lindstrands eller bering?

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Jag ska köpa ett mc ställ men kan inte bestämma mig för vilket jag ska ha.
Jag är intresserad av antingen Lindstrands offroadställ eller Berings jacka med ett par svarta byxor till. Problemet med Berings är att byxa och jacka inte går att sätta ihop. Själv kör jag mest stadskörning men det kan bli en långtur då och då. Vad tycker ni är snyggast, mest praktiskt? Är det nån som vet något eller har ett likadant ställ?

Bering för utseendets skull...

Crazy Camel skrev:
Jag ska köpa ett mc ställ men kan inte bestämma mig för vilket jag ska ha.
Jag är intresserad av antingen Lindstrands offroadställ eller Berings jacka med ett par svarta byxor till. Problemet med Berings är att byxa och jacka inte går att sätta ihop. Själv kör jag mest stadskörning men det kan bli en långtur då och då. Vad tycker ni är snyggast, mest praktiskt? Är det nån som vet något eller har ett likadant ställ?
Jag själv har en likadan Bering. Visst är den skön men jag skulle nog råda dig att köpa det som är säkrast. Säkerheten är ju trots allt väldigt viktig. Till 90% kör jag i mitt skinnställ men då och då tar man på sig denna jacka.. Helt ok men som sagt.. Köp något som går att sätta ihop med byxorna...

Stephen skrev:
Jag själv har en likadan Bering. Visst är den skön men jag skulle nog råda dig att köpa det som är säkrast. Säkerheten är ju trots allt väldigt viktig. Till 90% kör jag i mitt skinnställ men då och då tar man på sig denna jacka.. Helt ok men som sagt.. Köp något som går att sätta ihop med byxorna...

Ok! Men då köper jag Bering endå för jag har ett skinnställ också.
När du har på dig din Bering-jacka, åker jackan upp lätt när man böjer sig? Hur är det med regn och fartvind?

//Niklas

*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage