
  • bak3.jpg
    bak3.jpg
    37.7 KB · Visningar: 92
  • bak4.jpg
    bak4.jpg
    39.9 KB · Visningar: 45
ZXRMANNEN skrev:
Körde tidigare en XR600 som Vxl-lådan rasade på, inte kul alls då det skulle kosta 11Kakor att laga!.. Smart som jag var så bytte jag in den mot en R1-98 helt orginal förutom V&H o lite anant godis Motormässigt, Enligt pappret från bänkningen så skall det husera 141HK på hjulet, kul tyckte jag vid köpet!. Problemet var bara att den förra ägaren ( En bonde? ) hade smörjt kedjan med ngt lustigt fett som man använder till typ traktorer o likn, jag har spenderat ett par veckor nu med putsning o nu står den äntligen klar, i alla fall putsmässigt. Skulle vilje beskriva skicket som Extremt fin.

Sedan var det ju det här med orginal bakljus osv, det såg helt enkelt brutalus fult ut då förre ägaren garanterat inte jobbar inom Såg o puts ( Han hade kapat av stänkskärmen så snett så jag trodde inte det var sant. Ett annat problem var att fälgarna såg sunkiga ut i sin taniga orginalfärg. beslutade mig för att dessa skulle bli vita med en blå rand runt ( Har dålig erfarenhet av dom klistergrejorna man köper )..

Hmm nu längtar jag till sommaren , jag har ju fan inte ens kört hojen på 3ans vxl ännu!...

Fan fa fin hoj!! Ser riktigt brutal ut!! :tummenupp

O så lite fälgar :-)

Bifogat

• Fälg1.jpg
    Fälg1.jpg
    36.2 KB · Visningar: 116
  • Fälg2.jpg
    Fälg2.jpg
    47.1 KB · Visningar: 63
  • Fälg3.jpg
    Fälg3.jpg
    41.9 KB · Visningar: 43
ZXRMANNEN skrev:

:7peta
So det är ju bara en tradig retta!

Betalade 1,300:- för att lacka fälgarna vita med blå rand, och då gjorde han allt arbete med dom. Lämnade dom på måndagen o fick dom på tisdagen, hyffsat bra levtid!!!.. Betalade 300:- för min undertail, fick den samma dag!.. En polare ( Han som har den fula VTR-saken bredvid min :tungan )... Lämnade in sin till samma kille då han ville få bort den fula bokhyllan Billy som man skall montera Nr-plåten på. Han gav 600:- För lack plus arbete o man kunde fan tro att det var en maskin som gjort den, helt brutalt asså !

kickass skrev:
:7peta
So det är ju bara en tradig retta!

Ja visst är det det :) .

Körde en ZXR-750 89a tidigare o jag hade polare som körde R1 o jag sa samma sak som du då, men för dom pengar jag gav för denna så anser jag inte att det finns ngn annan hoj som slår den effektmässigt o utseendemässigt! Detta är såklart min högst personliga uppfattning!

Kay skrev:
-Något du inte kört hör jag.

ZXRMANNEN: Grattis till en sjukt ball hoj :D

Man tackar Kay!

Såg för ett tag sedan att du precis köpt din, man får ta o gratulera!!.. Visst ska det bli kul sommaren!!??... Du ska inte med till Assen den 23Juni o kolla på MotoGP?? :banana

jack_pil skrev:
vad är det för silvertejp på bilderna? bara för tillfelet eller?

Helt rätt!. Det vara bara för att hålle den på plats med numera har jag satt dit den ordentligt så som det skall vara! Hmm passformen var ju inte den bästa på undertailen men efter lite jobb o vilja så satt den där!. Till dom som funderar på att bygga om sin retta 98 så har jag lite förslag o lösningar, så bara skicka mig ett mial elr så så skall jag miala bilder osv till er!. Jag använda mig av Orgbakljus i min trots att det är enklare med ett Diod-ljus . men Org funkar kanonbra faktiskt, det var bara stagen som var lite besvärliga, men nu efterår så tänker man ju att det var ju busenkelt!

bivven skrev:

Ha ha visste att ngt skulle komma :hihi

Bara att vänta på att jontemorrum skickar ngt snart!. Men han kör så dåligt ändå så jag brukar inte lyssna speciellt Mkt på honom :lol

ZXRMANNEN skrev:
Ha ha visste att ngt skulle komma :hihi

Bara att vänta på att jontemorrum skickar ngt snart!. Men han kör så dåligt ändå så jag brukar inte lyssna speciellt Mkt på honom :lol

:4skrika :mad: Här lånar man ut KTM:en så du kan stilla din abstines lite (eller få mer kör-begär) å så blir man brutalt påhoppad!!! :huvet :näsblod Får väl se vem som ligger bakom vem i sommar på hojvägarna :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti