Limez mekskola

kanoners, mera!!!:yoparty :D :tummenupp

kan du inte lära oss att brassa satan i helvet också?:D

KLOCKRENT, har alltid funderat på hur man fäller ner stödet på ett snyggt sätt! Väntar på del 3 :D (Behöver lektion i hur man sätter dit fälg-stripes snyggt och enkelt!)

Om någon sponsrar med fälgstripes så fixar jag resten:tummenupp Vilken färg matchar lila fälgar?:va

kanoners, mera!!!:yoparty :D :tummenupp

kan du inte lära oss att brassa satan i helvet också?:D

Det kommer mera imorgon:tummenupp

Jo visst, men det blir till sommaren i "Limez brassasatanihelvetskola":tummenupp

:rolleyes: :) (seriöst)

:)

Last edited:
Kom på en fin färg så kan jag nog sponsra med ett par stripes, eller så kan du komma ner till Skåneland och trycka dit mina, jag bjuder på fika!

i del tre kan du ju visa hur man byter gaffelpackning och styrlager, du kan få visa på min hoj så slipper du köpa delarna... :tummenupp

du e küng Limez:yoparty

Last edited:
Äntligen någon som ger oss noviser lite seriösa tips på hur vi bäst vårdar vår ögonsten. Jag har några frågor och jag skulle vara jättetacksam om de kom upp i något kommande inslag.

1. Jag har hört att man kan lätta hojen lite för att få den att gå snabbare. I min finns det nästan 100 kilo watt. Kan man plocka bort några kilo av dessa och på så sätt få hojen att gå snabbare? Hur gör man det i så fall? 100 kilo verkar ju jätte-tungt.

2. Jag vill ha lite fetare ljud i min hoj men jag har inte råd att köpa ett sånt där slipponn. Det står i instruktionsboken att man ska tanka besin med 95 oktaver. Om jag tankar 98 oktaver, får jag mer ljud då?

3. Kan man montera luftfilter till däcken så att man får finare luft och därmed mindre obalans? TS var inne på ämnet i något av de första två avsnittten. Ska man i så fall satsa på ett lite dyrare KN-filter eller blir det lika bra med orginal?

4. En fråga direkt till TS. Vilket ger bäst resultat? Köra hojen i bänk eller själv köra bänk med 25 kilo? :tungan

Last edited:
Underbart Limez! testade i garaget i morse med sidostödet, kom faktiskt ut på vägen den här gången med vänstersväng men vurpade i halkan och skrapade upp hela sidan. Tror det kan ha varit så att det blev för mycket effekt ur motorn när jag hade bakre fotpinnarna nedfällda.

Men supertack ändå, nu kom jag ut ur garaget för första gången sen jag köpte bågen för tre år sedan, du är kung :tummenupp

hmm borde det inte vara ganska tidigt man måste lära sig att göra en säkerhetskontroll på hojen? kan väll vara bra för uppkörning! ;) hittade fan inte spolarvätskan på min uppkörning trodde ja skulle bli kuggad du kanske har koll på dom reglagen vindrutetorkare o grejer?

Om du nån gång skulle fastna i ditt jobb så vet jag några proffs som testat det mesta du kan rådfråga om! http://www.hejbilist.se mycket kan man säkert ha använding för på hoj också! ;)

:tummenupp :tummenupp
Äntligen kom del 2 så nu får man vänta på del 3. hoppas att den blir lika lärorikt som de andra två var.
:squid

Tjena alla SH-geeks! Jag vaknade för en timma sen så del 3 kommer ni få vänta på, eventuellt ända tills imorgon:näsblod

Tjena alla SH-geeks! Jag vaknade för en timma sen så del 3 kommer ni få vänta på, eventuellt ända tills imorgon:näsblod

OK.
Men försök att va seriös nu va?
Byta luft kan väll alla,gå på lite tyngre grejer nu e´du snäll.'
Behöver alla avsnitt så jag kan lära mig mecca...
Bra om du e´klar innan vintern e´slut.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...