"Lisa 18" är en hora

Markus skrev:
Hon var ju helt pantad:
"Josefin Grände önskar att killar och män börjar tänka mer på hur de agerar mot kvinnor i vardagssituationer. Rent generellt borde de börja arbeta mot sina egna förmåner de fått för att de är män. I sexuella relationer har de ett ansvar för att känna av vad tjejen vill."
Hoppas den där Inger eller vad-hon-nu-hette tar med sig henne i fallet. :tummenupp

Pantad? ...För det är ju våran själklara rättighet att nypa servitriser i röven... Gapa "visa pattarna" så fort en tjej kliver upp på en scen eller varför inte exemplifiera med "fixa-kort-då-bruden!"-hysterin som är i "Jag är ny" forumet här på sh...

Självklart är hon aningen färgad av sina egna upplevelser men att säga att hon är pantat är djävligt respektlöst för att underdriva en aning...
.....jag menar... ...hon generalisera mot män, du mot muslimer... Vari ligger skillnaden? (Förutom den att du inte blivit våldtagen av en muslim)

korvgubbe skrev:
Pantad? ...För det är ju våran själklara rättighet att nypa servitriser i röven... Gapa "visa pattarna" så fort en tjej kliver upp på en scen eller varför inte exemplifiera med "fixa-kort-då-bruden!"-hysterin som är i "Jag är ny" forumet här på sh...

Självklart är hon aningen färgad av sina egna upplevelser men att säga att hon är pantat är djävligt respektlöst för att underdriva en aning...
.....jag menar... ...hon generalisera mot män, du mot muslimer... Vari ligger skillnaden? (Förutom den att du inte blivit våldtagen av en muslim)

Lugn nu. :)
Personen i fråga skrev:

Josefin Grände önskar att killar och män börjar tänka mer på hur de agerar mot kvinnor i vardagssituationer. Rent generellt borde de börja arbeta mot sina egna förmåner de fått för att de är män. I sexuella relationer har de ett ansvar för att känna av vad tjejen vill

Jag tolkar inte nyp i rumpan som en vardagssituation, och även om jag gjorde det så skulle jag inte sammankoppla det med en fullbordad våldtäkt. Det är naturligtvis bra fräckt att nypas, men jag likställer det inte med våldtäkt. (Samma gäller för att be om foto eller att ropa om pattar, undantagetkort-scenariot som jag inte alls tycker är något otrevligt).

Hon blandar ihop "förmåner" som män har (jag utgår ifrån att hon menar lön t.ex.) med våldtäkt, antingen tolkar jag henne åt helvete fel eller så är hon de facto korkad. Som fan också.

För övrigt kan jag tipsa om ett antal uteställen där man inte betrakts som suspekt om man inte ropar om pattar eller nyps. :tummenupp

Markus skrev:
Hon var ju helt pantad:

"Josefin Grände önskar att killar och män börjar tänka mer på hur de agerar mot kvinnor i vardagssituationer. Rent generellt borde de börja arbeta mot sina egna förmåner de fått för att de är män. I sexuella relationer har de ett ansvar för att känna av vad tjejen vill."

Hoppas den där Inger eller vad-hon-nu-hette tar med sig henne i fallet. :tummenupp
T.o.m för att komma från dig var det en ovanligt korkad kommentar! Man behöver väl knappast vara pantad för att man har en annan åsikt än dig eller, som i detta faller, mer erfarenheter?
Undrar om inte det som provocerar dig mest är förslaget om att vi kan tänka på hur vi agerar mot andra personer, medfödda förmåner och ansvaret för att känna efter vad andra vill. Det förutsätter ju en förmåga att distansera sig från sig själv...

fast jag skulle vilja ha tipsen om uteställena!!!

bonny skrev:
T.o.m för att komma från dig var det en ovanligt korkad kommentar!

Med det omdömet och den avsändaren kan den här dan inte bli annat än även fortsatt underbar.
:banana

PS. Angående uteställen så är de nog inget för dig, det ställs krav på uppförande nämligen.

Markus skrev:
Lugn nu. :)
Personen i fråga skrev:

Josefin Grände önskar att killar och män börjar tänka mer på hur de agerar mot kvinnor i vardagssituationer.

För övrigt kan jag tipsa om ett antal uteställen där man inte betrakts som suspekt om man inte ropar om pattar eller nyps. :tummenupp

Jag blir inte det minsta stött eller förvånad över att hon skriver som hon gör för det är knappast så att jag inte vet vad hon menar.. Bara för att vi kan uppskatta "manlig jargong" är det ju inte samma sak som att jag kräver att kvinnor ska göra det eller att de är pantade för att de vill att vi ska dämpa den jargongen ibland...

....däremot är även jag nyfiken på uteställen! =)
:tungan :fyllisar :tuttar

korvgubbe skrev:
Jag blir inte det minsta stött eller förvånad över att hon skriver som hon gör för det är knappast så att jag inte vet vad hon menar..

Det här måste bara redas ut:mattias:
Delar du uppfattningen att löneskillnader och sexuellt våld hör ihop?

korvgubbe skrev:
....däremot är även jag nyfiken på uteställen! =)
:tungan :fyllisar :tuttar

Tror du det själv eller? Det räcker med att jag fick ligga gömd under köksbordet inatt, jag tänker fan inte bli förpassad till att stå bakom någon högtalare och gömma mig för en psykopatisk klättrare med ett Solna Korv förkläde ovanpå sitt Batman-tajta skinnställ som idogt spejar över dansgolvet. No fäcking ouej. :hihi

Markus skrev:
Det här måste bara redas ut:mattias:
Delar du uppfattningen att löneskillnader och sexuellt våld hör ihop?

Tror du det själv eller? Det räcker med att jag fick ligga gömd under köksbordet inatt, jag tänker fan inte bli förpassad till att stå bakom någon högtalare och gömma mig för en psykopatisk klättrare med ett Solna Korv förkläde ovanpå sitt Batman-tajta skinnställ som idogt spejar över dansgolvet. No fäcking ouej. :hihi

Löneskillnader = Sexuellt våld : Nope, jag drar inga sådana paralleller och är föga förtjust i påståendet att våldtäkter beror på ett "maktspel" eller dyl.

...Du hade inte behövt oroa dig! Wannabe-Brats är inte riktigt min påse så jag hade nog snarare limmat på servitriserna, elelr bartendern... eller vaffan.. jag är inte så kräsen.. Dörrvakten ser ut som en riktig karlakarl! :tungan

korvgubbe skrev:
Löneskillnader = Sexuellt våld : Nope, jag drar inga sådana paralleller...

Och det var just det som gjorde att jag benämnde henne som pantad, och ändå var vi överens hela tiden. Vad vackert. :trixie

Farbrorn skrev:
Och förresten, det är ganska otrevligt att stämpla någon med "hora", oavsett vad personen i fråga håller på med.
:huvet
Alltså... Håller med om att man inte ska kalla folk för "hora" hur som helst, men om man nu "emot vederlag älskar sin nästa" så är det ju faktiskt en korrekt beskrivning. Ska man inte stämpla personer som säljer bilar som "bilförsäljare"?

Stortryne skrev:
Ska man inte stämpla personer som säljer bilar som "bilförsäljare"?

...eller så kan man konstatera att "hora" i folkmun är ett skällsord och prostituerad är en mer formell beskrvning på samma sätt som det knappast står "matkärring" i "matkärringens" anställningskontrakt...
:rolleyes:

OK, nog tramsat.
Klipper ur artikeln av Josefin Grände:
"– De flesta våldtäkter sker utan våld och hot, med kvinnor som inte gjort fysiskt motstånd. I dessa fall kommer det fortfarande vara svårt att döma gärningsmännen. Lagen saknar också förståelse för könsmaktordningen."

Inget våld. Inget hot. Inget motstånd. Tjejen ville alltså inte, men sa inget? OK, om tjejen vid tidigare tillfällen fått stryk när hon sagt nej, så är det förståeligt, men av någon som aldrig visat våldsamma tendenser eller betett sig hotfullt? :kocko

Hypotetisk situation: Du träffar en (tidigare okänd) brud ute, och ni hånglar lite. Efter en stund vill du "gå vidare" och möter inget motstånd, så efter sedvanligt förspel så fullbordas akten. Dagen därpå kan hon alltså polisanmäla dig för våldtäkt eftersom hon t.ex. inte vågat säga nej (du är ju så stor och stark) eller varit för berusad för att inse att hon egentligen inte ville. Har då du gjort något fel? Enligt mig: Nej. Som diskuterats så många gånger tidigare, så är män inte tankeläsare. Om kvinnan talar om vad hon vill, eller inte vill, så blir livet mycket enklare för alla.

Så till poängen :mattias
Situationen är inte alls hypotetisk. Åtminstonne inte helt... Jag kände faktiskt en tjej ett tag, som hade varit med om ungefär det här. Skilnaden är att det aldrig blev polisanmälan, och att det var 2 killar :notme Hon hade inte sagt emot för att hon var rädd för att "de kanske skulle bli arga". De hade, enligt henne själv, inte gjort något som skrämde henne, men hon vågade, på den tiden, helt enkelt inte säga nej till NÅGON. Så vad henne anbelangar så hade hon blivit våldtagen. Jag menar inte att hennes uppfattning var felaktig, har man blivit påsatt mot sin vilja så har man, men samtidigt så anser jag inte att man kan döma killarna eftersom hon inte talat om för dem att hon inte ville.

Enda sätten att vara säker blir väl att antingen gå i celibat, eller se till att skriva kontrakt i vittnens närvaro innan man hoppar i säng (eller var man nu hoppar).
Och för den som raggar på krogen så får man ha promillemätare med sig så att tjejen kan bevisa att hon inte är för full.
Som om det inte var tillräclkigt komplicerat redan... :rolleyes:

Stortryne skrev:
...mycket text...

Det är ingen som har sagt att sexmål är något enkelt... Det är sällan solklara fall..
...Däremot är det tyvär så att det många gånger uppstår situationer där tjejer inte klarar av att säga nej men känner sig lika kränkta som om våld varit inblandat... Man behöver inte ge någon en blåklocka för att få ett psykologiskt övertag och många verkar förknippa just press och hot som något som bara är relaterat till muskelmassa och knytnävar...

Ett steg man tagit för att försöka komma till rätta med problematiken är ju att man ändrat definitionen av "våldtäkt". Tidigare var det tvunget att förekomma våld/hot OCH tjejen var tvungen att uttryckligen säga NEJ... Nu har man ju iaf valt att inkludera de fall då tjejen är försatt i försvaslöst tillstånd, t.ex. redlöst berusad och därför inte KAN säga varken ja eller nej...

Vad ni tjatar...

En lyxh*ra är hon. Visst får hon pengar men samtidigt en stämpel som inte går bort i första taget. Men det är hon nog för dum att inse nu.

\Masonit

Ni får vara hur politiskt korrekta ni vill men jag tycker ändå hon är en hora. Jag använder hora för att som ni tidigare sa att det är ett laddat nedsättande ord, just därför.

korvgubbe skrev:
....Vet iofs inte hur staten kom in i bilden eftersom den här tråden mer eller mindre blivt ett forum för osäkra pojkar att spy galla över tjejer som har mer skoj i bingen än de själva har.. och dessutom tjänar en slant på det..

Personligen ser jag ingen skillnad mellan killarna som betalar och tjejen som tar betalt... Lägger mig föga i vad folk gör i sängen men stör mig offantligt på alla osäkra glin som målar ut tjejer som horor om de legat med lika många som de själva skryter om att legat med.. en matematik som inte går ihop i min värld..
:tummenupp

Back