Lika bra att byta ram när man ändå håller på...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Saxat från www.amasuperbike.com:

Bayliss' Desmosedici slammed into the trackside barrier after he fell sustaining heavy damage. "The front wheel rim and the top yoke were damaged," said Ducati Marlboro Team technical director Corrado Cecchinelli. "When that happens we always change the frame, just to be sure."

:cool:
 
De gör det nog inte för att vara coola. Har smällen varit kraftig nog att stuka fälg och gaffelkrona tar man nog inga chanser med ramen. Det vore ju inte extremt kul ifall styrhuvudet föll av i bromsningen från 300+...
 
Mattias skrev:
De gör det nog inte för att vara coola. Har smällen varit kraftig nog att stuka fälg och gaffelkrona tar man nog inga chanser med ramen. Det vore ju inte extremt kul ifall styrhuvudet föll av i bromsningen från 300+...

Enligt mina hållfashetsberäkningar är det inte nödvändigt att byta ram vid skador på fälg eller gaffelkrona. :3freak

Allvarligt talat menade jag inte att det var coolt. Bara så stor skillnad mot hur det går till i den svenska, lite mer jordnära racingen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top