Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men men men. Är det någon som lekt mycket och har fått linux att köra på bra med ett radeon x1250 och broadcom wireless 802.11?
Laptopen som det är frågan om är en hp 6715b.
Vore jävligt nice att börja köra ubuntu. Tyckte det var sjukt behagligt.

Du får säkert igång ubuntu på maskinen, men du kommer inte den närmaste tiden att få Linux eller BSD att funka bra med ATI-kort, vilket förtar lite av meningen... Nu vet jag inte vad du har för broadcomkort, men min erfarenhet med Linux och trådlösa kort/chip har hittills varit väldigt positiv; åtminstone sen ett par år tillbaka.
Ett tips är att rösta med plånboken vad gäller hårdvarutillverkare. Jag köper helt enkelt inte ATI-hårdvara förrän de skärper sig på Linuxfronten, och jag har dessutom m4cK7en att se till att ingen ATI-hårdvara letar sig in i vårt företag.![]()
Ett tips är att rösta med plånboken vad gäller hårdvarutillverkare. Jag köper helt enkelt inte ATI-hårdvara förrän de skärper sig på Linuxfronten, och jag har dessutom m4cK7en att se till att ingen ATI-hårdvara letar sig in i vårt företag.![]()
Nu var det ett tag sedan jag köpte grafikkort, men är det inte så att både
ATI och NVIDIA använder olagliga kärnmoduler med stängd källkod, men att
ATI (AMD) är den stora grafikortstillverkare som är bäst på att släppa ifrån
sig hårdvarudokumentation som möjliggör för andra (och dem själva)
att skriva lagliga kärnmoduler med öppen källkod?
De hade släppt ett nytt ubuntu sen jag senast körde det så nu funkar trådlösa nätverket!
De verkar ha fixat med ati-drivarna också. Inget är pixligt och alla filmer smider bättre än i windows. Grafiken beter sig lite underligt ibland däremot. Allt på skärmen rycker till nån gång då och då.
Formaterade allt och kör nu med enbart linux installerat. Alltså utan windows på sidan om. Den konstiga grafiken är fortfarande kvar. Det verkar öka ju mer som händer på datorn. Det är som screen tearing i spel fast ändå inte riktigt.Kör du den från skiva/usb minne eller har du installerat på disk?
Kör man från skiva/USB så kan det lagga ibland.
Olagliga vet jag inte, men stängd källkod, ja.
ATI gjorde en publicity stunt där de skröt över hur de skulle gå i framkant vad gäller att släppa dokumentation, och i slutändan släppte de enbart halvtaskig information om hur man gör 2D-drivare för deras kort. Nvidias drivare fungerar däremot även i 3D-läge, liksom Intels (som dessutom är öppna). ATI's "fungerar utom när de inte gör det".
jag är nästan helt lyrisk nu, fick precis tillbaka min laptop från skolan (obligatoriskt med XP), nu kan jag göra vad jag vill med den och smäller in ubuntu 9.04 och måste säga att ubuntu har mognat en hel del, allt fungerar som en smäck om man bara vet vad man gör, allting flyter på så fint om man jämför med XP upplevelsen.

Jajemen! Kör också Ubuntu på min laptop (Zepto) och har så gjort ett tag. Fungerar klockrent. När tex. Photoshop spinner igång utan större problem med Wine så finns det ännu mindre anledning att använda Windows igen.
Allt förutom CAD-program har jag fått att fungera... Å andra sidan är det drygt att "CAD:a" på en liten laptop-skärm![]()
Varför kör du Photoshop?
Är inte Gimp lika bra?
Jag är helkass på alla bildbehandlingsprogram så jag är inte rätt man att jämföra, men Linuxnerdar brukar väl ha "Gimp-contests" och snickra ihop fantasy-bilder, så det borde ju funka hyfsat.
Det enda jag kör i Wine är spotify, och det är bara tills det kommer en Linuxklient.
Jajemen! Kör också Ubuntu på min laptop (Zepto) och har så gjort ett tag. Fungerar klockrent. När tex. Photoshop spinner igång utan större problem med Wine så finns det ännu mindre anledning att använda Windows igen.
Allt förutom CAD-program har jag fått att fungera... Å andra sidan är det drygt att "CAD:a" på en liten laptop-skärm![]()
Varför kör du Photoshop?
Är inte Gimp lika bra?
Jag är helkass på alla bildbehandlingsprogram så jag är inte rätt man att jämföra, men Linuxnerdar brukar väl ha "Gimp-contests" och snickra ihop fantasy-bilder, så det borde ju funka hyfsat.
Det enda jag kör i Wine är spotify, och det är bara tills det kommer en Linuxklient.
)vilken version av PS kör du och är där något som inte fungerar som det ska?

Finns det något kommando för att återställa till hur det var igår?
Försöker mixtra lite och prova andra grafikdrivare men det slutade med att jag bootade upp i terminalen istället för att det var fuckat. Jag kan absolut ingenting om linux så jag kan inte göra ett piss i den.
Körde try to fix gfx problems eller vad det nu stod i menyn också men då satte ubuntu in några skitdrivare som absolut inte fungerade. Det blev bara bajs över hela skärmen.
Finns flera anledningar.
(* Jag gör inte fantasybilder)
* Jag tycker att verktygen i Photoshop är smidigare och kraftfullare.
* Jag är van att jobba i Photoshop
* Jag fotar ishockey under elitseriesäsongen. Jag jobbar inte åt någon tidning eller liknande så jag kör med egen utrustning och får betalt efter hur många bilder som "uppdragsgivaren" använder. Jag får ibland färdiga funktionsmacron (typ som automatiska scripts) att behandla bilder med, dessa är gjorda för Photoshop eftersom det mer eller mindre är standardprogrammet för detta. Tveksam om dessa macron funkar i Gimp.
CS3. När jag installerade det så var det någon config-fil som gjorde sig själv oredigerbar så det startade bara första gången, sen efter det låste det sig. Efter lite chmod:ande så pep det igång. Nästa grej som spökar är att start-skärmen med välkomsttext dyker upp varje gång man startar det, lite irriterande.. I övrigt verkar allt fungera som det ska vad jag har märkt![]()

En till fråga. Finns det något schysst ljudinspelnings/redigeringsprogram till Linux?
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |