Liknande birkacup för hojar?

J.J skrev:
Duger inte Tullinge raceway ? Varför skall man ut på gatorna och köra nu när vi får köra lagligt och säkert där ? Såna här grejjor spräcker ju argumentet att vi kör på gatorna om de drar in tillståndet.

Ja nu har jag inte riktigt koll på hur det är i STHLM cup, men i SDC har ju SVEMO förbjudit all användning av lustgas i alla klasser utom i Funnybike....så vart kör man då? Tjaa, gatan är ett alternativ...fast jag kör ju turbo nu.....eller?! :tungan

Wibbe skrev:
Ja nu har jag inte riktigt koll på hur det är i STHLM cup, men i SDC har ju SVEMO förbjudit all användning av lustgas i alla klasser utom i Funnybike....så vart kör man då? Tjaa, gatan är ett alternativ...fast jag kör ju turbo nu.....eller?! :tungan
Nu har jag svårt att tänka mig att detta förslag med race på allmän väg har något med det tråkiga förbudet att göra. Hur många som kommer med sporthojjar tror du kör med gas ? På Tullinge har jag sett 2 st. med gas de två senaste säsongerna. Tror inte det är där skon klämmer....

J.J skrev:
Nu har jag svårt att tänka mig att detta förslag med race på allmän väg har något med det tråkiga förbudet att göra. Hur många som kommer med sporthojjar tror du kör med gas ? På Tullinge har jag sett 2 st. med gas de två senaste säsongerna. Tror inte det är där skon klämmer....

Ja, här i gävle finns/har det funnits ett gäng faktiskt, men o andra sidan har inte vi nån bana att köra på här heller. Så visst förstår jag att det kan vara ett minus för Tullinges överlevnad med en massa gatrejjs i STHLM. För övrigt en jädrans bra bana!!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien