Lim till motorkåpa?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Slipade ner generatorkåpan i fredags så att det blev ett litet hål och det började läcka olja. Har lagat med kemisk metall och nu är det tätt.

För att undvika samma sak nästa gång jag klotar har en generatorkåpa i kolfiber införskaffats men jag är lite osäker på hur den ska limmas.
Ett silikonbaserat lim som tål värme ska det tydligen vara men kan någon tipsa om en specifik produkt som fungerar samt vart man kan köpa det?

Tanken är att kåpan ska sitta fast men ändå kunna tas bort vid behov.

Eftersom det inte är någon värme att tala om direkt (max 85 grader) därnere, så funkar väl vilken silikongucka som helst, själv hade jag tagit kontaktlim och limmat sparsamt (endast mitt på generatorkåpan) iofs. Men det är jag det :)
Eller så hade jag troligen gjort det enda rätta och skruvat dit den.

Har du varit omkull? Länka till ev. racerapport tack!

använd inte silikon om du tänkt få bort den hel iallafall , det jag fäst m silikon har jag fått skära bort när jag tagit bort de .

Har du varit omkull? Länka till ev. racerapport tack!
Se min signatur.
använd inte silikon om du tänkt få bort den hel iallafall , det jag fäst m silikon har jag fått skära bort när jag tagit bort de .
Att man skulle använda silikon till skyddskåpan (det är alltså en kåpa man sätter över den vanliga generatorkåpan) var just för att den skulle vara enkel att ta bort.

Tror jag provar med någon typ av värmetålig silikonpackningstub så får vi se hur det fungerar :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt