Lista på Bandagar!

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Bikeweek får vi inte glömma !!!
24/07 - 01/08 - Gelleråsen - BikeWeek !!! :rofl
 

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Boråstrakten.
Hoj
R1 -00
Kan någon vänlig och insatt RR person hjälpa mig att knåpa ihop tävlingstillfällen för licensierade?
Så kan jag lägga in dom i listan.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
SM- tävlingarna:
Kalendern 2004

Datum Plats, Arrangör
24/4-25/4 Anderstorp
28/5-30/5 Sviestad, Linköpings MS
12/6-13/6 Falkenberg, Falkenberg MK Kombinerad med SO
29/7-01/8 Karlskoga, Karlskoga MF Kombinerad med SO
14/8-15/8 Ring Knutstorp, Hyllinge MS

B-tävlingar:
15/5 Ring Knutstorp, Hyllinge MS
24/4 Gelleråsen, KMF
29/8 Sviestad, LMS
11/9 Falkenbergsbanan, FMK

SO
22-23/5 Jyllandsringen
12-13/6 Falkenbergsbanan, FMK, kombinerad med SM
10-11/7 Alastaro
29/7-1/8 Gelleråsen, KMF, kombinerad med SM
21-22/8 Våler
3-5/9 Gelleråsen, KMF, Final

Lägg gärna in tävlingarna med en annan färg än övriga, tex grönt, så är det lättare att se :tummenupp
 
Last edited:

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Boråstrakten.
Hoj
R1 -00
Tack Nr:18!

Har nu uppdaterat och ändrat en hel del i listan.
Skriv gärna om ni tycker det blev bättre eller sämre.

OCH ser ni något som saknas i listan så hojta till...
 

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -02
MC-Kursens åkningar...

Jag tror det har blivit ett fel den 25/5 Anderstorp. MC-Kursen. Jag och Tony som driver mc-kursen.nu har bara körningen på Gelleråsen i början av Augusti.

Kanske kan det vara så att min mc-klubb i Järfälla, MCE som bokat Anderstorp den 21/5 skall vara det rätta? pris: 600:-
(Om nu ingen annan också kallar sig MC-Kursen... ;-)

Jag vill också marknadsföra våran kurs i Augusti. Jag har åkt på väldigt många banåkningar i mitt liv och varit föråkare/instruktör nästan lika många gånger. Vår 2-dagars kurs kommer dock skilja sig mycket från de kurser/banåkningar som finns i Sverige idag. Du kommer vara i en grupp med max 6 personer och ni kommer att ha 1 instruktör som följer er i två dagar. Vi kommer att göra många övningar så att man lär sig sin motorcykel och får ut mer av sin banåkning. Har du kört på bana förut och är sugen på att lära dig mer eller kanske har fastnat i utvecklingen så är denna kurs rätt för dig. Vi kommer att ha instruktörer av olika tempo där jag (varvtid 1.11) och Victor (1.08) är de två snabbaste. Denna kurs är också lämplig för de som tävlar och vill lära sig köra fortare. Vi kommer att ha teoripass om däck och fjädring. Dessutom kommer vi dag två ha Victor "standby" i depån för att hjälpa till med fjädringsinställningar och svara på frågor.

Välkomna!
/ Johan Hellström och Tony Meijer.
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Hej.

Vill bara meddela att Racingworld har en 4-timmars teorikurs den 1:e maj på Kinnekulle Ring, dagen innan vår första körning 2:e maj (som naturligtvis också är på Kinnekulle).
Syftet med kursen är att förmedla grunderna för att förare och motorcykel skall fungera optimalt på bana, och för att du därigenom ska bli en bättre och säkrare förare.
Nivå: Från nybörjare inom bankörning till de som överväger att ta tävlingslicens.
Mer info på hemsidan http://home.swipnet.se/racingworld

Är osäker på om detta borde vara med under listan på träningstillfällen, men vi har i alla fall en licensgrupp vid samtliga våra körningar.

Mvh
Stefan M
0708-894830
stefan39magnusson@hotmail.com
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Går det att ordna med en lista på vart banorna ligger ? Eftersom jag tex inte vet vart Falkenbergs motorbana ligger så sökte jag på Eniro. Falkenberg finns både i Göteborg och i Kalmar, vart ligger motorbanan ? Antar att det är fler än jag som inte vet vart alla banor ligger och kan behöva lite hjälp på traven i vilket län man skall titta för att hitta när man söker.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
JohanFÖK skrev:
Jag tror det har blivit ett fel den 25/5 Anderstorp. MC-Kursen. Jag och Tony som driver mc-kursen.nu har bara körningen på Gelleråsen i början av Augusti.

Kanske kan det vara så att min mc-klubb i Järfälla, MCE som bokat Anderstorp den 21/5 skall vara det rätta? pris: 600:-
(Om nu ingen annan också kallar sig MC-Kursen... ;-)
Va? Jag har ju anmält mig till Tony och betalat för den 21/5 på anderstorp :confused:
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Kawwa skrev:
Går det att ordna med en lista på vart banorna ligger ? Eftersom jag tex inte vet vart Falkenbergs motorbana ligger så sökte jag på Eniro. Falkenberg finns både i Göteborg och i Kalmar, vart ligger motorbanan ? Antar att det är fler än jag som inte vet vart alla banor ligger och kan behöva lite hjälp på traven i vilket län man skall titta för att hitta när man söker.

Du får väl klicka på länkarna till respektive klubb!!!!! :7peta
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
HW skrev:
Du får väl klicka på länkarna till respektive klubb!!!!! :7peta

Jo men där står det tex falkenberg, inte i vilket län det ligger! :fatta! Tycker du att jag skall köra till Kalmar först för att sen behöva åka till Götet när jag inser att det var fel komun !! :7peta
 

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
Kawwa skrev:
Jo men där står det tex falkenberg, inte i vilket län det ligger! :fatta! Tycker du att jag skall köra till Kalmar först för att sen behöva åka till Götet när jag inser att det var fel komun !! :7peta
Om du tittar på riktnumret till klubben så borde du kunna utesluta ett av alternativen..



dvs Falkenbergs motorbana ligger på västkusten. :tummenupp
 

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -02
Bingo skrev:
Va? Jag har ju anmält mig till Tony och betalat för den 21/5 på anderstorp :confused:


Ursäkta att jag var lite otydlig. Tony Meijer är också med i min mc klubb MCE så det är han som administrerar den 21 maj. Du har alltså gjort helt rätt och är välkommen den 21 maj!
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
wima skrev:
Om du tittar på riktnumret till klubben så borde du kunna utesluta ett av alternativen..


dvs Falkenbergs motorbana ligger på västkusten. :tummenupp


Givetvis, men jag ville bara förenkla lite om det gick.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Bankörning med HMCK på Mittsverigebanan 20/5

Ville tipsa om ytterligare en bankörning.

Torsdagen den 20 maj(kristi flygare).
Kontakta Hudiksvalls MC klubb före betalning via telefon eller mejl (helst) hudiksvallsmck@hotmail.com.
Vad gäller oreggade hojar samt slicks och förare med licens är det ok till ett litet antal. Kontakta oss före!

Platserna är begränsade så skynda att anmäla er.


Länk till info...
http://hmck.hudik.net/kurvkurs1.htm
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Allmänhetens bankörning Måndagkvällar på Mittsverigebanan

Fortfarande så gäller allmänhetens bankörning Måndagkvällar på Mittsverigebanan. Tillsvidare varje Måndagkväll mellan kl 17:00-20:00.
Det är bara åka dit, betala och köra.
Blandat gathojar och racehojar så ingen försäkring gäller nog.
För info.... Kontakta Christer Nordqvist MXE Racing på mobil 070-6518876

/ Kenneth
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Banägaren på anderstorp kör i egen regi den 1,2,3 och 4:e juli! Pris 850 kr/dag. Det blir ev. rabatt om man kör fler än 1 dag :tummenupp
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Hörrni! Våra kära vänner i syd (danskarna :rolleyes: ) arrangerar ju också bandagar på knutstorp! Dessa dagar måste ju SJÄLVKLART vara med i kalendern också! Läs mer på http://www.racing4fun.dk/ .

De dagar som är kvar är:

5 & 6 Aug, samt 10 September.
Tiderna är 9 - 16, och bullernivån är fri! Alltså fritt fram med helsystem! :banana

Priset är dock 1350:- dkr.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top