Lita inte på ryggsäckar!

Jag har använt min Klättermusen Ratatosk sedan 1999 nu. Den har gått igenom oavbruten hojkörning sommar och en del vinter. Jobbpendling, Jakt, segling, Fjällvandring, kanotturer och fjällskidning till det. Har kört den i tvättmaskin ett tiotal gånger. Tvättade oftare på den tiden jag körde tvåtakt :)
Hursomhelst, den har rullstängning högst upp och ingen öppning neråt. Materialet är kevlarförstärkt cordura.

Åkte en gång bakom en Goldwing som tappade en packväska i ca 200 km/h - en fantastisk syn: Väskan studsade först upp någon meter och började sakta rotera, i andra studsen fick den mer spinn och kom upp flera meter. I tredje flög den minst 10 meter högt och for med hög fart långt ut på ett sädesfält. Innan jag lyckades få Mr. Goldwing att fatta att han borde stanna hade vi åkt åtskilliga kilometer, tvivlar på att han någonsin hittade sina prylar.

Jag har sett en liknande sak. Det var ett stort skåp som gled av ett takräcke i 70 knyck. Två studsar, sen splittrades det till kaffeved, verkligen underhållande var det...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT