69:an skrev:2115951Antar att du menar Jörgens rundor? Han skulle ju sluta, fast han ångrade sig och ska köra guldvinge istället...![]()
Ja, hans rundor. Men hans kompis skulle ta över. Körde han inte det innan också?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
69:an skrev:2115951Antar att du menar Jörgens rundor? Han skulle ju sluta, fast han ångrade sig och ska köra guldvinge istället...![]()
Jo, hade för mig att han körde VTX eller något liknande förut, men det var kanske guldvinge förra sommaren också.Sofiiaa skrev:2118559Ja, hans rundor. Men hans kompis skulle ta över. Körde han inte det innan också?Eller syftar du inte på motorcykeln?
Lotta skrev:1532859100-200 cyklar i mölndal???????
Ursäkta att jag reagerar på antalet hojjar på den mängden människor.
Mölndal med 57 752 invånare kan få ihop 100-200 cyklar varje onsdag, och vi i Uppsala med våra närmare 200 000 invånare....får i hop kanske 5-7 hojjar som mest en onsdag. Rörken på måndagar iofs kanske närmare 60-70 hojjar och de e många.
Lotta skrev:1532859100-200 cyklar i mölndal???????
Ursäkta att jag reagerar på antalet hojjar på den mängden människor.
Mölndal med 57 752 invånare kan få ihop 100-200 cyklar varje onsdag, och vi i Uppsala med våra närmare 200 000 invånare....får i hop kanske 5-7 hojjar som mest en onsdag. Rörken på måndagar iofs kanske närmare 60-70 hojjar och de e många.
JKay skrev:2027130Varje tisdag kl 1800 finns det en motorträff bil/mc Vikingabyn i Löddeköpinge/Hög. (Från mitten av Maj)
Normalt antal hojar ca: 500 + stort antal bilar (På utställningsområdet)
Det var förra året 1500 hojar och 1000 bilar på finaldagen innan säsongslut. Denna träff bara växer o växer.
Allt ifrån lajvband till flyguppvisningar m.m. Beroende på vad dom lyckats få ihop.
FallenAngel skrev:2137788Från deras hemsida:
"Tisdagsträffar
Tisdagen den 16 maj börjar årets entusiastfordonsträffar och fortsätter under hela sommaren med sista träff den 12 september
Försäljning av korv och kaffe
Sidoaktiviteter som musik, helikopterflyg, veterancross mm
Frivillig parkeringsavgift och entré"
Snacka om att evenemanget i sig är MYCKET bättre än deras reklam för det....
Jag vill dit den 16.e
JKay skrev:2151494Klart att du ska!
![]()
Sofiiaa skrev:2115935Det var ett tag sedan jag skrev det inlägget och jag tror inte att det har kommit igång för säsongen ännu. Men när det gör det så är det för alla MC-typer. Och det är oftast väldigt blandat. Av de som kör är många lite äldre, hehe. Men man passar in ändå.
Annars har du Kortedalas körningar tisdagar och torsdagarBlack Pearl skrev:2179184Hallå! Hur går det med Möndals träffarna.. börjar bli lite sugen på att få lite sällskap... tråkigt att åka själv..
/ Anette
Black Pearl skrev:2179184Hallå! Hur går det med Möndals träffarna.. börjar bli lite sugen på att få lite sällskap... tråkigt att åka själv..
/ Anette
back in black skrev:2179333Annars har du Kortedalas körningar tisdagar och torsdagar
Torsdagar 1800 vid klubbstugan Hisings Backa
torsdagar lite lugnare
Läs mer här:
http://www.kortedalamotorklubb.com/sektioner/touring/index.php
Sen har du ju alltid helgkörningarna från
GP (Götaplatsen) 1200
/BiB
Black Pearl skrev:2179184Hallå! Hur går det med Möndals träffarna.. börjar bli lite sugen på att få lite sällskap... tråkigt att åka själv..
/ Anette
Sofiiaa skrev:2193959På Onsdag nu den 27/5 så har jag hört att det skall vara igång så då skall jag dit!
/Sofia
Black Pearl skrev:2194000Ja, men då kanske jag o gubben dyker uppOm inte det blir ngt, så kan du väl skriva en rad till mig?
/ Anette
Sofiiaa skrev:2205549Var du med igår?
Blev en ganska lyckad körning. Inte för mig dock. Min MC började hacka som tusan så fort jag kom upp i 90 (ca. 5500 varv) på vägen hem. Hade kanske kört min lille tvåtaktare lite elakt på vägen dit. Så nu är jag rädd att nåt är fel på min darling.![]()
![]()
Magoo skrev:1664841Varje onsdag??? Var o när??Troddde de var torsdagar som gällde här i byn...![]()
Är ju färsk men men... Körs de nå fortfarande??
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |