Lingvalls i Gävle

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Några åsikter/tips angående Lingvalls i gävle?
Hur är de att göra med?

Undrar mest p.g.a den senaste tråden jag sett är från 2008.

Jag köpte ny hoj där förra året utan att ha varit på plats o kollat på den. De var mycket hjälpsamma och lät den stå några veckor utan att jag ens lagt handpenning. Har dock inte haft kontakt med dem efter det då jag bor i Sthlm o därför servar hojen här.

Har köpt mina två senaste hojar där, trevliga och bra att ha och göra med.

De har varit bra de gånger jag haft med dem att göra. Köpte en ny hoj därifrån och de var väldigt hjälpsamma med att lösa några problem jag fick senare (barnsjukdomar på mc-modellen).

Har beställt några reservdelar via telefon och de gånger de inte kunnat ge svar direkt har de ringt upp som utlovat.

Sen har det väl som på de flesta MC-ställen kunnat vara lite underbemannat ibland under högsäsong, men inte så att det varit besvärande. Nu har jag inte varit dit något i år men har inget ändrats så är de bra att ha och göra med.

Jag är inne på min tredje hoj från Lingvalls och jag är supernöjd. Trevligt bemötande, aldrig ngt strul och har det knasat med ngn detalj så har de löst det smidigt. När det blir dags att byta hoj igen så kommer jag att börja leta hos dom. :)

Jag är inne på andra hojen från Lingvalls. Inga bekymmer, förutom att ett länkrör till ett slipon blev restat, och kom aldrig. Men de löste det med att jag fick en titanburk istället för kolfiber, till samma pris som kolfiber. Servicen är bra, men jag upplever butiken som väldigt, väldigt trång. Svårt att provsitta hojar, för de står packade som sillar. =)

Jag byter mycket hellre in en hoj där, än säljer privat. Visst, man går back, men man slipper en massa dryga "köpare". Själva affärerna går alltid snabbt och smärtfritt.

Jag köper även merparten av utrustningen där, både till hoj och mig själv.

Last edited:
Aldrig vart där men jag har hört mycket gott om dem, men kolla omdöme på rejta.se

*/ ?>
Back