lifan

Ska ni ha en LiFan (eller annan asiatisk plåtmoppe) Se då till att köpa oljefilter... å annat stuff.

När kollegan lämnade sin hos agenten i sydsverige så frågade jag när vi hämtade den om oljefilter var bytt.

??? sa verkstadskillen.
Den har inget filter.

(själv hade jag aldrig sett en LiFan innan, men då den är en oblyg kopia på en lillvirago så pekade jag och sa: öppna detta locket)

Och Voilá! Ut ko´m ett spånfyllt filter! Det var ALDRIG bytt!

Kille såg lite halvlam ut i fejan...
Så jag gick på: har ni aldrig bytt på nån hoj på nån service?
Ehhh...neeej,,,men de sa ju, och vi har inte, och och och...

Ridå.

Det jag säger är: Serva själv då dessa hojar nog inte helt säkert fått den vård de ska ha.
Denne agent var som så många nya svampar i branschen som poppar upp: en ung entusiastisk kille (jättetrevlig), som - ja ni gissade rätt - sålde mest fiddys, skootrar och annat skrot från sydostasien.
D.v.s som så många andra lycksökare som tar hem containrar med skit - Ingen som helst förankring i mc-världen eller känsla för mekanik.
Såna människor som sålde surfbrädor på 80-talet, vattenskotrar på 90-talet och nu nåt på två hjul utan kvalite eller kunnig backup.
Att vissa konkursar i lagoma perioder för att slippa jobbiga garantianspråk osv är inte heller nån nyhet. Återuppstår sen likt fågel fenix i ny regi.

Varning alltså.

Last edited:
Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år