Lite bilder på Husa -05

radialok på motard va ju nått nytt iaf.
undra vad det är för ok...Braking som skivan kanske?

Hoppas mitt GHOST passar på de nya....

Synd att de inte blev så snygga som man kunnat hoppas :(

Jaja, radialpumpen och oket + lite annat avgör för mig. Nån som vill ha en bättre beggagnad 03a ??

Nån annan som är sugen på ett gruppköp för lite bättre priser på nya??

Ingen större skillnad mot 04:an på utseendet, bromsskivan annars bara lite blått och gult omkastat. 04: såg ju iofs bra ut... :D

Supermoto skrev:
Hoppas mitt GHOST passar på de nya....

Synd att de inte blev så snygga som man kunnat hoppas :(

Jaja, radialpumpen och oket + lite annat avgör för mig. Nån som vill ha en bättre beggagnad 03a ??

Nån annan som är sugen på ett gruppköp för lite bättre priser på nya??
vad är priset på dom och vad blir det om man är fler.. jag är intresserad.

Här är lite bilder för dem som inte orkar kolla länken.

Samt lite info om nyheter:
Radialpump
Radialok
5" bakhjul
titanventiler
Wave framskiva
Ny "instrumentering"
Ny dragning av krökarna
Ny ljuddämpare

Nu ska vi bara lista ut om gamla system passar och vad de kommer kosta.

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    73.5 KB · Visningar: 147
  • 4.jpg
    4.jpg
    87.1 KB · Visningar: 109
  • 5.jpg
    5.jpg
    74.5 KB · Visningar: 121
  • 6.jpg
    6.jpg
    74.2 KB · Visningar: 169
  • 7.jpg
    7.jpg
    73.8 KB · Visningar: 148
  • 8.jpg
    8.jpg
    67.3 KB · Visningar: 124
Husa 05 Effekt?

Vet någon hur många hästkrafter det är i 05:orna?
När släpps dom på marknaden?
Mvh Bula

Om det bara är bytt till titanventiler i motorn borde det inte skilja så mycket :va De håller väl bättre typ, eller är lättare. Men frågan e om du känner någe :tungan

Men varför radialok? Om man vill ha enduroskivan då? Men superporrigt, jag tyckte -03 var snygg, 04 var fulare men den här tar fanimej priset ;)

EDIT: Bra att de drog ned kröken oxåså slipper man repa den när man har isdäcken på å bromsar :tummenupp

Bula Motard skrev:
Vet någon hur många hästkrafter det är i 05:orna?
När släpps dom på marknaden?
Mvh Bula

Last edited:
Ja dom dekalerna var inte snygga.Undrar om det blir radialmonterat ok på crossarna också? Det har KTM:s fabrikshojjar i VM.Avgasrör borde ju passa från äldre modell,motor och ram verkar vara samma ju.Frästa gaffelkronor också :yoparty

Last edited:
OlleR skrev:
Visst ser det ut som om det är dubbelvajjer på gasreglaget oxo?

Det kom redan på 04'an med FCR 41'an...

Roligare styrkronan iaf med justerbar fjäderförspänning som standard är :tummenupp . Men grafiken vette faan.... :va

Ebbe skrev:
Det kom redan på 04'an med FCR 41'an...

Roligare styrkronan iaf med justerbar fjäderförspänning som standard är :tummenupp . Men grafiken vette faan.... :va
Se där, det hade jag inte lagt märke till :)

Trist att de fortfarande inte minskat ner tanken...här kunde mycket tid sparas etfersom mycket smidighet går förlorad pga dess bredd. Well, det blir en KTM400/450 05:a i höst. Tyvärr har KTM plockat godbitarna ur Husa och gått om...på endurosidan åtminstone.

Adrian_J skrev:
Trist att de fortfarande inte minskat ner tanken...här kunde mycket tid sparas etfersom mycket smidighet går förlorad pga dess bredd. Well, det blir en KTM400/450 05:a i höst. Tyvärr har KTM plockat godbitarna ur Husa och gått om...på endurosidan åtminstone.
Köp en alutank från Italien :fakta 230€, men jag är osäker på vad firman hette. Smalare där du har knäna plus att man kan få in kylarvingarna ~1.5cm per sida. Känns toppen att köra med den.

Busaberg skrev:
Ja dom dekalerna var inte snygga.Undrar om det blir radialmonterat ok på crossarna också? Det har KTM:s fabrikshojjar i VM.Avgasrör borde ju passa från äldre modell,motor och ram verkar vara samma ju.Frästa gaffelkronor också :yoparty
Nope, se bild.
Det är som Heda säger synd för man tvingas då köra med stor (dyr) broms även i skogen. På isen är det såklart bara bra men man komme rju gråta ihjäl sig om en stor skiva går sönder....

Bifogat

• 10.jpg
    10.jpg
    57.3 KB · Visningar: 132
Supermoto skrev:
Köp en alutank från Italien :fakta 230€, men jag är osäker på vad firman hette. Smalare där du har knäna plus att man kan få in kylarvingarna ~1.5cm per sida. Känns toppen att köra med den.

Du har ingen möjlighet å kolla upp vilken firma det var ??

Supermoto skrev:

Förstår det, men alutank på en offroad...ingen bra kombination :)

kiko skrev:
Du har ingen möjlighet å kolla upp vilken firma det var ??
Var en av killarna på Husaberg som hade sån på en FS450. Riktigt fin att köra på gocartbana. Kan fråga när jag ser honom. Det var inte Rigo iaf som jag trodde. De har oxå fast är svindyra.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back