Lista världens tråkigaste yrken

Personer som sköter säkertkontrollen på flygplatsen måste hata att gå till jobbet. Ha med en massa idioter att göra hela dagen som inte fattar att ta av bältet och tömma fickorna

Personer som sköter säkertkontrollen på flygplatsen måste hata att gå till jobbet. Ha med en massa idioter att göra hela dagen som inte fattar att ta av bältet och tömma fickorna
Samtidigt kan man ju undra vilka som jobbar där, man vet inte om det är foodora eller Securitas som sköter säkerheten.

Dubbade vinterdäck till bilar i två somrar mitten 1980-talet.

Plus: Tjänade bra på ackord, mer är dubbelt så mycket som alla kompisar. Man lyssnade på radio hela dagarna, tiden gick oväntat fort.

Minus: Brutalt enformigt. Efter sommaren var ena axeln märkbart större än den andra (man lyfte alltid från vänster till höger). T.o.m. 16-åriga jag insåg att det här var nog inte så bra i längden.

Mvh

Jobbade som nattbrandvakt på en båt för en sabla länge sedan. Det var rätt trist.

Men jag är mer intresserad av om det finns ett jobb alls som inte är "leta efter något högt att hoppa från" - tråkigt efter några månader?
:va

Med erfarenhet av både kontorsjobb och mer fysiskt aktiva jobb så kan jag säga att jag brukar må mycket bättre efter en dag i verkstan än en dag på kontoret. På kvällen ska både kroppen och huvudet vara trött, då mår man bäst.

Det trista är att fysiska arbeten brukar gengäld inte vara särskilt intellektuellt stimulerande.

Med erfarenhet av både kontorsjobb och mer fysiskt aktiva jobb så kan jag säga att jag brukar må mycket bättre efter en dag i verkstan än en dag på kontoret. På kvällen ska både kroppen och huvudet vara trött, då mår man bäst.

Det trista är att fysiska arbeten brukar gengäld inte vara särskilt intellektuellt stimulerande.
Jag bytte karriär från kontorsjobb till akutsjukvård/prehospital sjukvård och har inte ångrat det en sekund.
Både fysiskt (ibland), intellektuellt (alltid) och känslomässigt utmanande.
Nackdelen är väl främst att lönen är betydligt lägre, även efter fyra års universitetsstudier.

Hur är ditt only fans då, lite av varje?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT