Lista kracher

Igår klantade jag och tanten till det. Var på besök hos mina föräldrar i deras sommarstuga. När vi skulle köra därifrån på kvällen så tappade tanten balansen och stöp när vi skulle ut från deras tomt ut på en grusväg. Hon låg där med benen i vädret under en rusande hoj och såg ut att behöva snabb hjälp så jag bromsade förhårt i gräset och stod på öronen jag med :kocko när jag skulle stanna för att hjälpa henne. Slutade med späckt kåpa och sönderslagen backpegel på hennes hoj och en repa i tanken på min. Värst är mitt stukade ego, sånthär händer ju inte mig. Jag kör ju nästan lika bra som Rossi...

RW skrev:
Igår klantade jag och tanten till det...

Suck, jag lider med Er! Även om det samtidigt är lite komiskt för oss som slipper stå där med skammen och trasiga pryttlar! Dock lätt gjort när något oförutsett/halv traumatiskt sker. Men vet aldrig hur man agerar för än man är med om det!

// Niklas

Blev påkörd av en bil bakifrån :mad: . Svänger vänster i en T-korsning då hojen plötsligt försvinner. En bil hade kört på bakdäcket så kraftigt att hojen bara stack iväg från mig. Jag får en en flygtur på ett par meter men klarar mig utna benbrott. Blev en dyr affär då det var farsans hoj och fskb. ansåg att "jag kört ut framför bilen och hindrat dess framfart" :confused: .

En som många kan känna igen sig i skulle jag tro; för hög fart in i en kurva, buskörde lite i stan och tappade uppmärksamheten för en sekund eftersom jag missade min avtagsväg precis innan. Kunde inte skära och ta kurvan eftersom det var en refug mitt i. Bromsade, gick rakt fram, på trottoarkant och la den på sidan. :huvet Dessutom blev jag brutalt utskälld av en kärring när jag låg där på marken och skämdes.. :machinegu

Jag körde utan ställ (skulle ju bara köra lite inne i stan) men klarade mig oförskämt bra med en stukad hand + lite pajad jacka och hjälm. På hojen sprack en del plast + reva i ljuddämparen + osnygga repor. Halvförsäkrad. Tungt!! :4skrika

Någon som kan berätta lite om svetsning/lagning av plast förresten? :(

Jag kom körande i götet då det var lite blött på backen. Ser en bil vid lämnaföreträdes korsning tänker att det är nog lugnt att köra då hon står still, sen kör hon ut mitt i vägen varpå jag låser hjulet och får en glidtur med hela kroppen in i en trottoarkant där det blir flygtur också... Så nu sitter man här och tittar på alla hojåkare som bränner förbi utan bruten fotled,revbensfraktur spricka i pekfingret... hoppas man kan köra lite i höst också. :yoparty

Hazel skrev:
Någon som kan berätta lite om svetsning/lagning av plast förresten? :(

Vet inte hur ni har det med kunniga personer där uppe i Stockholmstrakten. Men ett tips är att ta kontakt antingen direkt med någon som brukar lacka skador som repareras av försäkringsbolagen (de brukar ofta svetsa plast för att hålle nere försäkringskostnaderna).

Eller så tar du kontakt med en bra mc-verkstad som kan tipsa dig var de brukar lämna in plastdetaljer som skall lackas!

Här i Gbg finns minst ett ställe "Pete´s Mc-lack"!

// Niklas

Jag kommer på en 70 väg uppe vid axamos flygplats. 150 meter längre fram kommer det en taxibil fram på högerkanten, han stannar (jag kör på huvudled och han har en jätte skyllt framför sig som kallas för väjningsplikt). När jag har ca 35-40 meter kvar (ligger i kanske 90 km/h) så kör han rakt ut, jag väjer ner i diket som det sedan finns en grop i som mitt framdäck kör ner i jag flyger över styret och hojen sedan över mig och jag landar innan hojen. Taxichaufören sa att han inte såg mig (han hade 250 meter sikt) Han fick stå för hela kalaset. Jag slog mig lite på knät(det flög in i backspegeln) och fick lite ont i nacken. Nu har jag ny hoj och är på vägarna igen :)

Avarage skrev:
Här i Gbg finns minst ett ställe "Pete´s Mc-lack"!

// Niklas

Tja, jag är ju Lundapåg så det var ju bra att du inte hade järnkoll just i sthlm... :gnissla

Göteborg låter dock jättebra, jag kör upp till min flickvän i Hovås imorgon med hoj och allt, stannar säkert några dagar. Hur hittar jag till Pete´s? :)

Krascher

1 st krock (bilistens fel) och 2 st krascher (1 gång pga eget klanteri och 1 gång sittandes bakpå).
Har aldrig utnyttjat min hojförsäkring, det ni!

Har dessutom aldrig kraschat när jag rejsar (och jag rejsar mer eller mindre överallt). Men det är nog ingen slump för det är när man slappnar av och tappar koncentrationen som det händer.

Mitt bästa erfarenhetsråd:
Man ska köra överförsiktigt när man är trött! (helst inte alls men alla vet att man kör ändå fast man är trött)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard