Likström på EXC 250

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja nu närmar sig mörkerkörningarna så håller på att lösa ljusfrågan.
Har ett par Vision X LED lampor.

Har batteripack att driva ljusen med men skulle vilja ha dem på hojen istället.
Finns det likström nånstans på hojen som dessutom räcker till för att driva ett par LED lampor?

Tveksamt, 250n saknar startmotor och batteri, och lyset är växelström (eller var sist jag kollade)...men med omlindning av statorn (stormlyktan.com) en likriktare och ett batteri i luftburken så är saken biff! :)

Tveksamt, 250n saknar startmotor och batteri, och lyset är växelström (eller var sist jag kollade)...men med omlindning av statorn (stormlyktan.com) en likriktare och ett batteri i luftburken så är saken biff! :)

Ja den saknar ju batteri osv så vette fan om det sitter nån likriktare för laddning av batteri osv, men sen kolla jag över elschemat lite snabbt o kom ju på att det sitter en tuta som ju går på likström.
Så jag fundera lite över det, hmm..

Gört' rätt på en gång, linda om och likrikta med ett litet batteri. :) Gjorde det med husan, och det var under en tusing för statorlindning via Stormlyktan och en trehunka för en fullvågslikriktare modell generisk från duells.

Väl värt'et.

Gört' rätt på en gång, linda om och likrikta med ett litet batteri. :) Gjorde det med husan, och det var under en tusing för statorlindning via Stormlyktan och en trehunka för en fullvågslikriktare modell generisk från duells.

Väl värt'et.

Inte värt om det inte behövs :D

Ääääh, du kommer ändå vilja ha xenon snart ändå. ;)

Ne, LED är ju bättre så :D

Men frågan kvarstår, finns de nån vettig likströmskälla på hojen eller sitter de bara nån billig likriktare som ger en liten ström åt tutan?

Ne, LED är ju bättre så :D

Men frågan kvarstår, finns de nån vettig likströmskälla på hojen eller sitter de bara nån billig likriktare som ger en liten ström åt tutan?

Nej där finns insget som är likriktat standard. Men gör en floating ground mod och häng dit en riktig likriktare

Hur är det med tutan då?
Den ska la gå på likström?

Nu har jag inte elschemat framför mig men det är samma stator på många enduromoppar en kokusan som har 2 lindningar. En för gnistan och en för elen. De moppar spm har elstart har 2delad ljusslinga för att även ladda batteriet för vilket det krävs likström. Icke elstart saknar denna möjligjet.

Nu har jag inte elschemat framför mig men det är samma stator på många enduromoppar en kokusan som har 2 lindningar. En för gnistan och en för elen. De moppar spm har elstart har 2delad ljusslinga för att även ladda batteriet för vilket det krävs likström. Icke elstart saknar denna möjligjet.

Tutan är ju enligt spec en DC tuta, så jag är lite fundersam.

Tutan är ju enligt spec en DC tuta, så jag är lite fundersam.

Bör väl höras på tutan om den går på AC eller DC? Kan ju va så att ja e ute å seglar, händer ganska frekvent :D... Men tutan på min husa eller qvarna låter inte alls som tutan i min S3 eller valfri bil iaf... Å utan å dyka vidare i de har ja fått för mej att tutan går på AC på husan å qvarnan... Som man hör frekvensen istället för ett ihållande tuuuuuuut...

Bör väl höras på tutan om den går på AC eller DC? Kan ju va så att ja e ute å seglar, händer ganska frekvent :D... Men tutan på min husa eller qvarna låter inte alls som tutan i min S3 eller valfri bil iaf... Å utan å dyka vidare i de har ja fått för mej att tutan går på AC på husan å qvarnan... Som man hör frekvensen istället för ett ihållande tuuuuuuut...

Som sagt dc enligt sprängskiss, blir förvirrad.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park