Linser

Ni ser ju perfekt allihopa :mad: Jag har -5.75/-6.25 och för tunna hornhinnor för att kunna laseroperera :( Skulle göra det när som helst annars..

zopilote skrev:
Ni ser ju perfekt allihopa :mad: Jag har -5.75/-6.25 och för tunna hornhinnor för att kunna laseroperera :( Skulle göra det när som helst annars..

Oj jävlar!

Hur mycket ser du utan linser ?
Jag kan inte se tillräckligt för att köra bil utan. Tycker allt är suddigt fan :död

Bikerbitch skrev:
Långskott men vad tusan, lika bra att fråga. Någon kanske vet.
Eftersom min syn har försämrats har jag ju massa linser [endags] liggandes som jag inte "kan ha längre". Jag har inga brytningsfel eller någonting, är bara närsynt.
Om någon har samma synfel och styrka kan man väl bara ge dem linserna eller måste man gå till optiker för att få beställt linser som endast passar ens ögon. Har fått för mig att man endast behöver göra sånt ifall man har brytningsfel. Linserna jag fått är tagna direkt ifrån hyllan i butiken och inga "specialare"

Kanske finns någon som är duktig på det där med linser. Jag vill bara bli av med grejerna eftersom dom ligger och tar plats. Dom går ut år 2008/2009
så det är inte gammalt.
Får du inte lämna tillbaka dem till optikern? Byta in dem till nya liksom?

Minimorran skrev:
Får du inte lämna tillbaka dem till optikern? Byta in dem till nya liksom?

Nä inte när man brytit förpackningen (90 linser) eftersom dom inte kan säljas styckvis. Dumt när dom tillverkar så stora förpackningar. Hos en del får man förpackningar om 30 linser i vardera paket. Då kan de byta eftersom det går att sälja vidare.

Bikerbitch skrev:
Nä inte när man brytit förpackningen (90 linser) eftersom dom inte kan säljas styckvis. Dumt när dom tillverkar så stora förpackningar. Hos en del får man förpackningar om 30 linser i vardera paket. Då kan de byta eftersom det går att sälja vidare.
Jo, det var så jag tänkte... men å andra sidan brukar ju optikern ha lösa linser till prov osv...

Jonathan skrev:
Oj jävlar!

Hur mycket ser du utan linser ?
Jag kan inte se tillräckligt för att köra bil utan. Tycker allt är suddigt fan :död

Hmmm...ser knappt vad som står på klockradion brevid sängen. :3freak
Jag har faktiskt provat att köra hoj utan linser en gång (ofrivilligt) Fick först en fluga i ena ögat så jag fick ta ut linsen, och sedan starx efter en fluga i det andra :död
Kan säga att det var spännande att styra efter mittlinjen och att se bilarna man mötte när de var jämsides. Nu för tiden brukar jag ha med glasögon när jag skall åka en längre sträcka.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025