iceice
Gudomlig sporthojare
för den som vill veta mer: https://www.youtube.com/watch?v=QlDd3jkcxoQ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.biltema.se/BiltemaDocuments/Manuals/80-170_man.pdfStarten påverkas om omgivningstemperaturen är lägre än +5C
LiFe-batteri är inte rätt för alla:...Att Jörgen Karlsson testat Lithiumbatteri i sin lilla HD. Och gett upp och återgått till Blybatteri som startar motorn utan problem...
Nu får jag känslan av att man blandar ihop LiFePO4 och LiPO-batterier.
Den ena sorten är eldfängd som aset och sitter ofta i laptops, den andra inte fullt så hetsig.
http://electronics.stackexchange.com/questions/172002/lifepo4-vs-lipo
Däremot är jag fundersam ändå, en R6 betedde sig konstigt med LiFePO4 och en Ducati som sköt ECU hade också ett sådant batteri.
Jag vill veta mer.
Nu får jag känslan av att man blandar ihop LiFePO4 och LiPO-batterier.
Den ena sorten är eldfängd som aset och sitter ofta i laptops, den andra inte fullt så hetsig.
http://electronics.stackexchange.com/questions/172002/lifepo4-vs-lipo
Däremot är jag fundersam ändå, en R6 betedde sig konstigt med LiFePO4 och en Ducati som sköt ECU hade också ett sådant batteri.
Jag vill veta mer.
I den satt det sannolikt ett LiCoO2-batteri....Att dessutom en kollegas bärbara dator börjat ryka på jobbet en vacker förmiddag. Har också betydelse...
Ban- eller gathoj (m.a.p lyktor)?Har brassat med Shorai i sex säsonger också utan problem. Kör ett litet 9 Ah i R1:an och ett större i bilen. En sak suger. Laddkontakternas pinnar är gjorda av något som liknar lödtenn. De böjer sig och går av superlätt, åtminstonde på mina 5-6 år gamla batterier. Annars bara positivt att säga hittills.
Bilen startar bra även ner till -10, men sedan blir det tjorvigare.
tackar trådstartaren var precis på väg å skulle köpa ett lithiumbatteri till endurohojen nu blir det vanligt batteri istället![]()
Ban- eller gathoj (m.a.p lyktor)?
Jag tror nog att Shorai's batterier uppfyller DERAS specifikation. Se'n tycker även jag att de hade kunnat vara tydligare med att deras "CCA"-värde inte följer IEC 60095-1.Det som känns konstigt för mig är att trots att alla vet att Shorai inte är i närheten av de data de uppger när batteriet är kallt så fortsätter man att annonsera ColdCrankingAmps...
Det som känns konstigt för mig är att trots att alla vet att Shorai inte är i närheten av de data de uppger när batteriet är kallt så fortsätter man att annonsera ColdCrankingAmps, dvs prestanda vid -18C. Verkar oseriöst.
Istället för CrankingAmps med en temperatur, t.ex. +30C.
Lite väl bajsnödigt.
Alla 2017 KTM och husqvarna kommer med lithium ion som standard.
Det finns de som hävdar att LiFePO4-batterier är billigare än blybatterier:va då vill ju inte köpa sopor som... dessutom är dj mycket dyrare![]()
Jag tror nog att Shorai's batterier uppfyller DERAS specifikation. Se'n tycker även jag att de hade kunnat vara tydligare med att deras "CCA"-värde inte följer IEC 60095-1.
ellerSAE J537 CCA test To pass, the voltage must stay above 7.2V (1.2V/cell) for 30 seconds.
ellerIEC CCA test To pass, the voltage must stay above 8.4V for 60 seconds.
DIN CCA test To pass, the voltage must stay above 9V for 30s and 6V for 150s.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|