Likasinnade eller ej??

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Trots att säsongen fortfarande är ganska ung så har det hunnit bli en del mil.
Men ännu ingen hälsning från en custom åkare, jag vill absolut inte kasta skit på andra människor men jag tycker det är märkligt att just den kategorin har så svårt att sätta upp handen. Jag har frågat några av mina kunder som jag vet kör custom men svaret jag får är att dom iallafall hälsar på alla hojar dom möter. Förra helgen så mötte jag på slingerbulten en r1:a som trots ett ordentligt nerlägg i en kurva släppte styret och hälsade :skrämd :hej

Är det fler som upplever det så??

Masen skrev:
Men ännu ingen hälsning från en custom åkare, jag vill absolut inte kasta skit på andra människor men jag tycker det är märkligt att just den kategorin har så svårt att sätta upp handen. Jag har frågat några av mina kunder som jag vet kör custom men svaret jag får är att dom iallafall hälsar på alla hojar dom möter. Förra helgen så mötte jag på slingerbulten en r1:a som trots ett ordentligt nerlägg i en kurva släppte styret och hälsade :skrämd :hej

Oooh ja... Så är det. Och så kommer det nog alltid att vara... Men bli inte "en sån" bara för det... Jag kommer alltid fortsätta hälsa på glidarfolk även om de bara hälsar tillbaka ibland.

Klart man ska hälsa.
Vet att vissa på sporthojar vägrar hälsa på annat en "plastraketer"
så upp med näven och heja på alla hojar.

Jag hälsar på alla med två hjul och över 125 cc, det fick jag lära mig redan på körskolan. Körläraren sa även att man ska hälsa på mc-poliser oxå (man hälsar på hojåkaren - inte polisen) det har jag provat ett par gånger och polisen ser då LITE överaskad ut

stordrulen skrev:
Klart man ska hälsa.
Vet att vissa på sporthojar vägrar hälsa på annat en "plastraketer"
så upp med näven och heja på alla hojar.

Visserligen har jag mest mött glidare (sporthojsåkare kanske fryser mer?), men jag tycker nog att fördelningen mellan vinkare och ickevinkare är lika oavsett vilken hoj man sitter på?
Ska jag vara ärlig måste jag nog säga att jag blev förvånad över att alla hejade när jag började köra hoj, nästan så jag började fundera om jag glömt byxorna lr nått i början... :3freak

Men det är ju bara skoj när folk :hej

Men det här har vi ju redan rett ut.

Svaret på denna fråga får du om du försöker köra en skottkärra med en hand.

Masen skrev:

Om jag åker Duccen är det färre customåkare som hejar än om jag åker ¨
på Banditen. :tummenupp

Rigor Mortis skrev:
Om jag åker Duccen är det färre customåkare som hejar än om jag åker ¨
på Banditen. :tummenupp

surret från en rad-4:a känns väl Volvotryggt,
medans vrålet och bluddret från en högvarvig
v-twin är skrämmande för vtwinåkare utan de
kapaciteterna. :hihi

En customåkare hälsade på mig i en korsning, de slutade med att han va nära på att vurpa och köra på en gångare. GE FAN I O HÄLSA.

Jag brukar hejja på alla motorcyklar, har till och med råkat hälsa på en sån där eu-sport moppe :rodnar

Finns inte en chans att jag hälsar på custom/glidare hojar längre, jag har tröttnat på det. Dem är nämligen sååå himmla tuffa och fulla med attityd att jag helt enkelt inte vågar mer... :3freak

Masen skrev:

tycker dom flesta inte sätter upp handen när jag kommer på min motard,...kanske om jag gör de i god tid :3freak
mer custom som gör de än sporthojar så dra inte alla över en kam bara :fyllisar

addegbg skrev:
Finns inte en chans att jag hälsar på custom/glidare hojar längre, jag har tröttnat på det. Dem är nämligen sååå himmla tuffa och fulla med attityd att jag helt enkelt inte vågar mer... :3freak

Finns gott om sådana på spothoj också.

Är väl lite så att det blivit väldigt många hojar på vägarna nu för tiden. Alltså bli inklassningen ännu mer findragen. Men det kommer inte att sänka mitt hälsningshumör. Gör världen lite mjukare och hälsa.

Själv är jag neutral och åker en on-offroad så en 95% av alla jag möter upplever jag hälsar.

Jag hälsar på alla hojar. Har till och med hänt att man efter en dag i sadeln råkat hälsa på någon hojåkare när man sitter i bilen... :rolleyes:

Dessutom hälsar ofta Alfa Romeoägare på varandra. I alla fall entusiasterna. :tummenupp

Tycker själv att det kan bli lite löjligt med hälsandet, men va f-n...klart att man hälsar, ger på nått sätt en viss känsla av samtycke/tillhörighet, om det är fluff-fluff, motard, touring eller sport, spelar kvitta, 2 hjul är det. När man sitter i bilen, och någon kommer med båge, klart man hälsar genom att be tjejen/killen GASA :tummenupp :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!