Liseberg parkering

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Hej, Finns det någon som vet var man bäst gör av hojen och hjälm o skinnställ när vi ska in på Liseberg?
//Daniel

Det finns skåp och en form av garderob vid ingången inne på liseberg, har aldrig lämnat in saker i garderoben som jag haft med mig men in men har förvarat vinster i garderoben.
Kolla där.

// Daniel

Har också funderat på detta. Vet att det finns skåp som är väl tilltagna men finns där någon mc parkering?

Det finns en mc parkering precis vid södra ingången; vidare så går ni och pratar med gästservice för guide till vart skåpen finns. Gästservice ligger i mitten på parken, mycket enkelt att hitta. Det finns nämligen tre skåpplatser, vilka är svåra att beskriva utan att ha en karta eller vara på plats. Skåpen går mycket väl att förvara mc-kläder i så länge de går att vika ihop någorlunda.

Fungerar inte skåpen hjälper gästservice er. ;)

Det finns en mc parkering precis vid södra ingången; vidare så går ni och pratar med gästservice för guide till vart skåpen finns. Gästservice ligger i mitten på parken, mycket enkelt att hitta. Det finns nämligen tre skåpplatser, vilka är svåra att beskriva utan att ha en karta eller vara på plats. Skåpen går mycket väl att förvara mc-kläder i så länge de går att vika ihop någorlunda.

Fungerar inte skåpen hjälper gästservice er. ;)

Tack tack :tummenupp

Ja som sagt jag har förvarat saker i skåpen förut och där borde ett ställ få plats om det går vika typ på mitten.

Det finns gott om MC-parkeringar i området. Mitt emot huvudentrén exempelvis. Den ligger där gångbron över örgrytevägen slutar, ungefär där man kör in till mässans underjordiska lastgata från örgrytevägen. Om man kör av E6/E20 och sen kör örgrytevägen mot korsvägen är det bara att svänga in till höger precis innan lisebergs spårvagnshållplats. Finns ytterligare en MC-parkering utanför Focus, ca 100 meter därifrån.

Om du väljer södra entren finns en MC-parkering alldeles utanför. Vet inte om det finns garderob där dock, så i såna fall blir det att gå igenom hela parken för att bli av med utrustningen.

Se även: http://goteborg.se/wps/portal/invan.../parkeringsplats/mc-parkering-mopedparkering/

Tackar alla som svarat! Det verkar finnas smidiga lösningar. Dottern kommer att åka bakpå så jag vill gärna att det ska funka så bra det går :) MVH. Daniel

Det finns gott om MC-parkeringar i området. Mitt emot huvudentrén exempelvis. Den ligger där gångbron över örgrytevägen slutar, ungefär där man kör in till mässans underjordiska lastgata från örgrytevägen. Om man kör av E6/E20 och sen kör örgrytevägen mot korsvägen är det bara att svänga in till höger precis innan lisebergs spårvagnshållplats. Finns ytterligare en MC-parkering utanför Focus, ca 100 meter därifrån.

Om du väljer södra entren finns en MC-parkering alldeles utanför. Vet inte om det finns garderob där dock, så i såna fall blir det att gå igenom hela parken för att bli av med utrustningen.

Se även: http://goteborg.se/wps/portal/invan.../parkeringsplats/mc-parkering-mopedparkering/

Finns ett hus med skåp precis innanför södra ingången. Och en vid kristallsalongen också.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back