Lite ångest över hojval

Hur ska jag göra???

• Antal röstningar
    0
Kika lite mer noga på den fina! Finns det service bok? Är den Svensksåld? Kolla om den har varit rejsad med. Vissa fina hojar har faktiskt gått jäkligt hårt på bana. Kan ha en hoj i ett eller två år och köra skiten ur den medans man har krach kåpor på. Sedan när man är klar så sätter man på original, putsar upp den, låter alla godis delar sitta kvar och vips hojen blir jäkligt fräch. Behöver inte vara så men det kan. :mattias

sEiKo skrev:
Svar: Ja, och en underbar sådan, samma twinljud som ducati även om det är paralelltwin.
Jupp, låter suveränt! Och det låter som du skall köpa den fina, verkar vara ett riktigt val. Den fula kostar 5-7000 till bara i slitdelar som däck, kedja osv. Lycka till!

bebbe skrev:
Kika lite mer noga på den fina! Finns det service bok? Är den Svensksåld? Kolla om den har varit rejsad med. Vissa fina hojar har faktiskt gått jäkligt hårt på bana. Kan ha en hoj i ett eller två år och köra skiten ur den medans man har krach kåpor på. Sedan när man är klar så sätter man på original, putsar upp den, låter alla godis delar sitta kvar och vips hojen blir jäkligt fräch. Behöver inte vara så men det kan. :mattias
Den har inte gått hårt på bana, svensksåld, 1 ägare, servad på verkstad (dom servicarna som var komlicerade, men ägaren var bilbyggare så jag tvivlar inte en sekund på att den var så fin som det såg ut), verkstadshandbok och ett oljefilter med.

Enda jag tyckte såg skumt ut var att ena avgasröret var mer blåanlöpt än det andra som knappt var det alls. Men det skulle tydligen vara vanligt.

Det blir den fina! Speciellt nu när jag fick ner priset 2000kr.

Pejo skrev:
Köp INGEN ful hoj som gått 6000 mil. Kolla bike's artikel där dom går igenom en hoj som gått 6000mil....

6000mil är ju inte speciellt mycket, så var den skabbig i motorn måste den ju varit misskött.

Ingen som kan scanna artikeln? Skulle vara kul att läsas med tanke på att man har en gammelkawwa som snart gått så långt.

:banana <- Såhär ser jag ut nu, igår blev jag mc-ägare igen!!!!
När jag fått ordning på digitalkameran så kommer det lite bilder.
Det blev pappa som fick köra hem den då jag var lite förkyld, skojar ni man blev nervös av det, kollade nästan mer i backspegeln än på vägenm, och det är ju inte nåt vidare bra.
Fyfan vad jag är glad just nu!!!!

sEiKo skrev:
:banana <- Såhär ser jag ut nu, igår blev jag mc-ägare igen!!!!
När jag fått ordning på digitalkameran så kommer det lite bilder.
Det blev pappa som fick köra hem den då jag var lite förkyld, skojar ni man blev nervös av det, kollade nästan mer i backspegeln än på vägenm, och det är ju inte nåt vidare bra.
Fyfan vad jag är glad just nu!!!!

Gratulerar :tummenupp Du kommer säkert bli nöjd :)

Vände på växellägena med en gång så man inte gör nåt dumt, men det går att vända hur som helst då det sitter en annan drevkåpa i fräst aluminium.

Burkarna som sitter på nu heter d&d, inget jag hört talas om men dom behöver nog packas om för dom dämpar inget vidare.

Är det föresten Öhlinsdämpare bak på trx:en? Fick höra att en del tidiga hade det men eftersom yamaha äger öhlins så kanske det är så ändå?

sEiKo skrev:
Vände på växellägena med en gång så man inte gör nåt dumt, men det går att vända hur som helst då det sitter en annan drevkåpa i fräst aluminium.

Burkarna som sitter på nu heter d&d, inget jag hört talas om men dom behöver nog packas om för dom dämpar inget vidare.

Är det föresten Öhlinsdämpare bak på trx:en? Fick höra att en del tidiga hade det men eftersom yamaha äger öhlins så kanske det är så ändå?

Grattis till en grymt rolig hoj! :tummenupp
Det är inga Öhlins orginal på TRX:en.
För bättre prestanda kan du kika på www.wemi.nu för nya gaffelfjädrar och ringa en mc-skrot och köpa R6/R1 bromsok fram.
Fjädrar plus ok borde du få för någonstans runt 2500-3000 sek och det är väl investerade pengar eftersom framändan är hojens svagaste punkt.

Nu vill vi se bilder!

Last edited:
sEiKo skrev:

Låter det bra :hihi ?
Har inte heller hört/sett nåt om original Öhlins, har du det så grattis i så fall. Goodstuff's tips är bra, framfjädringen/frambromsar är nog det första som ska fixas (i vart fall innan bakdämparen...)
Vill också se bilder!!!
/Hasse

Ska fixa bilder imorgon, Med dålig dämpning menar jag att vi testade med att starta den med raka rör innan vi satte dit slip-on:en och det var väl ingen fruktansvärd skillnad direkt=)
Jag har för mig att jag sett trx:er med bakfjädringsgasbehållaren som det stått öhlins på, kanske eftermonterat, den har ju iallafall samma färg som öhlins.

Fick med en hel pärm med tips på vad som kunde göras för att förbättra cykeln, måste man byta skivor om man sätter dit r6-ok?

sEiKo skrev:
Ska fixa bilder imorgon, Med dålig dämpning menar jag att vi testade med att starta den med raka rör innan vi satte dit slip-on:en och det var väl ingen fruktansvärd skillnad direkt=)
Jag har för mig att jag sett trx:er med bakfjädringsgasbehållaren som det stått öhlins på, kanske eftermonterat, den har ju iallafall samma färg som öhlins.

Fick med en hel pärm med tips på vad som kunde göras för att förbättra cykeln, måste man byta skivor om man sätter dit r6-ok?

Brukar vara enkelt att packa om ljuddämparna.
De som har Öhlinsdämpare har eftermonterat det, eller satt på klisterlappar på orginalaren. :D
Du behöver inte byta ngt mer än oken. Passar rakt av - bara att bulta dit!

OLJEKYLD GSXR skrev:
Enkelt, köp den fina, det lönar sig i längden kan jag lova.
Den är redan köpt:)
Och jag tvivlar på att jag nånsin kommer ångra mig.
Fyfan vad glad jag är nu!!!

sEiKo skrev:

Ahhh! Rätt färger också. Grattis till ett bra val!

När du har pengar på fickan ska du surfa in på www.kedo.com och köpa en massa roliga saker till din TRX. De har massor med roligt och grymt bra service.

Grattis igen.

Lyssna nu på Goodstuff, han kan sina TRX :fakta

Grattis till hojen, sitt nu inte här och surfa utan ut och åk med dig istället!
:tummenupp

Det är precis det jag ska, om ca 25-30 min.
Det är rätt skönt att jobba eftermiddag ibland!
Börjar inte förens 13:00 och ikväll vid 22:00 är det ju fortfarande ljust!:tummenupp:

Grattis så mycket!! Kul hoj att köra och ljudet är det inget fel på heller! Ser ju nästan ny ut så jag tror inte du kommer att ångra dig! Ut och gasa nu (du som kan)!!!!

Testerna som vissa frågar efter är i det senaste numret av Bike (nr. 7 Juli)
Har tyvärr ingen scanner så jag håller upp tidningen framför skärmen så att alla kan se :kocko

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back