Lika ljuddämp 640-03 som 660-04?

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Ja hittar ingen riktigt vettig info...
Är orginal ljuddämp likadan på KTM 640 från 03 som 660 från 04?

Tackar så länge!

Hmm, jaså där ser man...
Tackar för infon!
Vet du vad som skiljer sig också?

Ingenting om du nu inte byter utblåset som finns som tillval eller om du vill köpa en hel ljuddämpare som kallas Supermoto även om den ser stort sett likadan ut!
640 kör med rostfritt eller vad det nu är, tung som fan. -05 fick 640/625 & 660 likadana dämpare.

Varför undrar du?

Ingenting om du nu inte byter utblåset som finns som tillval eller om du vill köpa en hel ljuddämpare som kallas Supermoto även om den ser stort sett likadan ut!
640 kör med rostfritt eller vad det nu är, tung som fan. -05 fick 640/625 & 660 likadana dämpare.

Varför undrar du?

För att min ser ut som en låda bajs :)
Har letat beggat blås modell lite roligare men det verkar dött så fick jag tips om ett från en 640 som han trodde skulle funka men det verkar så där...
Alltså bara sista burken så klart.

För att min ser ut som en låda bajs :)
Har letat beggat blås modell lite roligare men det verkar dött så fick jag tips om ett från en 640 som han trodde skulle funka men det verkar så där...
Alltså bara sista burken så klart.

Varför vill man sätta dit ett ifrån en 640???
Försökte hitta en bild ifrån en vanlig 640 men fick bli ifrån en adventure, samma skitdämpare även på den!
http://loadedagain.smugmug.com/photos/1640350-M.jpg

T,ex denna dämpare passar på röret men upphängningen kan skilja lite så du kanske får endast fästa med 1 skruv. Men HXC dämparen låter betydligt mer än SXC eller Competion som en del kallar den.
http://www.blocket.se/vi/15547304.htm?ca=11_s

Nu är jag nära att kräkas.... :jisses
Nej nu är projektet nerlagt å det grövsta!
Tackar för inblicken! Hur fan kunde jag missa nåt sånt där?! :näsblod

Är du säkert på att han har en origdämpare till dig eller om han har bytt till ett likadant som du har orig??

Är du säkert på att han har en origdämpare till dig eller om han har bytt till ett likadant som du har orig??

Fick bild på den idag och den ser precis ut som min gör i bakändan, den man ser efter plasten så jag tror nog det är samma lika som min som tur är :)
Så gott som oanvänd och ett par hundringar dyr, alldeles lagom!
Tackar för hjälpen hur som! :tummenupp

Fick bild på den idag och den ser precis ut som min gör i bakändan, den man ser efter plasten så jag tror nog det är samma lika som min som tur är :)
Så gott som oanvänd och ett par hundringar dyr, alldeles lagom!
Tackar för hjälpen hur som! :tummenupp

Kanon!

Problemet om man byter hela system brukar ju va att det tar i förgasarn på 660 om man tar från en 640 om jag mins rätt. Borde inte spela någon roll om som du bara byter sista dämparn!

Problemet om man byter hela system brukar ju va att det tar i förgasarn på 660 om man tar från en 640 om jag mins rätt. Borde inte spela någon roll om som du bara byter sista dämparn!

Jupp accpumpen brukar ta i!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back