Lider med er killar, här kommer mina siffror

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej alla glada hojfantaster!
Jag lider verkligen med er killar som vill skaffa en schysst hoj men får betala skjortan. Har läst några inlägg och det är ju helt ofattbart hur man kan få en offert på typ 2-400 000!!! Själv blir det nog en tjejförsäkring för min del då jag har fördelen att ha :tuttar :yoparty
Jag tecknar min försäkring på Länsförsäkringar;
Helårsförsäkring ; 8000 vagnskadesjälvrisk ger priset 5142 kr per år, 3000 i vagnskadesjälvrisk ger 6299 :- per år. En halvförsäkring kostar mig 2998:- per år. Håller med om att detta är fruktansvärt orättvist mot er killar och att ni allihopa skall dras över samma kam!

/Sussi

Det ska vara dyrt för oss killar för vi kör som krattor, stuntar och försöker impa.

Om det är lagligt för försäkringsbolagen att "diskriminera" killar med högre premier eftersom vi anses mer olycksbenägna borde ju biltillverkare kunna erbjuda 1 års längre vagnskadegaranti om kunden är man.

Jag menar att det är ju allom bekant att kvinnor bränner kopplingen mycket fortare och därför är en i genomsnitt dyrare kund :hihi

Själv har jag 4200:- hel/halvår på min så jag är oxå riktigt nöjd. :tummenupp

sandstream71 skrev:
Själv har jag bara råd med trafikförsäkring :6surkart

Fy satan modigt av dig att våga köra med enbart det, speciellt med tanke på att fler o fler har långa fingrar.

uzibabe skrev:
Hej alla glada hojfantaster!
Jag lider verkligen med er killar som vill skaffa en schysst hoj men får betala skjortan. Har läst några inlägg och det är ju helt ofattbart hur man kan få en offert på typ 2-400 000!!! Själv blir det nog en tjejförsäkring för min del då jag har fördelen att ha :tuttar :yoparty
Jag tecknar min försäkring på Länsförsäkringar;
Helårsförsäkring ; 8000 vagnskadesjälvrisk ger priset 5142 kr per år, 3000 i vagnskadesjälvrisk ger 6299 :- per år. En halvförsäkring kostar mig 2998:- per år. Håller med om att detta är fruktansvärt orättvist mot er killar och att ni allihopa skall dras över samma kam!

/Sussi

De e lugnt, ni får sämmre lön!

:D Men Sussiiii,
du blir ju lurt :confused:

Jag ä pojk och ger endast 4.000 hel/hel inkl. xtra personförsäkring - f. min hoj med 138 Hk.... :lol

Galne dansken...då kanske du har haft körkort ett tag också jag har inte ens mitt i handen än jag men hoppas på att få det den här sommaren. :tummenupp

Men det är jobbigt för oss killar. Vi får alltid allting dyrare men ifs så har vi inte mens vilket kanske kompenserar det hela :P Som tur är har jag flyttat till Höör-trakten så min försäkring gick ner väldigt mycket :D

:banana 3300:- hel/hel självrisk vagnskada 3000:- Bilsport & mc :yoparty

Last edited:
jag har 3800:- halvförsäkrat....helt okej med tanke på att jag pyntade 14lax förra året...vart jävligt förvånad..men jag protesterade inte!

Det är väl kul att tjejerna kan få en bra premie, men är inte diskriminering förbjudet i vårt avlånga land!

men det gäller väl inte F-bolagens regler, de gör ju som de vill

Det dumma är ju att föärsäkringsbolaget kallar det Tjejförsäkring. Klart som faan man känner sig diskriminerad då. Bättre att de säger att de går på statistiken och att man får försäkring utefter vilken grupp man ingår i. Säger statistiken att tjejer är mindre olycksdrabbade yes då skall de ha lägre premie men att bara säga "Tjejförsäkring", det är diskriminering!!!!! Helt klart!!!

///M

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...