Lightning LS-218

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Lightning Motorcycles börjar serietillverka LS-218 väldens snabbast serietillverkade hoj, verkar som en riktigt nice hoj om man tittar till siffrorna på den. Dels har den tillräckligt med topphastighet samtidigt som den har kapacitet så de räcker för en lite längre tur och laddningen sköts hyffsat smidigt, är imponerad av siffrorna.

Med tanke på hur mycket ja tidigare varit emot dessa hojar då dom dels varit fula och dels inte funnits nån direkt kapacitet i dom. Men de rör på sig på de planet nu...

Fakta:

elmotor på 200 hästar och 227 Nm

Batteriet som är på 380 Volt finns med tre olika effektlägen - 12 kWh, 15 kWh eller 20 kWh.

Räckvidden sträcker sig från 16 till 28 mil och en laddning ska gå på två timmar ur ett vanligt uttag, och på 30 minuter med en snabbladdare.

Vikt 224kg

Pris: ca 270.000 SEK

Mer info och fakta: Lightning LS-218

343121_1280.jpg
Topphastighet: 350+ km/h

Last edited:
Mission verkar få konkurrens.
Frågan är hur lång tid det tar innan vi kan provköra något liknande här hemma.

Brukar vara glädjesiffror, den går säkert 16 mil under idealiska förhållanden. Så fort man kör lite mera inspirerat och tempen avviker från referenstemp så går den väl 9 mil...

Får hoppas de är mer än glädje siffror men de vet man ju inte för de skett lite tester med de hela, dock är hojarna beprövade då dom tävlat med liknande hojar tidigare. Så man hoppas dom har ganska bra koll på vad batterierna går för...

Mission verkar få konkurrens.
Frågan är hur lång tid det tar innan vi kan provköra något liknande här hemma.

ja själv skulle man jättegärna vilja testa både Mission hojen samt denna, då ingen av hojarna verkar direkt tråkiga och bland de mer "snygga" el-hojar som man sett.

framtiden för oss i sverige å våra banor. oavsett om man gillar det eller inte så e elhojar enda möjligheten för oss att åka på bana i framtiden.

Sporthojar utan motorljud och steglös växellåda......njaaaaaaaa :gnissla

Efter att ha kört radiostyrt ett tag så ser jag klart fördelarna med att ha max vrid från 1rpm. Sen att inte ha växlar tror jag är najs om du nu har galet effekt ändå.

Men annars med ljudet så är det lite som de säger i videon "look at me i am riding a loud bike". Men visst jag sätter också på slipon på mina hojar så jag ska inte kasta sten i glashus :)

Oj...stort habegär på den Lightning-hojen! Jag åker ändå bara omkring på turer som vara kanske 20 mil som högst, eller åker på bana. Den skulle passa mig bra. Grymt snygg också. Jag ser framtiden an med intresse.

Energica Ego ska väl dyka upp i Sverige snart, lite mer av en budgethoj... Men visst är suget efter en elhoj väldigt stort, och hade jag inte varit så fantastiskt snål hade det nog kunnat bli en för pengarna från olycksfallsförsäkringarna. Turer på favoritvägen i solen på söndagseftermiddagen bör ju gå att klara av utan problem med den begränsade räckvidden. Och knix. :hihi

Personligen är jag väldigt förtjust i TIE-fighterljudet som elhojar har. För ljudlöst är det inte.

Lätt kunna tänka mig en med när den väl kommer på den Svenska marknaden, får hoppas priset går ner lite med.

Med tanke på att det är en amerikansk produkt så lär det snarare vara så att den kommer kosta skräpmycket i Sverige.

Är det HD-logga på den eller, om den nu ska kosta skräpmycket...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT