Lista ut trafikregler (film, Indien)

Hmm, ingen trafikregel kanske?

På nåt sätt förundras man över hur pass sällan det faktiskt krockas med tanke på omständigheterna. Folk där är nog rätt så skärpta i trafiken. Dom kör med väldigt små marginaler och är vana vid det.

Men, det dör nog några stycken per dag oxå...

~Settan~ skrev:
2106836 Ber om ursäkt redan nu om den är gammal. För mig var den ny.

Finns det egentligen nån trafikregel? :3freak
Ska tydligen vara från Indien. Nån som varit där?

http://worksafevideos.com/movies/cars.html
Yes, jag har varit där. Det finns massor av trafikregler som t.ex. "Är vägen fyrfilig så betyder det inte att det bara kan åka fyra fordon i bredd."
En annan regel är: "Måste du vända så gör det. Det spelar ingen roll att det är motorväg, mitt i natten, att du inte har några lysen på bilen och att den mötande trafiken får rusningstrafiken på essingeleden att kännas som en söndagstur på landet. Du hade ju kört fel!"

Tutan är dessutom den viktigaste delen på alla fordon. Oavsett hur dåliga fordonen är så funkar ALLTID tutan.

Bilderna:
1. Du kan alltid vara säker på att dina medtrafikanter fått den bästa utbildningen i körskolans bästa bilar.
2. Alla har rätt att vistas i trafiken
3. Trot eller ej men rött betyder faktiskt stanna även i Indien. Det är bara ett problem: Indierna vet inte om det.
4. Se upp för skenande åsnor med överlass. Särskilt i hårt trafikerade korsningar i tiomiljonersstäder :gnissla

Bifogat

• PB210007.jpg
    PB210007.jpg
    39.9 KB · Visningar: 94
  • PC100085.jpg
    PC100085.jpg
    41.2 KB · Visningar: 80
  • PC080073.jpg
    PC080073.jpg
    38.9 KB · Visningar: 83
  • PC090080.jpg
    PC090080.jpg
    37.6 KB · Visningar: 85
Last edited:
Ja, undrar hur olycksstatisktiken ser ut? Kanske är de så skärpta att få olyckor händer, eller är det tvärtom.

Hrm.. newstead, anade att det var den formen av trafikregler som fanns. Åtminstonde efter att ha sett filmsnutten :död

Jag hörde en myt/berättelse om att en snubbe som hade åkt till Indien ett halvår och köpt sig en motorcykel (Einfield India) och fått körkortet på köpet i MC affären i Indien, frågade på vägverket i sverige om han fick byta in sitt indiska A-körkort mot ett svenskt fick avslag av snubben på VV.

Då sa killen "Jamen jag åkte ju dit och köpte mig en motorcykel, och körde den hela vägen hem på mitt Indiska körkort, måste jag nu sälja den?"
Varpå snubben på VV ska ha sagt "Överlevde du att köra motorcykel genom Indien, då överlever du här hemma också, varsågod här har du ett körkort"

Förvisso obekräftade källor på hela storyn, men killen ifråga är välkänd, vilket kanske skulle förklara särbehandlingen...

Har nog aldrig varit så skraj i trafiken som i Delhi. Ett tag tänkte jag att man kanske skulle åka buss överallt eftersom alla väjar för dessa. Tills jag såg två bussar som frontat. :gnissla

~Settan~ skrev:
2106902...Hrm.. newstead, anade att det var den formen av trafikregler som fanns. Åtminstonde efter att ha sett filmsnutten :död
En annan ganska rolig regel var att hastighetsbegränsningen i Bangalore var olika för olika fordon. Kanske inte låter så konstigt i sig men det konstiga var att bilar fick åka i 40, lastbilar i 50 och bussar i 60... :3freak

Spinky Spendrup skrev:
2107730 Har nog aldrig varit så skraj i trafiken som i Delhi. Ett tag tänkte jag att man kanske skulle åka buss överallt eftersom alla väjar för dessa. Tills jag såg två bussar som frontat. :gnissla
Delhi var väl lugnt? :rolleyes:
Du funderade allvarligt på att åka såhär eller?

Bifogat

• PB170045.jpg
    PB170045.jpg
    28.1 KB · Visningar: 56
  • PC100086.jpg
    PC100086.jpg
    45.7 KB · Visningar: 60
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...