Linköping = Fullt i Rookie.. eller?

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Idag om betalning nr 30 och 31 in. Det innebär att det är fullt i Rookie-klassen om vi inte splittar och kör dubbla heat. Hur många är det som betalat igår, idag eller som tänker anmäla sig och betala senare?

Jag lägger inte ner en massa timmar på att göra nytt tidsschema bara för att få 2 fler förare...

Vad säger ni? Dubblar vi får vi 20 platser till utan att någon blir utan raceheat.

/HW

Ja du, det verkar inte vara många som vill ta ställning här så jag gör ett försök. Jag antar att de som redan är anmälda inte vill "bjuda bort" sin tid som de har genom att dela upp tiden med ytterligare en grupp likväl som jag antar att de som inte kommit med väldigt gärna vill att det är 2 grupper så de också får vara med.
Personligen (eftersom jag redan är med...) tycker jag inte att vi ska dela upp den tillgängliga tiden på 2 grupper. Hittills har det inte blivit speciellt många minuters åka på tävlingshelgerna så jag tycker det skulle vara väldigt skoj om vi fick köra så mycket som det tänkt enligt det första förslaget på tidsschema. Anmälningen har ju dessutom legat ute ett tag och har man fortfarande inte lyckats anmäla sig/betala in pengar så kanske det inte är så viktigt!? Jag var sen förra året till sista Highland men chansade och åkte ner ändå. Det visade sig att det blev 2 platser lediga och jag fick köra. Så kommer det säkert bli nu också. Nån kommer inte dyka upp och någon kommer köra sönder hojen eller sig själv på träningarna så det kommer bli luckor när det är dags för kval. Voila så fanns det plats för några till!

Så min rekomendation är att inte ändra på nuvarande upplägg och endast köra en grupp på tävlingen.

Ja du, det verkar inte vara många som vill ta ställning här så jag gör ett försök. Jag antar att de som redan är anmälda inte vill "bjuda bort" sin tid som de har genom att dela upp tiden med ytterligare en grupp likväl som jag antar att de som inte kommit med väldigt gärna vill att det är 2 grupper så de också får vara med.
Personligen (eftersom jag redan är med...) tycker jag inte att vi ska dela upp den tillgängliga tiden på 2 grupper. Hittills har det inte blivit speciellt många minuters åka på tävlingshelgerna så jag tycker det skulle vara väldigt skoj om vi fick köra så mycket som det tänkt enligt det första förslaget på tidsschema. Anmälningen har ju dessutom legat ute ett tag och har man fortfarande inte lyckats anmäla sig/betala in pengar så kanske det inte är så viktigt!? Jag var sen förra året till sista Highland men chansade och åkte ner ändå. Det visade sig att det blev 2 platser lediga och jag fick köra. Så kommer det säkert bli nu också. Nån kommer inte dyka upp och någon kommer köra sönder hojen eller sig själv på träningarna så det kommer bli luckor när det är dags för kval. Voila så fanns det plats för några till!

Så min rekomendation är att inte ändra på nuvarande upplägg och endast köra en grupp på tävlingen.

Riktigt bra inlägg, håller med om varenda ord! :tummenupp
(Vilket var ungefär vad jag skrev i svaret på mailutskicket igår :))

Last edited:
Riktigt bra inlägg, håller med om varenda ord! :tummenupp
(Vilket var ungefär vad jag skrev i svaret på mailutskicket igår :))

Men jag har ett alternativ tidsschema klart där det blir MER körtid för dom som får köra både a och b-final och samma för övriga...

/HW

Men jag har ett alternativ tidsschema klart där det blir MER körtid för dom som får köra både a och b-final och samma för övriga...

/HW

Isf.. :tummenupp

Du har säkert koll genom alla svar du fått men jag gissar på att antalet ökade anmälningar inte blir så många så det uppväger extraarbetet för er med fler pass osv.

Det blir ingen förändring. 1 grupp 30 platser.

/HW

Är det de som betalade först som får platserna eller? För ja betalde som kanske 15:e-20:e person men på listan står ja som anmälningsnummer 33.
Om de med lägre anmälningsnummer betalar, är det då de som får köra?

Är btw 31 betalda nu.

min plats kan nån få ta om jag får tillbaka pengarna för är skadad resten av säsongen

Intresserad om du har startplatsen kvar!!! Ring elr maila mig isf.:tummenupp

min plats kan nån få ta om jag får tillbaka pengarna för är skadad resten av säsongen

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul