Linköping / Norrköping

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
En månad till

Jag var naturligtvis ironisk. Tröttnade bara på att alla verkar gått i vinterdvala.. det är rätt trist att den här stan saknar nån form av sporthojskultur. De gånger vi försökt dra ihop samåkningar har det dykt upp max 10 pers. Det är inte många som tar initiativ och det är lite synd tycker jag. Det måste ju finnas 100-tals killar och tjejer med SH i Linköping enbart. Var är alla?
Föredrar majoriteten att bara köra med sina bästa polare eller ännu värre, helt ensamma? Själv tycker jag det är skittrist att köra hoj själv.

Jaja, vi ses imorn på Sviestad ni som kommer.

Oxydex, kommer du ut och fotar imorn? Vill ha några snygga kort till vintern där "jag-var-så-här-nära-knäskrap" :D

Peace!
RuffRyder
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
RuffRyder skrev:
2422761 Jag var naturligtvis ironisk. Tröttnade bara på att alla verkar gått i vinterdvala.. det är rätt trist att den här stan saknar nån form av sporthojskultur. De gånger vi försökt dra ihop samåkningar har det dykt upp max 10 pers. Det är inte många som tar initiativ och det är lite synd tycker jag. Det måste ju finnas 100-tals killar och tjejer med SH i Linköping enbart. Var är alla?
Föredrar majoriteten att bara köra med sina bästa polare eller ännu värre, helt ensamma? Själv tycker jag det är skittrist att köra hoj själv.

Jaja, vi ses imorn på Sviestad ni som kommer.

Oxydex, kommer du ut och fotar imorn? Vill ha några snygga kort till vintern där "jag-var-så-här-nära-knäskrap" :D

Peace!
RuffRyder

Kanske beror på att era samåkningar ofta håller tempo som passar mer på bana... :tungan
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Babar skrev:
2422810 Kanske beror på att era samåkningar ofta håller tempo som passar mer på bana... :tungan

Jo..men eftersom man inte fick plats på banan i går så fick det bli lite vild körning på vanlig väg... Blev 11 härliga mil! Roxen runt mm...:D
Örtomta - Åtvid var lite nylagd asfalt på... MUMMA!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
raceman_peps skrev:
2426885 Jo..men eftersom man inte fick plats på banan i går så fick det bli lite vild körning på vanlig väg... Blev 11 härliga mil! Roxen runt mm...:D
Örtomta - Åtvid var lite nylagd asfalt på... MUMMA!
Jag var också förbannad efteråt så jag åkte av mig lite förbi Landaryd och Sturefors. När jag ut på vägen till Bestorp så åkte jag rakt fram, tror det var skyltat Slaka/Västerlösa eller något i den stilen. Efter helt fantastisk åkning så kom jag fram mellan Bestorp och Brokind så då var det bara att åka uppåt igen. Har länge haft vägen mot Bestorp som en favorit och nu har jag äntligen lyckats göra den till en loop så man inte behöver vända och åka samma väg tillbaka. :yoparty
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Babar skrev:
Kanske beror på att era samåkningar ofta håller tempo som passar mer på bana... :tungan
Jag vet inte hur många gatkörningar du varit med på, men hade du varit med vet du att alla kör i sitt eget tempo och alla väntar in vid vägbyten/korsningar. Min 3:e(!) inkörningshoj i år hade en max hastighet på 95km/h och det har inte varit några problem...Så kom igen och häng på nästa körning.

@Raceman, Neutral (och flera andra med banåkningsfrisedlar): Jag vet att minst en drabbad sitter i styrelsen för LMS, du borde absolut ta upp detta till diskussion! Jag pratade med flera igår som var skitförbannade och inte kommer göra ett handtag mer för klubben. Utan ideellt arbetande personer blir det inga tävlingar eller träningar. Om man som igår nekar eldsjälar att köra, trots att det finns plats (i alla fall snabb) kan sluta i en riktig kris för RR-sektionen. Gör klart för styrelsen att detta beteende är ALLVARLIGT!
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
FZ1 skrev:
2427213 .

@Raceman, Neutral (och flera andra med banåkningsfrisedlar): Jag vet att minst en drabbad sitter i styrelsen för LMS, du borde absolut ta upp detta till diskussion! Jag pratade med flera igår som var skitförbannade och inte kommer göra ett handtag mer för klubben. Utan ideellt arbetande personer blir det inga tävlingar eller träningar. Om man som igår nekar eldsjälar att köra, trots att det finns plats (i alla fall snabb) kan sluta i en riktig kris för RR-sektionen. Gör klart för styrelsen att detta beteende är ALLVARLIGT!

nekades folk igår som hade fribiljett från då de hjälpt till som funkisar?
det har satts en maxgräns på 60 deltagare.
Kanske behöver revideras till nästa säsong?
De som har fribiljett ska ha förtur och inte behöva vända i grinden...

//håkan
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Citat från LMS webbsida:

5 platser per tillfälle är reserverade åt dem som varit med och hjälpt till på tidigare arrangemang
Ej tillåtet att anmäla/betala för kompisar som "kommer senare", alla betalar för sig och de som kommer i tid har givetvis förtur.
slut citat.

Nu har vi haft ett flertal tävlingar och träningar utan trafikövning så det är många biljetter ute. Då gäller det givetvis att vara på plats i tid om man vill vara med. LMS är en ideell förening som bekostar underhåll och drift av banan själva och då finns det inte marginaler så vi kan reservera hur många platser som helst. 5st har varit full tillräckligt tidigare men jag lovar att ta ett snack med "grabbarna" om smidighet till nästa gång.
Finns det hjärterum finns det plats för ett :arsele till.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Babar skrev:
2422810 Kanske beror på att era samåkningar ofta håller tempo som passar mer på bana... :tungan
Äh, kom igen. Vi kör inte värre än vem som helst på sporthoj. Och precis som FZ1 säger väntar vi alltid in alla som halkar efter.
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Plötslig en dag händer det....
Nej - jag har inte köpt en trisslott, men jag har just insett att helgen ligger framför som ett oskrivet blad !
Det känns som om jag jobbat varje fin dag hela sommaren och inte haft nån tid att ägna mig åt min tvåhjulige vän.
-Men det har ju varit fint väder hela sommaren, kommer säkert nån klyftig människa att kontra med. Ja, men vissa av oss har banne mig jobbat HELA sommaren också !
Men nu äntligen har det dykt upp en helg utan varken jobb eller nått annat krafs som stör ! Så jag tänkte ta Pohlman i kragen, skaka om honom lite och säga åt honom att han håller regnet på behörigt avstånd (eller är Pohlman en sån där som man ska le lite sött åt ?).
Jag var iaf nere i kulvertarna här på SH och hittade den här gamla tråden liggandes. Dammade av den lite och skickar nu upp den till allmänhetens beskådan !

Har väl tänkt att det ska ligga åtminstonne 30-40 mil bakom innan jag parkerar hojen här hemma igen men pga tillfällig fantasibrist kanske det är nån vänlig själ här som har lite förslag på turer man kan ta !

Och är det nån som liksom jag har fått en helg till sitt förfogande så är det ju självklart fritt fram att följa med. Har ju dock en hoj som inte går att vrida på hur mycket som helst, men stanna och ta en fika så länge så kommer jag ifatt :D
Har inte funderat över om det blir lördag, eller söndag än... Vem vet, det kanske blir en tur båda dagarna ! (måste ju åka ifatt nu innan drivisen lägger sig)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag vill också åka en tur om det är väder, åkte 30 mil kanonvägar i lördags upp mot Askersund.

Bättre att åka på lördag om det är väder då i stället för att vänta till söndag, vet inte om jag åker till Falken och kollar på race heller.

Vilka är på?
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Lördag kan jag tänka mig också. Vill gärna ta en längre tur, kanske Gränna och fika där eller nåt? Tror Zormin också är sugen på tur i helgen.
Bara vädret håller i sig...
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Neutral skrev:
2473578 Jag vill också åka en tur om det är väder, åkte 30 mil kanonvägar i lördags upp mot Askersund.

Bättre att åka på lördag om det är väder då i stället för att vänta till söndag, vet inte om jag åker till Falken och kollar på race heller.

Vilka är på?

Klart ni ska rikta in er mot Falkenberg Peter:tummenupp
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Nu är Körkortet Mitt!!!!

Hallå alla glada Östgötar!!!!

Klarade av min uppkörning för tung mc idag!!! Så lycklig så jag vet inte vad!!!
Tyvärr har jag ingen hoj att åka på men nästa år följer jag gärna med på några vändor i vårt avlånga land! Bor i Mjölby så det går på en pissekvart att ta sig in till metropolen LKPG.

LYCKLIG!!!!!!:)
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
GRATTIS TILL KORTET!
Och givetvis välkommen ut och åka med oss när det passar.

Det är väl bäst att man hänger på i helgen, det kan ju va sista tillfället för säsongen innan kyla, frost och lövhalka...
 

jacken

A good man knows his limits..
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
VFR800-01
Nu är det lite fart på tråden igen :tummenupp ,jag kan tänka mig hänga med på lördag....
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top