Lilla TT-Loppet RM Minimoto/MiniRR Hedemora 13-14/7

Är det fritt fram att trimma de där små gynnarna efter behag, eller är det reglerat på något sätt?
 
Är det fritt fram att trimma de där små gynnarna efter behag, eller är det reglerat på något sätt?
Egentligen inte. 80cc 2-takt får du trimma,85cc ska vara original 2-portars toppen på 4-taktarna får filas men 4-portarna ska vara original. Sen går det ju lite rykten.... Det känns som om det är chauffören som bestämmer hur fort det går, inte antal hk..
 
Egentligen inte. 80cc 2-takt får du trimma,85cc ska vara original 2-portars toppen på 4-taktarna får filas men 4-portarna ska vara original. Sen går det ju lite rykten.... Det känns som om det är chauffören som bestämmer hur fort det går, inte antal hk..
- Då är det en materialsport ändå. Om man får trimma 85:orna så de fräser ut ur kurvorna i överljudsfart borde de ju ha en enorm fördel :nicka

väl...?
 
4t får ha ich dubbla cylindervolymen. Så skillnaden är inte så stor. Det är först och främst de pojkar och flickor som törs, och behärskar, att köra fortast genom kurvorna som är vinnare.
 
Skulle någon vilja vara funktionär och se racing från innerplan så kontakt mig. Vi behöver funktionärer från 10-17 typ. Lunch får man gratis :-)
mainpic.jpg
 
*/ ?>
Nyheter
KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Back
Top