Limewire, är det bra?

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Är Limewire bra, är inte så bevandrad i såna program.
Någon vet kanske...

www.limewire.com Fildelarprogrammet menar jag!

Last edited:
Mackz skrev:
Är Limewire bra, är inte så bevandrad i såna program.
Någon vet kanske...

www.limewire.com Fildelarprogrammet menar jag!

Det är väl som alla andra gnutellabaserade fildelningsprogram. Fyllt med skit med andra ord..

kan du inte köra DC++ rekomenderar iaf jag Torrents!

korvgubbe skrev:
Det är väl som alla andra gnutellabaserade fildelningsprogram. Fyllt med skit med andra ord..

kan du inte köra DC++ rekomenderar iaf jag Torrents!

Vadå för skit, virus och sånt eller? Eller klent utbud?

Mackz skrev:
Vadå för skit, virus och sånt eller? Eller klent utbud?

Extremt mycket av det man laddar hem är skit som inte alls är vad man sökte... De kan innehålla virus, spyware, trojaner...
många "filmer" är ofta bara fejkfiler som alltför ofta skickar iväg dig till sidor med vem vet vad...

Som sagt... kör torrents... Då vet du iaf vad du får.

korvgubbe skrev:
Extremt mycket av det man laddar hem är skit som inte alls är vad man sökte... De kan innehålla virus, spyware, trojaner...
många "filmer" är ofta bara fejkfiler som alltför ofta skickar iväg dig till sidor med vem vet vad...

Som sagt... kör torrents... Då vet du iaf vad du får.
torrents är inte heller så pålitligt, jag har tankat ner olika program i torrents som ahr visat sig intehålla trojaner.

-Rosen- skrev:
torrents är inte heller så pålitligt, jag har tankat ner olika program i torrents som ahr visat sig intehålla trojaner.

Jo, förvisso kan man drabbas av en del skit där men de festa torrents-trackers innhåller även möjligheten till att kommentera en torrent så folk har möjligheten att varna för en viss torrent som innehåller skit.

korvgubbe skrev:
Jo, förvisso kan man drabbas av en del skit där men de festa torrents-trackers innhåller även möjligheten till att kommentera en torrent så folk har möjligheten att varna för en viss torrent som innehåller skit.
det är förstås sant (tänkte inte på det)

-Rosen- skrev:
det är förstås sant (tänkte inte på det)

Vad är "trackern" när man laddar ned Torrenenter? Det står att man inte är ansluten till den, men nedladdningen pågår ändå..???
Är ansluten till klienten men ej trackern?

Last edited:
Mackz skrev:
Vad är "trackern" när man laddar ned Torrenenter? Det står att man inte är ansluten till den, men nedladdningen pågår ändå..???
Är ansluten till klienten men ej trackern?
ingen aning, (eller så har jag glömt det bara) men det är bara att bortse ifrån eftersom att den fortsätter ladda ner ändå.

Mackz skrev:
Vad är "trackern" när man laddar ned Torrenenter?

Man ansluts väl bara mot trackern när man själv skapat och lagt upp en torrent?! ...annars söker man ju bara via den och kopplas därefter mot övriga som är med och delar ut den aktuella torrenten..

....eller så är jag bara morgontrött och dum i huvudet..?!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg