Lidls årliga MC-kampanj inleds idag.

Ryggskydd blev det ett också. Inte till mig själv. Men till tjejen. Om inte annat så uppfyller det ju försäkringskraven på utrustning. Bekvämt var det också. Men det var lite väl mjukt för att kännas helt säkert i mitt tycke...

Det duger säkert till tjejen :hihi

Smidigt, jag som precis insett att jag behöver ett nytt kapell :katt
Någon som har erfarenhet av deras MC-jackor? Funderar på om man skulle handla ett till tösen o kanske ett till sig själv (det gamla är så slitet så att det börjar bli löjligt) men känner att jag har bättre saker att lägga pengar på iår än allvädersställ till MC'n...

Köpte sista ryggskyddet de hade, satt som gjutet, håller med om att
det verkade kanske mjukt men tror det funkar ganska bra ändå,
bättre med detta på än inget för mitt 'braiga' sitter inte helt 100... :tummenupp

Någon som har erfarenhet av deras MC-jackor? Funderar på om man skulle handla ett till tösen o kanske ett till sig själv (det gamla är så slitet så att det börjar bli löjligt) men känner att jag har bättre saker att lägga pengar på iår än allvädersställ till MC'n...
Undrar samma sak - någon som har testat deras jackor??

Haha du måste skoja? Läste ju om det förra säsongen. Fast dom kanske har använt sig av samma modell i 5 år?

Händer det å andra sidan på ryggskyddsutvecklingsfronten på 5 år :va
Jag har ett Ufo som är flera år gammalt och vad jag har sett så kränger de såna även idag...

Jag köpte Lidls tjocka mc-handskar inför en tidig och kall premiär härom året. Klumpiga, ingen känsla i kontrollerna och fodret följer med händerna ut - pengar i sjön. Däremot så kör jag faktiskt med ett B-square ryggskydd

jag köpte kapellet, passa peffekt till min kawasaki z1000 nu står min mc inne så vet inte hur det skulle hålla ute. tänkte ha kapellet till vinterförvaringen. man fick med ett band man kan trä in i kapellet så man kan spänna åt det så d kändes prisvärt.

kollade på stövlarna häromdan, vilket skit! Mjukare sko får man ju leta efter, kunde ju böja sulan på alla håll med en hand. Man kan ju lika gärna köra i strumpor då!
Hittade inget annat intressant heller i mc sortimentet, blir bara sämre för varje år tyvärr!

Tittade på stövlarna med. Blev inte imponerad. Uppbyggda som en "vanlig" sko mer eller mindre. Lär inte skydda något mer än en vinterkänga hade gjort.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT