Lite bilder från min och R1_racers tripp till Öland!

TheDude skrev:
Nä, som tur var så kom allting med hem igen. Det hade ju varit lite surt om man glömt t.ex telefon eller plånbok där, hehe :D

Ni glömde inte någon heller eller.... :fakta

:hej :hej :hej :hej :hej :hej :hej :hej

:notme

Nu är de min tur oxå!

Hej! TheDude.
Nu är det min tur oxå att skriva lite,verkar som det börjat lossna lite med nätet nu,knappt kunnat komma ut innan.
Jag får med tacka för en riktigt trevlig långtur,gött sällskap,bra
sightseeing tempo över hela sträckan.He he bonden gilla nog vårt tempo,inte gick det fort där igenom men han skulle väl vara cool o impa på sina bond polare....NÄSTA GÅNG KOMMER VI MED NÅT ANNAT O DÅ KÖR VI ÖVER HAN ha ha .
Hm undrar du inte oxå varför vi stannade på bro TheDude? skal fråga....ja vad gör man på bron,märker sitt revir o pissar på den o lite bilar sen skådar man en o annan fiskmås som du nämde.
O glömt nåt eller någon? nix inget sånt men var nära o glömma massa på vägen dit för man skulle komma iväg i tid.
Väder guden var med oss trots lite skurar så kom solen till vår belåtelse,dock var det desto mer blåsigt o man pendla lite som jojo på vägbanan men det är ju bra för sidorna på däcken he he he....summa summarum det blev kurvigt även på de raka motorvägarna.
Hem färden blev lite längre kändes det som,mörkt o det där dugg regnet gjorde det inte mycket bättre de första milen.
Men det där med o putsa visiret som vi gjorde på vårt sista stopp på hemvägen borde vi skriva in som tips på mekaniker forumet,det är ju rena trim grejen o gjorde väl att man kunde trä på gasen lite extra sen.
Efter ca 101 mil som det blev totalt för mig då jag hade nån mil till dej oxå så kännde man inte av nåt vidare i kroppen eller trä röv trots så många mil på en Retta.Det enda var att man var himla trött o seg dagen efter men vi kom ju oxå hem sent o efter att varit uppe på tors kl 7 o sen lagt sej freda morgon vid strax efter 5 så blev det ju nästan ett dygn uppe.
Nån kortare turer hinner vi nog med denna säsongen sen blir det o planera en ny sådan tur till nåt nytt spännande utflyktsmål.
Aja det beror på hur vädret blir nu,kanske vi hinner med nån mellan tur oxå innan man börjar dra sej för o köra längre o frysa hi hi.
Sen får vi inte glöma att tacka FARBROR BLÅ som gjorde vår tur till
lyckad genom att hålla sej borta.
Fy för TheDude vad det smakade bra med att bli bjudna på långbord på Borgholmens slott,ja vi kom nog lite oväntat typ som Gevalia reklamen....synd vi fick motstå ölen o snapsen.
Nä nu får man snoka vidare.
Mvh R1 racer

Last edited:
R1 racer skrev:
Hej! TheDude.
Nu är det min tur oxå att skriva lite,verkar som det börjat lossna lite med nätet nu,knappt kunnat komma ut innan.
Jag får med tacka för en riktigt trevlig långtur,gött sällskap,bra
sightseeing tempo över hela sträckan.He he bonden gilla nog vårt tempo,inte gick det fort där igenom men han skulle väl vara cool o impa på sina bond polare....NÄSTA GÅNG KOMMER VI MED NÅT ANNAT O DÅ KÖR VI ÖVER HAN ha ha .
Hm undrar du inte oxå varför vi stannade på bro TheDude? skal fråga....ja vad gör man på bron,märker sitt revir o pissar på den o lite bilar sen skådar man en o annan fiskmås som du nämde.
O glömt nåt eller någon? nix inget sånt men var nära o glömma massa på vägen dit för man skulle komma iväg i tid.
Väder guden var med oss trots lite skurar så kom solen till vår belåtelse,dock var det desto mer blåsigt o man pendla lite som jojo på vägbanan men det är ju bra för sidorna på däcken he he he....summa summarum det blev kurvigt även på de raka motorvägarna.
Hem färden blev lite längre kändes det som,mörkt o det där dugg regnet gjorde det inte mycket bättre de första milen.
Men det där med o putsa visiret som vi gjorde på vårt sista stopp på hemvägen borde vi skriva in som tips på mekaniker forumet,det är ju rena trim grejen o gjorde väl att man kunde trä på gasen lite extra sen.
Efter ca 101 mil som det blev totalt för mig då jag hade nån mil till dej oxå så kännde man inte av nåt vidare i kroppen eller trä röv trots så många mil på en Retta.Det enda var att man var himla trött o seg dagen efter men vi kom ju oxå hem sent o efter att varit uppe på tors kl 7 o sen lagt sej freda morgon vid strax efter 5 så blev det ju nästan ett dygn uppe.
Nån kortare turer hinner vi nog med denna säsongen sen blir det o planera en ny sådan tur till nåt nytt spännande utflyktsmål.
Aja det beror på hur vädret blir nu,kanske vi hinner med nån mellan tur oxå innan man börjar dra sej för o köra längre o frysa hi hi.
Sen får vi inte glöma att tacka FARBROR BLÅ som gjorde vår tur till
lyckad genom att hålla sej borta.
Fy för TheDude vad det smakade bra med att bli bjudna på långbord på Borgholmens slott,ja vi kom nog lite oväntat typ som Gevalia reklamen....synd vi fick motstå ölen o snapsen.
Nä nu får man snoka vidare.
Mvh R1 racer

Lita på att bonden ska få en extra suprajs nästa gång vi invaderar Öland, hehe :D

Creds till Ölands kockar för maten och till den snälla polisen, antagligen skötte de sej extra mycket eftersom de vet att vi skåningar är oehört sofistikerade personer, hehe :D

R1_racer har du fått på helsystemet nu ?? skillnad? :D

Vad e det du har på tanken, det svarta (fattar att det e ett kydd) men av vilket material och var e det köpt ?

Har du inte fått undertrayn ännu ?

Bra och fina bilder TheDude :tummenupp

fluppen skrev:
R1_racer har du fått på helsystemet nu ?? skillnad? :D

Vad e det du har på tanken, det svarta (fattar att det e ett kydd) men av vilket material och var e det köpt ?

Har du inte fått undertrayn ännu ?

Bra och fina bilder TheDude :tummenupp

Tack och bugar :tummenupp :bow

Nice trip! ...

Ska dit snart å köpa hoj! Såg ni en YZF 750 93a nånstans? Kan ni ge vägbeskrivning dit? lol

Förresten nu får du avslöja var era hojar står nånstans på fotot taget från den där fyren :crash

Swedie skrev:
Nice trip! ...

Ska dit snart å köpa hoj! Såg ni en YZF 750 93a nånstans? Kan ni ge vägbeskrivning dit? lol

Jepp, det var en härlig tripp :tummenupp. Nä, någon sådan såg vi inte, vi såg inte så mycket hojar överhuvudtaget, de vi såg var mest äldre touringhojar eller glidare :whip . Det är inte lätt att ge en vägbeskrivning dit, men jag kan göra ett försök, hehe :D ;)

fluppen skrev:
Förresten nu får du avslöja var era hojar står nånstans på fotot taget från den där fyren :crash

Okej då, jag får väl avslöja det nu ;)

Bifogat

• dscf0013.jpg
    dscf0013.jpg
    85.6 KB · Visningar: 91
fluppen skrev:
Ja jag tänkte väl att det kan ju inte vara ni som körde och samtidigt ta foto :D :D :D :D

Jo, nu ska du få höra...jag sprang upp i fyren och tejpade fast kameran i räcket, sen satte jag igång självutlösaren och på 10 sekunder rusade jag ner från fyren bort till hojen och sen körde vi sakta framåt tills fotot togs :crash :D :D

fint..

fina bilder.. :tummenupp
vill oxå åka till öland och gotland med hoj.
får väl se om jag får tag i en tillräckligt låg hoj och har lyckats grejja kortet nästa sommar/höst..
annars får det bli ännu nästa sommar.
men iväg ska jag å de ska gå på två hjul! :)
:D

Hej! Lilla damen

Då får du ta en tur med TheDude o R1 racer så blir det långa mil på en dag hi hi...vore ju trevligt med tjej sällskap oxå på hoj,tyvärr är det för ont om tjejer som kör hoj eller vad säger du TheDude?.
Mvh R1 racer

Re: Hej! Lilla damen

R1 racer skrev:
Då får du ta en tur med TheDude o R1 racer så blir det långa mil på en dag hi hi...vore ju trevligt med tjej sällskap oxå på hoj,tyvärr är det för ont om tjejer som kör hoj eller vad säger du TheDude?.
Mvh R1 racer

Håller med, det skulle varit fler tjejer som kör hoj! Blir bara kul om någon mc-tjej vill hänga med på vår nästa tur (om hon inte kör värre än vi då alltså, hehe :D :D). Vi får starta en intressetråd om hojsällskap till nästa tripp R1_racer hehe :D

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back