Lindstrands Challenger jacka + cudda byxor

Seb.F

Dvala tills sommarn
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
r1 99
I februari köpte jag delat ställ från lindstrands.

Jackan challenger och byxorna cuda.

BARA problem för min del.
Sömmar har gått upp, knappen i byxorna har gått av, plastbiten på dragkjedjan har gått av på så gott som alla dragkedjor.

Detta är efter 2 månader användande och cirka 250 mil.
När jag gick för att reklamera så fick jag ett svar att dom måste skicka
tillbaka stället till fabriken för att dom ska fixa de. Väntetiden är 3-6 veckor...................

Är det bara jag som har råkat ut för ett exceptionellt dålig kvalite på just detta ställ eller är det genomgående på denna modell?
Någon annan som har en åsikt om den modellen?

Säkerhetsmässigt fick den fin kritik och priset kan man inte säga något dåligt om.

Nu ska man antingen köra i ett halvtrasigt ställ till slutet av sesången eller
vara utan i 3-6 veckor.

suck

Jag köpte för två år sedan Lindstrands STR Lizzard (byxa) samt ett par handskar. Sömmarna i handskarna sprack, där man kör in näven. På byxorna så lossnade ett par bokstäver ifrån Lindstrands-texten som är på benet. Då hade jag inte använt grejerna speciellt mycket.

Tog med grejerna till inköpsstället och visade. Så dom skickade tillbaka handskarna och byxan. Tror inte det tog mer en 4-5 dagar innan jag kunde komma tillbaka och få nya grejer.

BARA problem för min del.
Sömmar har gått upp, knappen i byxorna har gått av, plastbiten på dragkjedjan har gått av på så gott som alla dragkedjor.

Är det bara jag som har råkat ut för ett exceptionellt dålig kvalite på just detta ställ eller är det genomgående på denna modell?
Någon annan som har en åsikt om den modellen?

Har samma jacka, plast- eller gummibiten på dragkedjan gick av första dagen jag skulle hem från jobbet med jackan... Mejlade deras kundtjänst och de ville att jag skulle skicka upp jackan för reparation. Tji och hah på den Jofama!! Lyckades få postat ist en ny dragare och stopp. Fixade själv. Funderar på att sätta i en sån där ring man har nycklar på ist, när även denna nya flärp går av.

Felkonstruktion av den lilla flärpen om ni frågar mig. Säger sig självt att nåt mjukt som sitter fast på nåt hårt och som hanteras kraftfullt och böjs ofta går sönder förr än senare... Så :arsele på er Jofama/Lindstrands!

Sömmar mm ser ok ut. Har använt jackan i stort sett dagligen i en dryg månad nu. Ska fetta in den lite snart så att den blir lite mjukare och hanterbar... Nytt skinn är ju jäkla styvt... :wiggle

Har ett par Lindstrandsbyxor av lite äldre modell som jag köpte begagnat. Förutom en infettning i vintras efter inköp och att ena höftskyddet inte sitter riktigt som det ska (justeringsak) har jag inte haft problem med det. Sömmarna ser ok ut.

Vet inte huruvida att dragkedjan glider ner en bit när man sitter på bågen är ett problem eller fel per se. Möjligen ett estetiskt problem isf. Byxorna är ju trots allt beggade...

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back