Lite ångest över hojval

Hur ska jag göra???

• Antal röstningar
    0

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Har två hojjar, båda är Yamaha trx850 i samma färgsättning(röd/svart)
Den ena har jag tittat på, mint condition är ett bra uttryck för att beskriva den. Kolfiberframskärm, originalskärmen ligger nästan ny i en kartong, rostfria slipon finns till, yamaha fräst aluminium främre kedjedrevskåpa så att växellägena kan vändas.
Hela hojjen är kanonfräsch och ägaren(privat) ger ett mycket gott intryck.

Sen var jag och köpte ny hjälm igår, strosade runt i butiken pratade lite med en som hjälpte mig välja hjälm.
Såg att dom hade en likadan fast mycket slitnare, nästan dubbla miltalet och ett år äldre men med vampire kolfiberslipon som såg ganska fräscha ut.
55KKr skulle dom ha.
Jag berättade om hojen jag varit och tittat på medans jag betalade hjälmen.
När jag var på väg ut ur butiken kom säljaren som hjälpt mig köpa hjälm och sa "Är du intresserad kan jag sänka priset 10000kr".

Fan jag kunde knappt sova på natten 9000kr billigare men mycket slitnare och lite fulare samt äldre och med mer mil.
9000kr är mycket pengar....

Hur skulle ni göra??

Motivera gärna

sEiKo skrev:
Fan jag kunde knappt sova på natten 9000kr billigare men mycket slitnare och lite fulare samt äldre och med mer mil.

Hur skulle ni göra??

Motivera gärna

Skicket och tillbehör är faktorer som kan vara värda mycket. Räkna på vad ägarna lagt ut totalt och jämnför sedan med begagnat priset.. 9000 dyrare behöver ju inte vara mycket oom det är smått och gott för 20000 på den..

Sedan är det småpengar i samanhanget.. vilken hoj gör DIG snyggast? Det är den fråga du ska ställa dig! :tuttar

sEiKo skrev:
Den ena har jag tittat på, mint condition är ett bra uttryck för att beskriva den. Kolfiberframskärm, originalskärmen ligger nästan ny i en kartong, rostfria slipon finns till, yamaha fräst aluminium främre kedjedrevskåpa så att växellägena kan vändas.
Hela hojjen är kanonfräsch och ägaren(privat) ger ett mycket gott intryck.

Sen var jag och köpte ny hjälm igår, strosade runt i butiken pratade lite med en som hjälpte mig välja hjälm.
Såg att dom hade en likadan fast mycket slitnare, nästan dubbla miltalet och ett år äldre men med vampire kolfiberslipon som såg ganska fräscha ut.
55KKr skulle dom ha.
Jag berättade om hojen jag varit och tittat på medans jag betalade hjälmen.
När jag var på väg ut ur butiken kom säljaren som hjälpt mig köpa hjälm och sa "Är du intresserad kan jag sänka priset 10000kr".

Hur skulle ni göra??

Motivera gärna

Låter ju som om du gillar när grejjor är i bra skick, så köp den fräscha!!!
Det kanske går att pruta ner den nån krona till!??
Sen är ju antagligen den fräscha hojen mycket bättre skött servicemässigt om det är en pedant som haft den!

Är du därimot så att du bara ska ha en hoj att åka på och skiter i hur den ser ut, så ska du självklart köpa den billigaste!

Jag skulle tagit den fräscha, gjorde så med min FZR och har inte ångrat mig en sekund! :banana

Tror du faktiskt skulle ångra dig om du köper den mer slitna hojen. Dock är det alltid bra att köpa genom mc-butik, dom ställer säkert upp ifall det blir problem med hojen.

Det är ju alltid roligare att ha nåt fint att åka med :tummenupp

sEiKo skrev:
55KKr skulle dom ha.
55 tusen för en TRX är för dyrt...om han sen säger sig kunna pruta 10 loppor rakt av... :va

Edit: räknade lite fel...54 kkr (eller?) för en TRX är normalt hos en handlare men inte för ett privatköp...max 50 är ett vettigare pris. Men för de pengarna skulle jag ta den fräscha.

Last edited:
sEiKo skrev:
Beskriv hojarna (hur många mil etc) samt pris lite mer detaljerat, jag får inte ihop det riktigt och vill bara kolla så du inte betalar överpris!
MVH,
Hasse

tycker definititvt att du ska köpa den finare.

- prisskillnaden är inte så stor, o vad jag vet så räcker väl bara handlargarantin en månad, förhoppningsvis håller bägge hojarna så
länge.

- känns alltid roligare att vårda en hoj som redan innan har varit väl omhändertagen

HansJ skrev:
Beskriv hojarna (hur många mil etc) samt pris lite mer detaljerat, jag får inte ihop det riktigt och vill bara kolla så du inte betalar överpris!
MVH,
Hasse
Den fina: -98 ~3000mil
Den "fula": -97 ~6000mil

sEiKo skrev:
Den fina: -98 ~3000mil
Den "fula": -97 ~6000mil
och 45000 för den "fula" och 54000 för den fina? Vad ska du göra med hojen? Bankörning, modifieringar? 6000 mil är inte så farligt, och ska du ändå göra om hojen kanske det är lika bra att ta den "fula", ska du inte meka utan ha en fin hoj och köra med så ska du nog ha, just det, den "fina". Tycker iofs att det är trevligt med högt andrahandsvärde på TRX:en, men tycker nog att båda är lite dyra... Svårt att säga utan att ha sett dem, men ett par tusen ska nog båda ned. Inga andra extra grejor som gör dem pirsvärda, exvis fjädringskomponenter i framgaffel, förgasare, K&N filter eller liknande? Däck, drivpaket etc?
MVH,
Hasse

du ånrar dig när du står å mekar med den slitna
det hadde nog jag gjort i alla fall (sa den impulsiva ha galningen)

Tack Seiko för den här tråden. Den fick mig att fatta mitt beslut lite enklare.
Hade liknande problem som dig.

Nu åker jag och hämtar hem den som av mina två val var dyrigast, lägst körda mil, står 50 mil härifrån istället för 10 =knöligast att få hem, snyggast och ...........

korvgubbe skrev:
Sedan är det småpengar i samanhanget.. vilken hoj gör DIG snyggast? Det är den fråga du ska ställa dig! :tuttar

...naturligtvis......den som gör MIG snyggast..... :tummenupp (:trixie )

Sen får vi se om jag kan köra den...men det är en annan femma...:)

Däck, drivpaket och alla slitdelar är nytt eller i toppskick på den fina.
På den skabbigare är däcken lite platta på mitten samt drivpaket som börjar få hajtänder.
Fick ner den fräscha till 52000kr vilket är bland det lägsta jag sett för en hoj i det skicket.
Så på söndag åker jag och hämtar den=)

Jag vill liksom inte börja med att lacka om massa saker och byta massa prylar för en hel del pengar.
Då kommer den skabbiga att kosta lika mycket i slutänden.

Svar: Ja, och en underbar sådan, samma twinljud som ducati även om det är paralelltwin.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back