Liseberg parkering

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Hej, Finns det någon som vet var man bäst gör av hojen och hjälm o skinnställ när vi ska in på Liseberg?
//Daniel
 

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki er-6n
Det finns skåp och en form av garderob vid ingången inne på liseberg, har aldrig lämnat in saker i garderoben som jag haft med mig men in men har förvarat vinster i garderoben.
Kolla där.

// Daniel
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Har också funderat på detta. Vet att det finns skåp som är väl tilltagna men finns där någon mc parkering?
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det finns en mc parkering precis vid södra ingången; vidare så går ni och pratar med gästservice för guide till vart skåpen finns. Gästservice ligger i mitten på parken, mycket enkelt att hitta. Det finns nämligen tre skåpplatser, vilka är svåra att beskriva utan att ha en karta eller vara på plats. Skåpen går mycket väl att förvara mc-kläder i så länge de går att vika ihop någorlunda.

Fungerar inte skåpen hjälper gästservice er. ;)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det finns en mc parkering precis vid södra ingången; vidare så går ni och pratar med gästservice för guide till vart skåpen finns. Gästservice ligger i mitten på parken, mycket enkelt att hitta. Det finns nämligen tre skåpplatser, vilka är svåra att beskriva utan att ha en karta eller vara på plats. Skåpen går mycket väl att förvara mc-kläder i så länge de går att vika ihop någorlunda.

Fungerar inte skåpen hjälper gästservice er. ;)

Tack tack :tummenupp

Ja som sagt jag har förvarat saker i skåpen förut och där borde ett ställ få plats om det går vika typ på mitten.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det finns gott om MC-parkeringar i området. Mitt emot huvudentrén exempelvis. Den ligger där gångbron över örgrytevägen slutar, ungefär där man kör in till mässans underjordiska lastgata från örgrytevägen. Om man kör av E6/E20 och sen kör örgrytevägen mot korsvägen är det bara att svänga in till höger precis innan lisebergs spårvagnshållplats. Finns ytterligare en MC-parkering utanför Focus, ca 100 meter därifrån.

Om du väljer södra entren finns en MC-parkering alldeles utanför. Vet inte om det finns garderob där dock, så i såna fall blir det att gå igenom hela parken för att bli av med utrustningen.

Se även: http://goteborg.se/wps/portal/invan.../parkeringsplats/mc-parkering-mopedparkering/
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Tackar alla som svarat! Det verkar finnas smidiga lösningar. Dottern kommer att åka bakpå så jag vill gärna att det ska funka så bra det går :) MVH. Daniel
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det finns gott om MC-parkeringar i området. Mitt emot huvudentrén exempelvis. Den ligger där gångbron över örgrytevägen slutar, ungefär där man kör in till mässans underjordiska lastgata från örgrytevägen. Om man kör av E6/E20 och sen kör örgrytevägen mot korsvägen är det bara att svänga in till höger precis innan lisebergs spårvagnshållplats. Finns ytterligare en MC-parkering utanför Focus, ca 100 meter därifrån.

Om du väljer södra entren finns en MC-parkering alldeles utanför. Vet inte om det finns garderob där dock, så i såna fall blir det att gå igenom hela parken för att bli av med utrustningen.

Se även: http://goteborg.se/wps/portal/invan.../parkeringsplats/mc-parkering-mopedparkering/

Finns ett hus med skåp precis innanför södra ingången. Och en vid kristallsalongen också.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top