Lista över alla mc olika årsm. och hk vrid mm?

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
Jag vet det finns en sån sammansättning någonstans på nätet, hittade en länk i en tråd tidigare i år men nu kan jag inte hitta den varken här eller på google. =(

det var en lista över honda, ducati... alla dom vanligaste märkena och de flesta årsmodellerna med info över HK och vrid både fabriksuppgifter och deras egna mätningar.

Nån som vet vad jag pratar om? Pleaseee länka mig dit!!

sajk skrev:
Jag vet det finns en sån sammansättning någonstans på nätet, hittade en länk i en tråd tidigare i år men nu kan jag inte hitta den varken här eller på google. =(

det var en lista över honda, ducati... alla dom vanligaste märkena och de flesta årsmodellerna med info över HK och vrid både fabriksuppgifter och deras egna mätningar.

Nån som vet vad jag pratar om? Pleaseee länka mig dit!!

Kanske det är denna länk du söker.
http://www.bikez.com/index.php

/P

Göran skrev:

jag hittar inte den listan jag frågar efter där? hittar inga lista alls, bara mc till salu och grejer.. :3freak

edit:
OK OK OK lugna nu, inte så komplett som den jag hittat tidigare men tack ändå!

ÄR DET INGEN SOM VET VILKEN FETSIDA JAG SNACKAR OM?

Last edited:
Scrolla ner till referensbiblioteket.

Annars gillar jag http://www.sportrider.com, klicka Performance Numbers till vänster så får du uppmätta värden på hk, vrid, vikt och fart/acc m m. Inga påhittade värden av tillverkarna.

Last edited:
LocDog skrev:
Nope....McPoolen var det alltså inte.....men du får gärna posta länken här om du kommer på den igen. Alltid bra med lite fakta.

EDIT: Såg att du hittat den rätta redan :)
jo det var ju den men dåligt med fabriksuppgifter och dom på mcpools hemsidan suger ju getballe, R1 98 till 03 har samma värden och de flesta bågar som är med har inkomplett fakta. =(

måste få tag på en sida med alla fabrikuppgifter med...

sajk skrev:
jo det var ju den men dåligt med fabriksuppgifter och dom på mcpools hemsidan suger ju getballe, R1 98 till 03 har samma värden och de flesta bågar som är med har inkomplett fakta. =(

måste få tag på en sida med alla fabrikuppgifter med...

Jo de vore nice....men det verkar underligt om det inte skulle finnas en sån sida...tänker lite alla tester som gör på nya hojar....litegrann ett referensbibliotek likt de Mcpools försökt sig på, fast med bättre fakta.

LocDog skrev:
Jo de vore nice....men det verkar underligt om det inte skulle finnas en sån sida...tänker lite alla tester som gör på nya hojar....litegrann ett referensbibliotek likt de Mcpools försökt sig på, fast med bättre fakta.

man kanske skulle ordna ett själv... =\ bara börja samla ju

sajk skrev:
man kanske skulle ordna ett själv... =\ bara börja samla ju

Ingen dum idé faktiskt....då får man även med de uppgifter som man vill ha med oxå. :tummenupp

Borde ju inte vara så svårt....fast man kanske bara ska ta en liten del av modellerna hos varje tillverkare.....typ de vanligaste/mest kända osv.
Annars tror jag nog att de blir rätt mycket letande.

LocDog skrev:
Ingen dum idé faktiskt....då får man även med de uppgifter som man vill ha med oxå. :tummenupp

Borde ju inte vara så svårt....fast man kanske bara ska ta en liten del av modellerna hos varje tillverkare.....typ de vanligaste/mest kända osv.
Annars tror jag nog att de blir rätt mycket letande.

mmm. sätter igång med det med en gång. så det blir av nån gång.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...