Ligister i farten

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Här om kvällen inträffade det jag länge fruktat. Vad jag först trodde var fågenskit var i själva verket ett fotavstamp med lite lera kvar. Någon med väldigt låg känsla för vilka normer som gäller har varit uppe och sprungit på mitt biltak (antagligen hoppat mellan bilarna som stod parkerade). Hittade ytterligare ett helt fotavtryck på taket när jag letade vidare. Är rätt förvånad över hur små skadorna ändå blev med tanke på det inträffade. Det blev några småbucklor vid ena fotavtrycket och och repor efter stenar under skorna. Det var allt. Ändå känns det helt meningslöst att behöva lägga ut 3000 kr på något som var i perfekt skick innan för att låta en lackerare spackla och lackera om taket.

Personen i fråga ska vara glad att jag inte kom runt hörnet vid den tidpunkt det inträffade.

Min morfar hade en flong ny Accord V6 Vtec coupè som han drog till Sälen med, efter en dag i backen så gick han ner till parkeringen och såg att någon/några hade dansat över hela biltaket med skidpjäxor. :mad:

Harmon Rabb skrev:
Personen i fråga ska vara glad att jag inte kom runt hörnet vid den tidpunkt det inträffade.

Nänänänä nä, han ska vara glad att JAG inte runt hörnet vid den tidpunkten :rolleyes:

Nästa gång pissar de väl på bilen - fan att man aldrig kan ha nånting i fred var man än ska bo!

Lartes skrev:
Polarn har en sådan, den går inte fortare än 235 (mätarhastighet) det blev jag lite besviken på

Detta ämne är högst akademiskt så länge vi befinner oss i Sverige. Om det inte är något fel på bilen bör den göra mer än 235 på mätaren. Dessutom bilen aldrig tillverkats med 32v. Kanske har någon lyckats stoppa in en V8 under huven vad vet jag?

Silwer skrev:
Det är en sexa kan jag tänka och då rimmar ju 32 ventiler illa.
Det blir 2 över nånstans hehe
Hm... så en bil kan inte ha 5,3 ventiler per cylinder?
Så långt tänkte jag aldrig när jag postade bilden... i filnamnet stog det "32v_v6", så det var inte mycket mer jag tänkte på det.

:lol

Mavve skrev:
Detta ämne är högst akademiskt så länge vi befinner oss i Sverige. Om det inte är något fel på bilen bör den göra mer än 235 på mätaren. Dessutom bilen aldrig tillverkats med 32v. Kanske har någon lyckats stoppa in en V8 under huven vad vet jag?

Han har den med V6:a.
Den e importerad givetvis om det skulle spela någon roll?
Men den går fin fint hela vägen, men vid 225km/h slutar den dra och vid 235km/h så e det tvär slut.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8