Lita på truten från snuten??

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Kan man lita på Bosse om dess hemsida påstår att de kommer att befinna sig i "norra delen" av länet enl. hemsidan. Är chansen stor att man kan se kontroller på andra stället stor? Jag skall köra 25 mil ilänet nu men inte i den delen :crash Törs man tröcka "lite" äggstra då tro? Förstår att den kan dyka upp men va fan, kan man lita på en snut. Eller finns chansen att han tittar ut :rodnar

Det står ju på sidan att dom kan ha andra kontroller förutom dom som dom annonserar. Ta det försiktigt.

Pappa polis här hemma sa nått om att det är nordisk trafikvecka den här veckan så du får nog vara lite lugn oavsett var du kör... :( lycka till iaf!

inte i Skåne iallafall. ALLA trafikpoliser var ute igår... helt sjukt...

CorbenDallas skrev:
inte i Skåne iallafall. ALLA trafikpoliser var ute igår... helt sjukt...

Tjena Dallas, kul att man träffade på dej igår! Jag tyckte också att det var tossigt mycket trafikpoliser ute i går, men bägaren rann dock över när polishelikoptern dök upp för att kontrollera platsen ett flertal gånger, undrar om de har lite att göra eftersom de verkade finna hojskådning väldigt intressant, hehe :D

Föressten! La du märke till hur den ena mc-polisen gjorde sej beredd att sticka efter er när ni körde därifrån? Såg nästan komiskt ut :rolleyes:

Jobbar som Chaufför på nätterna och har stött på flera kontroller denna veckan bla.. storkontroll besiktning, alkohol, körkort på långholmsgatan...var lite lagom nojig eftersom bromsljusen fick för sig att lämna in just den natten + att överlast inte brukar vara något trafikpoliser blir imponerade av men som tur var så slank man igenom :cool: Sedan stod det lasermän vid rönninge igår natt + att dom lurat vid påfarter för att smyga ut efter än när man dundrar förbi! Fast det brukar dom iof göra var och varannan natt året runt... :fakta

Så det kan nog vara ide att ta det lite lugnt om man har tid.

Här hemma i avesta och hedemora har det varit ganska mycket dom senaste två veckorna.. dom står på kortare sträckor där det är nersatt ifrån 90 till 70 på riksvägen och på dom bitarna där det är 30 istället för 50. Dom skulle köra mycket sånnt ett tag framöver.. vet dock inte om det enbart gäller just här eller i hela landet.

nog e det trafikvecka allt

STÄLLER hojjen i garaget och åker buss till skolan

4 mc snutar och 2 trafikpolis bilar i nyköping idag!

Visst kan man lita på snuten! Jag hamnade i en flygande besiktning med bilen häromdagen, och polisen påpekade att man inte får köra med dimljus på dagen. Det är inga dimljus svarade jag, det är varselljus. Men se enligt farbror polisen är så inte fallet trots att det i instruktionsboken till min bil står att DET ÄR varselljus och inget annat. Synd att jag inte visste att det stod i boken vid tillfället.

Hur man så envist kan påstå något sådant övergår mitt förstånd. Min bil skulle alltså alltid ha dimljusen på så fort man startar den och inte fäller upp halvljuset?!?!?!? De sk dimljusena lyser även hyfsat svagt för att vara dimljus isåfall.......

Jag blir så trött! :4skrika

Något är mysko, för jag har vetat om att de ska köra mycket trafikkontroller den här veckan...men har ändå kört mer hoj än normalt..jag har alltså varit ute i trafiken mer än normalt...och jag har inte sett en endaste polis... !!!! ??

De har säkert kört slut på pengarna här i Västragötaland :)

Ps. hojen gick förbi 1000mila strecket i onsdags...strax norr om Lilla Edet ds.

:squid

Håller med om att de e dåligt i västra götaland faktiskt... har inte heller sett en enda ännu.
Fast tro inte att jag sitter här o klagar nu :D

Trafikvecka? Ni måste skämta...jag har precis kommit hem från en 180 mila tur och har inte sett en endaste farbror blå, och då har jag ändå kört halva E4an.

Var kontrollen Hugo, med ca 6-7 bilar och ett par mc vid Akalla inatt... en kollega fick 1200:- i böter för att han inte hade tidboken ifylld. var visst någon kaxig kärring snut som delat ut böterna, samtidigt som hon hade stått och flinat...det är ju pricken över i :p

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back