likasinnade runt borås trakten?

jag är på som fan, får tillbaks lappen den 12e fabruari då JÄVLAR!!!

har några polare lite här å där som säkert e på en sväng.. inga sniglar bara ;D

hehe gillade den där "sjuhärad kamikaze" störtcoolt juh...

Chille skrev:
Det verkar som de flesta stora städer har ett eller flera "gäng" som åker ihop.. typ WCX eller RR ... potatoes.. listan kan göras lång!

Men jag har inte hört om ett enda gäng häromkring borås... det är INTE kul o åka själv.. utan man vill ju gärna umgås med likasinnade... som gillar..fart,fläkt..och framför allt lek!.. :tummenupp

nån mer än jag lär det ju vara som åker sporthoj i denna stan????..... :hej

Det är bra chille......jobba på detta så kommer ni bli ett mc-gäng till slut..

Vi på LMC startade för några veckor sen och har varit med på radio och tidning.

Stort intresse i V-ås samt är vi över 60 medlemar...

Marve skrev:
Jag är på till våren, då har jag körkortet tillbaka och hojen välputsad. :D Jag har en polare i Bollebygd, han vill säkert också med.

Andreé

Vem e din polare? Jag kanske vet vem det är?

Tycker ja låter som en bra idé!! Annars kan vi ju heta KLOT MC.......

Bra att någon äntligen tar tag i det där. Det kändes inte så fräckt att posörfika när vi bara var tre pers. Nu har jag ju tyvärr övergivit stan för bättre sporthojstrakter, men jag önskar er verkligen lycka till.

Felix skrev:
Skall vi försöka dra igång 7 härad kamikaze till våren då! Bra namn!

Ja, det låter bra.
Är 7-härad kamikaze ett bra namn eller finns det några andra bra förslag?
Annars får vi komma på ett några olika namn så tar vi det som alla tycker blir bäst. :tummenupp

Skall jag boka tid för radioreklam och fixa webbplats samt spons eller gör någon annan det???

:D :D :D

Nu har ju även jag fått lägenhet i Borås vilket inte var det lättaste! min hojj står redan där ute på landet någonstans!*ler* Så jag är på till våren...

Sedis

naaajs, det tar sig ju, verkar som vi blir några till våren iallfall =D

7-härad kamikaze är DEFINITIVT det rätta namnet.. hehe..

Sedis skrev:
Nu har ju även jag fått lägenhet i Borås vilket inte var det lättaste! min hojj står redan där ute på landet någonstans!*ler* Så jag är på till våren...

Sedis

Så du har fått tag på en lägenhet nu, vart blev det??

Håller med om 7-härad Kamikaze.
Det är klockrent. :rock

Det blev en 1:a i Druvefors, har bara sett bilder på den som polaren tog med digitalkameran. Har ingen aning om var detta ligger eller hur området ser ut men ska tydligen och förhoppningsvis inte vara så hemskt!

Så nu väntar jag bara på besked om jag får flytta in tidigare än 1/1-04! Håll tummarna för det!!

Sedis

Sedis skrev:
Det blev en 1:a i Druvefors, har bara sett bilder på den som polaren tog med digitalkameran. Har ingen aning om var detta ligger eller hur området ser ut men ska tydligen och förhoppningsvis inte vara så hemskt!

Så nu väntar jag bara på besked om jag får flytta in tidigare än 1/1-04! Håll tummarna för det!!

Sedis

Druvefors är bra. Själva området är inte supernajs, men helt okej och det är nära centrum! Man ramlar lätt hem från krogen när man bor där. Jag har bott där. Kan rekommenderas.

Ni som bor i Borås kanske kan tipsa om någon bra och billig styrketräningsanläggning i området eller i närheten samt affärer att handla mat i?

Avstånd från Druvefors till Sjöbo? Promenadtid?

Sedis

Druvefors är ett helt okej område. Där bodde jag i lite drygt ett år tillsammans med några polare. Nära till centrum som Jenny säger.

Gym finns det ett gäng, men de två fräschaste, hippaste och dyraste är Nautilus och Onyx.

Mataffärer finns överallt, men den som ligger närmast Druvefors och som har mer än mjölk och nudlar är City Centrum. Ligger på Allégatan, alltså ca. 500 meter från Druvefors. Finns ju givetvis ett gäng stormarknader också, men de ligger lite utanför själva centrum.

Druvefors - Sjöbo är långt, ungefär 6 km. Åk buss. ;)

Edit: stvafle.

Last edited:
Sedis skrev:
Ni som bor i Borås kanske kan tipsa om någon bra och billig styrketräningsanläggning i området eller i närheten samt affärer att handla mat i?

Avstånd från Druvefors till Sjöbo? Promenadtid?

Sedis

Billigaste styrketräningsanläggningen i Borås tror jag är Borås Atletklubb som ligger på Getängsvägen alldeles ovanför Norrby.
Jag tränade där när jag gick i gymnasiet och då betalade jag 200kr för ett årskort, iofs med studentrabatt men jag tror inte det är på långa vägar lika dyrt som tex onyx.

Silwer skrev:
fan, det finns inga iskalla häftiga sporthojsgäng här i skogen heller.

ööh..jag bor här i byn och är ashäftig. :fakta

Mcb: Det blev förresten "brott kan inte styrkas"

Dagen efter detta brevet hör jag på radion att Borås Tingsrätt är överbelastat, och trafikbrottslingar kommer undan!

MUUUAHHAAA!! :bow

så..mina vänner.. slutsats:

Erkänn ALDRIG en stoppie!

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...