Limez mekskola

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Denna tråden kommer att innehålla avsnitt ur min senaste programidé, Limez mekskola, där jag kommer att gå igenom grunderna för enkelt hoj-mek, såsom demontera hjul, byta olja, polera alu, byta luftfilter mm.
Första avsnittet, som heter "Hojägande för nybörjare", är mer en uppvärmning där jag går igenom det enklaste av det enklaste:tummenupp

För att göra det klart för er från början så har jag enorm självdistans och tycker om att "bjuda" på mig själv(för er som inte redan märkt det), även om det ibland gör att jag uppfattas som "konstig":tummenupp :)

Jag har själv inte sett något liknande som detta tidigare så jag hoppas att jag inte är allt för originell för SH-pöbeln:gnissla :tummenupp

Del 1
[YOUTUBE-ID]PWIOTq9bblg[/YOUTUBE-ID]

Del 2!

[YOUTUBE-ID]tzNJmaF-o1o[/YOUTUBE-ID]

Del 3

[YOUTUBE-ID]abXDxJLDITQ[/YOUTUBE-ID]

Del 4
[YOUTUBE-ID]eepXXEc_BgU[/YOUTUBE-ID]

Del 5
[YOUTUBE-ID]dFYDlqP7Zys[/YOUTUBE-ID]

Del 6
[YOUTUBE-ID]NKzCMkZhF0c[/YOUTUBE-ID]

Del 7
[YOUTUBE-ID]ND28EF3vYQM[/YOUTUBE-ID]

Del 8!!
[YOUTUBE-ID]kmtRVimXGyM[/YOUTUBE-ID]

Teaser för säsong 2!
[YOUTUBE-ID]O93fyx51Syg[/YOUTUBE-ID]

Säsong 2 Del 1!
[YOUTUBE-ID]bFJguYnI9C4[/YOUTUBE-ID]

Säsong 2 Del 2!
[YOUTUBE-ID]fbqu81xWrzQ[/YOUTUBE-ID]
(TM)

Last edited:
Blivande klassiker --> " sätt den runt bromskivan eller va faan du vill" :D :tummenupp

The begining..................

Ja du, vart ska detta sluta. Rolig ide! Jobba på, folk med ideer har mest skoj. :tummenupp Dag 2 2009, så jag säger god fortsättning på det nya året. Toyman

hehe grymt rolig :yoparty

när kommer du till ventil & kamkedje byte :gnissla
då kommer jag garanterat sitta bänkad framför datorn :D

Önskelista: ventiljustering & kamkedje byte på Sporthoj

Last edited:
Nu börjar ja förstå med tanklocket! Har försökt med bil nyckeln utan framgång..

Haha, jävla dåre. "bara du och hojen", "ända in annars han det gå åt helvete"..

Haha detta var ju skitkul :D Fortsätt med det!
PS. Nu vet jag hur det känns att vara en tankpad också! :)

'Tänk dig att du är en tankpad...' Limez hypnos för dummisar. =D

Kul idé. Keep it going!

Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad, Jag är en tankpad, jag är en tankpad, jag är en tankpad,

Vad var det för sort träslag du hade under stödet? Bara det inte är från biltema!!! polaren ställde ett sånt under sitt stöd och efter några dagar hade den sugit åt sig fukt, svält och vält hojen :S

när kommer du till ventil & kamkedje byte :gnissla
då kommer jag garanterat sitta bänkad framför datorn :D
Håller med, en ventiljusteringsguide vore kanon! :tummenupp

Det kan hända att det kommer under våren, men då måste jag hitta en hoj där det behöver göras också, min gjorde jag förra vintern:tummenupp

Haha detta var ju skitkul :D Fortsätt med det!
PS. Nu vet jag hur det känns att vara en tankpad också! :)

:tummenupp det är en minoritet som man lätt glömmer bort:näsblod

haha, du får nog ta det där igen med att ta bort sadeln från en annan vinkel, fattade inte riktigt det...:tummenupp

Jag kan ta det från höger också, för din skull:) :rolleyes:

Vad var det för sort träslag du hade under stödet? Bara det inte är från biltema!!! polaren ställde ett sånt under sitt stöd och efter några dagar hade den sugit åt sig fukt, svält och vält hojen :S

Nej det var speciellt RR-tRRä som jag beställde hem från Grevens, bra skit:tummenupp

Gött med lite MC-kunskap även för oss som inte vågar oss på zarells stuntskola :tummenupp

Alla ska kunna ta del av min visdom:tummenupp :) :rolleyes:

Back